"Hieman kyllä iloa vaimentaa se, että muut ehdokkaat, etenkin kärkipäähän äänestetyt, oli tosi huonoja"
Heidin särölle musiikkikorvalle tietysti heti alkuun varaukseton :ahem: :thumbup:
Enpä muista koska viimeksi olisin ollut kotimaastani näin ylpeä. Tuskin koskaan olen. Juuri katselin BBC:n uutisten raporttia Euroviisuista ja melkein kyyneleet tulivat silmille. Suomessa kerrankin keksitään jokin omaperäinen ja uusi idea ongelmien ratkaisemiseksi ja näytetään muille esimerkkiä. "It has been a revolutionary night here in Athens". Jo ennen odottamatonta ja uskomatonta murskaavan ylivoimaista voittoa Suomi oli mielestäni tehnyt jotain mikä muistetaan. Suomi on aina ollut se maa jonka tekemiset eivät kiinnosta ketään ja mistä ei ikinä lähde mitään uusia asioita eteenpäin. Mutta jotenkin se kaikki oli toisin eilen.
Lordin konseptihan oli loistava: sen musiikkityyli on valtaisan suosittu, silti täysin B-luokan asemassa moneen muuhun verrattuna. Lordin kappaleet eivät sinällään ole kansan syville riveille jokseenkin vierasta hyvin raskasta metallia, vaan enemmänkin vain rokkia. Lavashow oli kuitenkin loistava ja paikan päällä vielä varmasti parempi. Metallin ja rockin tärkeimmät elementit meno, meininki ja voimakkaat saundit löytyvät ja sehän on tämän musiikkityypin sykkivä sydän.
Ensi vuonna melko odotettavasti nähdään Helsingissä enemmän bändejä ja enemmän rockia. Siinä mielessä täytyykin olla Heidin kanssa saman suuntaista mieltä että kun esiintyjistä löytyy tuollainen määrä miehen alkuja rakkauslauluineen, erinäisiä teinislutpoppareita ja diiva-wannabeita on jonkun aikakin tulla ja puhdistaa pöytä uudella idealla. Tämä on sellainen asia mitä en ainakaan minä unohda ikinä. En tiedä kenen idea oli kutsua Lordi esikarsintoihin, mutta presidentti Halonen saisi keksiä heille tästä jonkinlaiset arvonimet tai mitallit. Itse Lordille ja bändin muille jäsenille tietysti vähintään kutsu linnaan ensi jouluna.