Nummi-Pusulalla menee hyvin...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Nyt ex-rehtorille vaaditaan ehdotonta vankeusrangaistusta mm. lapsien roikottamisesta pää alaspäin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Runar ja Kyllikki sanoi:
Nyt ex-rehtorille vaaditaan ehdotonta vankeusrangaistusta mm. lapsien roikottamisesta pää alaspäin.
Kyllä on maailman meno muuttunut. Mun ala-aste opettaja oli kymmenen vuotta ennen mua roikottanut oppilaita hiuksista eikä mitään seuraamuksia. Mun aikanakin se joskus kuritti. Niitä tutkittiin mutta taisi selvitä varoituksella. Nykyään jo pistettäis linnaan :)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
markoj sanoi:
Äsken juuri uutisoitiin radiossa tuosta valtakunnantasolla. Tiesin, että oikeusjuttu on tulossa, mutta en tiennyt että ehdotonta vankeutta vaaditaan. Mulla ei nyt näemmä ole k.o. tyypin kotisivuja bookmarkeissa, mutta S.A.:lla varmaankin on. Ne ovat mielenkiintoista luettavaa...
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Ainakin täällä päin on ollut tapana opettajan väkivaltaisuuden takia vaihtaa sellaiset oppilaat, jotka ei kestä moista. Näin oli ainakin mun kouluaikana muutaman tapauksen kohdalla ja vielä kymmenisen vuotta sitten sukulaistyttöjen kohdalla. Naisopettajista oli kysymys.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Syyttäjä vaatii ex-rehtorille vankeutta koulukiusauksesta
Julkaistu 15:18


Lohja. Koululaisten kiusaamisesta epäillylle entiselle rehtorille vaaditaan vankeusrangaistusta. Kihlakunnansyyttäjä Krista Soukola esitti maanantaina Lohjan käräjäoikeudessa, että nummipusulalaisella koululla työskennellyt rehtori pitää tuomita ehdolliseen vankeuteen virkavelvollisuuden rikkomisesta.
Jos oikeus katsoo miehen syyllistyneen lievempään eli tuottamukselliseen virkavelvollisuuden rikkomiseen, sopiva rangaistus olisi syyttäjän mielestä ankara sakkotuomio.

Soukola katsoo, että nyt sairauseläkkeellä oleva rehtori käytti opetuksessaan nöyryyttäviä opetus- ja kurinpitokeinoja sekä alisti 11-12-vuotiaat lapset toistensa pilkanteolle. Hänen epäillään muun muassa roikottaneen oppilaita jaloista aamunavauksessa toisten koululaisten edessä. Lisäksi osa oppilaista joutui luokan eteen niin sanotulle "taikalaatalle" kertomaan asiansa kuuluvalla äänellä, kun he olivat puhuneet muuten hiljaa.
Syyttäjän mukaan rehtori myös vaaransi oppilaiden turvallisuuden lyömällä laimin heidän valvontansa tuntien ja tukiopetuksen aikana. Soukolan mielestä tekoja ei voida pitää vähäisinä.

Syytteen perusteella kiusaaminen alkoi vuoden 2000 syksyllä ja kesti vuoden 2004 kevääseen saakka. Rikosilmoituksen asiasta teki nummipusulalainen kunnallispoliitikko viime vuonna.
Noin viisikymppinen ex-rehtori kiistää syytteen. Hänen avustajansa, asianajaja Risto Tuomanen näkee, että virkavelvollisuuden rikkomisen tunnusmerkit eivät mitenkään voi täyttyä.
"Opettajan käyttäytymismalleja ei ole kirjattu mihinkään pykäliin. Jos jotakin syytteessä väitettyä käyttäytymistä olisikin ollut, kyseessä olisi normaali kurinpidollinen ja kasvatuksellinen toiminta".

Jutussa on asianomistajina oppilaita ja heidän vanhempiaan. Kaikkiaan 31 asianomistajasta kaksi vaatii syytetyltä korvauksia henkisistä kärsimyksistä, muun muassa tämän käytöksestä aiheutuneiden pelkotilojen vuoksi. Vaadittavat summat ovat tuhat ja kaksituhatta euroa.
Käräjäoikeus antaa tuomionsa kahden viikon kuluttua.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Syyttäjä vaatii ex-rehtorille vankeutta koulukiusauksesta

Tuo lainaus siis ihan esimerkkinä siksi, että taas lähteestä riippuen on uutisoitu joko ehdotonta tai ehdollista vankeutta.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Kyllähän oppilaiden näyryyttäminen on niin keskeinen osa kotimaista koulujärjestelmää, että se pitäisi ennemminkin suojata.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Koskahan intissä aloikkaille ym huutaminen ja juoksuttaminen kriminalisoidaan :doubtful:
Simputus on kielletty :frown:
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Ruunar ja Kyllikin mainitsemat nettisivut, eivät ne mulla sentään bookmarkseissa olleet, mutta tyypin nimellä googlettamalla sai paljon aikaan.

Yläasteella sai kuulla kaikenlaista jännää ko. henkilön entisiltä oppilailta, kovin hyvin en kuitenkaan ole perillä tästä vyyhdistä. Useampi kuitenkin vaihtoi koulua tämän opettajan takia... Onkai siitä valitettukin, mutta tässä astuu sitten kuvaan toinen kunnan tämän hetken asia, koulutoimenjohtaja. Tai siis nimenomaan entinen, joka erosi tänä vuonna työpaikkakiusaamisen vuoksi... (Yleinen näkökanta kunnassa taitaa olla, että jos joku täällä on kiusana ollut niin juuri koulutoimenjohtaja...)

