Off-season testing 2007-2008

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1087
Miss Piggy sanoi:
Jaa, no mua ei kolarit viihdytä, vaan enempikin taitava ajaminen, ohitukset, taktiikat jne. Kauhulla katon ulosajoja. Ei ole toivomisesta kiinni sattuuko loukkaantumisia vai ei. Aina niitä sattuu, jos kerran ajetaan ulos ja kolaroidaan. Onhan noissa henkiäkin mennyt. Että ei kauheen kivaa viihdettä mun mielestä. :nope:
Täytynee tarkentaa sen verran etten itsekään näe mitään hienoa siinä jos auto menee rajusti ulos ja kilpailun kulku häiriintyy merkittävästi, mutta ajovirheiden mukana tuomat pienemmät lipsahdukset ois kyllä tervetullutta tähän sähköautojen kuninkuusluokkaan. Kyllä itse ainakin tykkäisin katsoa jos Massa menis kahvassa sora ek:ta tai jos Hamiltonilta lähtis mopo käsistä ja juuttus vaikka toisenkin kerran hiekalle. Haen siis että toivottavasti kuljettajille sattuu virheitä ensikaudella. Tasoittaisi kivasti moottoriurheilussa sattuvia tekniikkavikoihin keskeytyksiä.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Mun tietääkseni ajelee klo 17 asti paikallista aikaa, eli klo 19 tätä aikaa loppuu :confused:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
lahtiska sanoi:
Ei ole ihme ettei alonsolta tipu haastattelua näistä testeistä. noilla ajoilla ei varmaan paljoa kehuja tippuis...:D

Tuossa jo tuoreeltaan ensimmäisen päivän kuulumiset:


http://www.autosport.com/news/report.php/id/64

Alonso toki viime vuoden autolla liikeellä ja ensimmäistä kertaa ilman luistonestoa.

No, linkki ei toiminut suoraan...
 
Viimeksi muokattu:

cccp

Banned
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
373
On se tuplamestari kova rattimies. Pyyhkii muuta porukkaa viime kauden kalustolla ja vielä pitkällä vedolla. Tästä on hyvä jatkaa..
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Lupaavaa vauhtia piti Alonso. Toivottavasti meno on samanlaista enskaudellakin.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
cccp sanoi:
On se tuplamestari kova rattimies. Pyyhkii muuta porukkaa viime kauden kalustolla ja vielä pitkällä vedolla. Tästä on hyvä jatkaa..
Lähde? :rolleyes: Oma mielikuvitus?
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4979
Sijainti
Vantaa
Formula ykkösten kisoihin pyrkii tänä vuonna ennätysmäärä autoja. Läheskään kaikki 40 eivät mahdu radoille. FISA on helpottanut ruuhkaa määräämällä 13 ajajaa erillisiin karsintoihin ennen virallisia harjoituksia. Vain neljä nopeinta pääsee jatkoon.

FISA suunnitteli aluksi erillisiä karsintakilpailuja, mutta kustannussyistä valittiin perjantain aamukarsinnat. Ne alkavat jo kahdeksalta, joten aamuvirkuilla on selvä etulyöntiasema. Heidän päivästään tulee pitkä ja tiukka, sillä jatkoon selvinneet jatkavat heti aamupäivän harjoituksia ja iltapäivällä seuraavat aika-ajot. Kahden päivän tulosten perusteella pääsee varsinaiseen kilpailuun 26 nopeinta. Karsintajoukkoon kuuluvat uudet F1-tallit sekä viime vuonna heikoiten menestyneet joukkueet. Aamun herätys odottaa seuraavia miehiä: Martin Brundle, Stefano Modena, Aguri Suzuki, Bernd Scheider, Piercarlo Ghinzani, Nicola Larini, Stefan Johansson, Bertrand Gachot, Gregor Foitek, Pierre-Henri Raphanel, Joachim Winkelhock, Alex Caffi ja Volker Weidler. Joukossa on mestareita monesta luokasta, joten mistään rupusakista on turha puhua. Voi ennustaa, että taistelu jatkopaikasta perjantaiaamuna tulee olemaan tiukkaa, ehkä rajumpaa kuin itse kilpailussa. Karsinnoista huolimatta tungos F1-varikolla lisääntyy. 21 joukkueelle ei monella radalla löydy pilttuita. Hitaimmat lentävät jo aamulla varikolta katsomon puolelle ja maksavat pääsylipuistaan todella huiman hinnan.

Riittävätkö kumit?

Pirellin paluu F1-luokkaan aiheutti Goodyearin vastareaktion ja jenkit uhkasivat aluksi toimittaa renkaat vain 11 joukkueelle. Kuusi tallia näytti jäävän kokonaan ilman kumeja, kunnes Bernie Ecclestone tarttui asiaan ja sai varmistettua niillekin renkaat. Pirellin osuudeksi tulivat Brabham, Dallara, Minardi, Coloni, Zakspeed, Osella ja Eurobrun. Lista paljastaa sen, että kaikki huipputallit jatkavat Goodyearin asiakkaina ainakin niin kauan, kunnes Pirelli saa uudet kuminsa sisäänajettua. Italialaisilla tuntuu kuitenkin olevan pitävä ote alusta asti, sillä Pierluigi Martini ajoi Minardilla Vallelungassa rataennätyksen ja alla olivat uudet Pirellit. Kaikkien tallien käyttäessä samoja kumeja ei tarvittu erillisiä pehmeitä karsintakumeja, mutta ne palaavat kuvaan tänä kautena. Renkaiden valmistajat arvioivat, että tallien kumikustannukset kaksinkertaistuvat tämän takia.

