Höpöhöpö, kyllä se kisakuski on se selkeästi tärkein lenkki informaation suhteen ja sen suhteen miten auton halutaan käyttäytyvän.
Onhan ne ihan hyviä ja tärkeitä ne testikuskit. Varsin hyödyllisiä silloin kun kisakuskit ovat estyneitä, ovat kisoissa tms. Mutta ei autoa rakenneta heidän ympärille, vaan sen kisakuskin ympärille.
Tästä syystä tärkein testaaja aina tallille on se kisakuski. Telemetrian antamien tietojen ja kuskin antaman palautteen perusteella se auto säädetään sille tietylle kuskille sopivaksi ja täöllä voitetaan mahdollisesti ne tarvittavat kymmenykset. Jos näin ei menetellä, tai kuskin palaute on heikkoa, ollaan aina niitä hyviä kakkoskuskeja.
Testikuskista on hyötyä esim. tällaisissa tapauksissa kun testataan uuden elektroniikan tai muiden uusien komponenttien osia ja niiden kestävyyttä. Renkaiden kestävyyttä, yms.
edit. Pidetään se auton rakentaminen ja kuskin antaman palautteen ero nyt sitten selvänä.
Mediaprofeetta sanoi:
Minulla on aina ollu sellanen kuva, että Schumin roolia Ferrarin auton rakentamisessa on vahvasti liioiteltu.
Juuri näiden kommenttien seurauksena tulee näitä cccp tyyppejä tänne höyryämään ties mitä sontaa