Kunnallispolitiikan puolellakin kuntamme on ollut viimeaikoina lehtien palstoilla, jollei joku ole sattunut huomaamaan. Kunnanjohtajan valinta on vaikea asia, saas nyt katsoa, kuinka sekin jupakka päättyy...
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
S.A sanoi:
Ruunar ja Kyllikin mainitsemat nettisivut, eivät ne mulla sentään bookmarkseissa olleet, mutta tyypin nimellä googlettamalla sai paljon aikaan.

Yläasteella sai kuulla kaikenlaista jännää ko. henkilön entisiltä oppilailta, kovin hyvin en kuitenkaan ole perillä tästä vyyhdistä. Useampi kuitenkin vaihtoi koulua tämän opettajan takia... Onkai siitä valitettukin, mutta tässä astuu sitten kuvaan toinen kunnan tämän hetken asia, koulutoimenjohtaja. Tai siis nimenomaan entinen, joka erosi tänä vuonna työpaikkakiusaamisen vuoksi... (Yleinen näkökanta kunnassa taitaa olla, että jos joku täällä on kiusana ollut niin juuri koulutoimenjohtaja...)

Kunnallispolitiikan puolellakin kuntamme on ollut viimeaikoina lehtien palstoilla, jollei joku ole sattunut huomaamaan. Kunnanjohtajan valinta on vaikea asia, saas nyt katsoa, kuinka sekin jupakka päättyy...
Rehtorismies inhoaa Pauli Korhonen-nimistä henkilöä ja niinpä siitä hyvästä laittoi sivuilleen tollasen wavin :D http://www.saunalahti.fi/poroila/pauli-parka.wav :nope: :nope:
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Jokainen voi varmasti vetää jo ton Pauli-parka -jutun perusteella tiettyjä johtopäätöksiä... :thumbdown
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Poroila tuomittiin, tänään valitaan uusi kunnanjohtaja. Jostain saatte lisätietoa, mua väsyttää ja pitäs perunat nostaa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
tollasta:
Jos käräjäoikeus vastoin odotuksiani tekisikin oikeusvaltiotamme
häpäisevän päätöksen, en tietenkään alistuisi sellaiseen farssiin.
Alistumattomuus ei tarkoita itsestään selvää valitusta Hovioikeuteen,
ja vielä vähemmän tyytymistä vihaisiin verkko- ja lehtikirjoituksiin.

Tarkoitan sellaista unohtumatonta toimintaa, jolla olen ilmaiseva
yksiselitteisesti halveksuntani koko prosessin jokaista häpeällistä
toimijaa kohtaan niin voimakkaasti, että vielä kuolinhetkelläänkin
nuo tekopyhät muistavat rikkoneensa jumalansa kahdeksatta käskyä.
En kiistä, etteikö maanantainen päätös mietitytä minua suuresti.
Aivan varmaa on ainakin se, että kauhulla päätöstä odottavat ainakin
rehtori S. Hautamäki, luokanopettaja P. Maijala ja heidän aulis apurinsa pienpoliitikko
P. Korhonen, joiden todellisesta rikoksesta maksimirangaistus on kaksi
vuotta vankeutta - ehdottomana. Eipä lähimmäisen mainetta juurikaan
voi pahemmin häpäistä kuin he ovat minulle tehneet! No, kenties sen
verran ehkä voisi, että ehdotonta vankeutta tulisikin heille vain
vuosi; enhän toki kohtuuttomia vaadi. Muut minua vainonneet roistot
selviävät vähemmällä.
Sadan prosentin varmaa on se, että en maksa senttiäkään sakkoja
enkä korvauksia ahneille saatikka sitten vastaanota sekuntiakaan
edes ehdollista vankeutta.
Vainoajani eivät taida ainakaan vielä tajuta, että heidän olisi
syytä toivoa käräjäoikeudelta minulle täysin vapauttavaa päätöst
ä.
MYÖHEMMIN TÄNÄÄN ILMOITAN PÄÄTÖKSESTÄ SIVULLA YLEMPÄNÄ .
Tarkemmista toimenpiteistäni ilmoitan ensitilassa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ja juuri kun olin tuon laittanut, tyyppi päivitti sivunsa. Nälkälakko siis tiedossa:

Ainoa todellinen mahdollisuuteni olla alistumatta häpeälliseen
päätökseen on ryhtyä AITOON NÄLKÄLAKKOON. Vaikka seurauksena onkin
pahimmassa tapauksessa kuolema, kyseessä ei missään tapauksessa ole
itsemurhasta - sellaiseen minulla ei nyt ole pienintäkään halua. Sen
sijaan koen kiusaajieni käyneen niin julkeasti riepottelemaan elämäni
pyhiä perusarvoja, heikompien suojelua ja rehellisyyttä, että minulle
ei jää muuta vaihtoehtoa.
Talvisodan alkaessa isäni, kuten monet muutkin, jotka halusivat
puolustaa tärkeitä arvoja, lähtivät sotaan, vaikka tiesivät voivansa
kuolla. Isäni selvisi haavoittuen, mutta moni kuoli vasten tahtoaan.
Järjestelen ensin jatkotoimet kuntoon, ja ilmoitan kun olen valmis
aloittamaan loppusuoran. En todellakaan aio alistua!
PIAN SAATTE LUKEA LISÄÄ!
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ja juuri kun olin tuon laittanut, tyyppi päivitti sivunsa. Nälkälakko siis tiedossa:
Asennetaankohan tämänkin 'pesälle' liveseuranta, kuten Pudasjärven muniaan hautoneelle maakotkalle?
 
Ylös