Wesselius sanoi:totaniin.. pitäsköhän tän topicin nimeksi vaihtaa "nyt kun kimi ei johda enää mm-sarjaa" ..get it?
Ei Kimillä olisi tässä vaiheessa kautta yhtään varaa varmisteluun kuten ei muillakaan. Pitäisi ajaa vielä tosissaan kilpaa. Räikkösestä on kyllä tullut vähän Alonso-tyylinen, josta hän sai haukkuja tälläkin foorumilla joskus. Alonsohan ei ajanut monessakaan kilpailussa voitosta mestaruus vuonna.Rapu-70 sanoi:Suurin huoli on se, että Kimi pelaa puolustuspeliä jo tässä vaiheessa kautta. Eikä varmaan ihan siitä syystä, että itse niin haluaisi. Fakta on, että tallikaveri on voitettava jos meinaa mestaruudesta ajaa. Se on osoittautumassa vaikeammaksi kun aluksi ainakin itse luulin. Voittoja on alettava tulla ja niitä on vaikea tulla Ferrarin tyyppisessä tallissa jos ei ole tallikaveria edellä aika-ajoissa. Tämä on ollut ongelma jo pitkään ja nyt siihen pitäsi alkaa löytyä lääkettä.
Kimin valtti on aina ollut kisavauhti, mutta se on valtti vain siinä tilanteessa kun ajetaan muita talleja vastaan. Ferrarilla on taipumus jäädyttää näitä kisatilanteita kaksoisvoittojen varmistamiseksi. Tätä on jo nähty mielestäni tällä kaudella.
Heh, Senna sai turpaansa usealtakin kuljettajalta. Schumi taas, huoh, helppohan se on olla "aina" nopeampi kun on selkeä ykköskuski.JT sanoi:Se ainakin on käynyt viime ja tämän kauden aikana selväksi, että Kimi ei ole universumin kaikkien aikojen nopein kuski niin kuin jotkut ovat hehkuttaneet. Aivan liian monta kertaa on jo ottanut turpaan Massalta. Ei Sennalle tai Schumille vastaavaa päässyt tapahtumaan.
Ei ehkä kannata ottaa ihan tosissaan kimifosien hehkutuksia..JT sanoi:Se ainakin on käynyt viime ja tämän kauden aikana selväksi, että Kimi ei ole universumin kaikkien aikojen nopein kuski niin kuin jotkut ovat hehkuttaneet. Aivan liian monta kertaa on jo ottanut turpaan Massalta. Ei Sennalle tai Schumille vastaavaa päässyt tapahtumaan.
Samoin tekee BMW. Ainakin alkukisoissa toinen (yleensä Heidfeld) oli 4-5 kierrosta raskaampi.Kapteeni Koo sanoi:Ja niin. McLaren tekeekin jo näin, Ferru ei.
Heidillähän se vasta on lujaa mennytkin. Kannattavia siis nuo viiden kierroksen extra bensat. Toisaalta jos kuski ei saa kärrystä yhtään irti tyhjällä tankilla kuten Heidi, niin kait se siinä tapauksessa on vaihtoehtona kokeiltava. Mutta suoraan sanottuna, onhan tuo nyt nähty jo alkukauden kisojen perusteella, ettei kyseinen taktiikka ole missään nimessä toimiva.WebSlave sanoi:Samoin tekee BMW. Ainakin alkukisoissa toinen (yleensä Heidfeld) oli 4-5 kierrosta raskaampi.
Tulokset eivät kerro kaikkea.Misa1 sanoi:Heidillähän se vasta on lujaa mennytkin. Kannattavia siis nuo viiden kierroksen extra bensat.
Koska, ferrarit ovat kuitenkin paalulla ja toisessa ruudussa, jos kuskit ajavat optimaalisesti, mitä järkeä siinä olisi toisen kuskin pilata kisansa, kun ajaa paalulle 5 kiekkaa kevyemmällä autolla, kun eroa ei siinä kuitenkaa kerry sitä 4-5s enempää.Kapteeni Koo sanoi:Ihmetyttää edelleen miksi Ferrari tankkaa autonsa 1 tahi 2 kierroksen erotuksella autonsa. Tämähän aiheuttaa sen, että aika-ajossa raskaampi auto voi mennä eteen ja siten pilata toisen kisan. Reilusti isommalla erolla pienet virheet ei automaattisesti tarkoita, että kevyempi auto häveää painavammalle aika-ajoissa.
Kiminä mä tankkaisin seuraavaan kisaan joko 5 kieppiä enemmän ku massa tai 5 kiekkaa vähemmän. Eipähän ole kisa pilalla jo lauantain jälkeen.
Ja niin. McLaren tekeekin jo näin, Ferru ei.
Mjaa, en sanoisi munattomiksi päättäjiä, jotka uskaltavat tehdä epäsuosittuja päätöksiä. Nykyiseen aika-ajosysteemiin siirtyminen ei FIA:n kyselyn mukaan kuitenkaan ollut sellainen, vaan kolmivaiheinen knock-out-systeemi otettiin tyytyväisyydellä vastaan. Tosin sitä lähinnä verrattiin edeltäviin yksi-kerrallaan systeemeihin.jtm79 sanoi:Formuloiden päättäjät on kyllä täysin perseestä olevia munattomia idootteja.