Uusi rata

Soutaminen ja huopaaminen jenkkien GP:n kohtalosta on ratkennut Arizonan Phoenixin hyväksi. Kaupungissa on ennestään kaksi rataa, mutta kisa ajetaan keskustan kaduille vedetyllä 3,6 kilometrin lenkillä. Sen kunnostamiseen varattiin yli 10 miljoonaa markkaa ja samalla kaupunki sai kisalleen viiden vuoden sopimuksen. Uusi rata on nopein nykyisistä kaupunkiareenoista ja kisasta odotetaan muutoinkin erikoista. Phoenixissä on tavallisesti kesäkuussa yli 40 astetta varjossa. Rion pätsi ei sen jälkeen tunnu enää miltään.

Sulivat käsiin

Brasilian GP:n ensimmäisissä testeissä saatiin esimakua tulevasta, sillä lämpömittari näytti 37 astetta varjossa ja autot melkein sulivat kuskien käsiin. Etenkin Williams-tallin Renaultin sähköpuoli kärsi aluksi kuumuudesta ja autot pystyivät ajamaan vain muutaman kierroksen pyrähdyksiä. Seuraavina päivinä tahti parani ja Williamsit jättivät taakseen molemmat Benettonin miehet. Patresen kierrosaika jäi vain sekunnin Sennan viimevuotisesta paaluajasta, mitä voi pitää hyvänä suorituksena olosuhteisiin nähden. Toistaiseksi eri radoilla ajettujen testien perusteella on ilman muuta selvää, että entiset paaluajat ovat pelkkää paperia tositoimien alkaessa. Näin siitä huolimatta, että moottoreista on turbojen hyllytyksen myötä kadonnut satoja hevosvoimia.

Jerezin testitulokset:

1. Ayrton Senna McLarenMP4/5-Honda V10, 1:21,14
2. Mauricio Gugelmin March 881-Judd V8 1:22,20
3. Ivan Capelli March 881-Judd V8 1:22,80
4. Alain Prost McLaren MP4/5-Honda V10 1:23,01
5. Alessandro Nannini Benetton B188-Ford V8 1:23,05
6. Riccardo Patrese Williams FW12C-Renault V10 1:23,11
7. Gerhard Berger Ferrari 639-Ferrari V12 1:23,58
8. Nigel Mansell Ferrari 639-Ferrari V12 1:23,82
9. Thierry Boutsen Williams FW12C-Renault V10 1:23,94
10. Johnny Herbert Benetton B188-Ford V8 1:26,75
Ayrton Sennan paaluaika 1988: 1:24,067
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
mh_84 sanoi:
Lähde? :rolleyes: Oma mielikuvitus?
Ja en kyllä ois valinnu lausetta: "Pyyhkii muuta porukkaa" Koska 0,147 s. ja 0,205 s. oo paljoo. Ja kuuden kärki mahtu 0,277 sekunnin sisään. Höyryillä se sen kierroksen ajo. Mutta toisaalta, cccp on aina ollu tunnettu tuosta liiottelustaan. Tyyliin viimekauden McLarenin dominointi. No, sitä tapahtu, mutta vaan parissa kisassa...
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Renault mukamas parantanut vanhaa autoa niin paljon että kulkee kovemmin kuin muut. :D Selvä höyry veto. Ja niille ketkä tulee nyt sanomaan että ei ollut mikään höyryveto,:alppu: niin ei voi kun nauraa.
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
cccp sanoi:
On se tuplamestari kova rattimies. Pyyhkii muuta porukkaa viime kauden kalustolla ja vielä pitkällä vedolla. Tästä on hyvä jatkaa..

Alonso set his best time at 16:47 in a two lap run. He went out on low fuel and a new set of tyres under ideal conditions.

Autosportin forumilta.
 

OJ

Active member
Liittynyt
18.12.2007
Viestit
40
panche sanoi:
Alonso set his best time at 16:47 in a two lap run. He went out on low fuel and a new set of tyres under ideal conditions.

Autosportin forumilta.
Joo Fernando veti näytöskierroksen että espanjalaislehdet jaksaa taas jauhaa paskaa seuraavat 2kk! Varmaan taas uppoo suureen yleisöön... voi kuvitella otsikot et "fernando toi taas pari sekuntia talliin" :wink:

Omasta mielestä jos katotaan minkälaisia vetoja ollu niin Ferrari vahvin tällä hetkellä, McLaren heti perässä ellei tasoissa... muista paha sanoa, tosin Williams ollut aika hyvä.
 

cccp

Banned
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
373
No joo, lyhyt setti, mutta aika hyvin ekaa kertaa ilman luistonestoa ja vanhalla autolla.
 

OJ

Active member
Liittynyt
18.12.2007
Viestit
40
cccp sanoi:
No joo, lyhyt setti, mutta aika hyvin ekaa kertaa ilman luistonestoa ja vanhalla autolla.
Haha... ei se luistonesto niitä aikoja niin kovin paljon tiputa, vaihtelua enemmänkin ajoissa pitkillä vedoilla kun virheitä sattuu. Lisäks viimevuoden autoilla vedettiin ilman luistonestoa joulukuun testeissä niitä 1.19.0xx aikoja. Lisäks rellulla on aivan varmasti uusia kehitysosia vanhassa autossa jo testissä. Eli näytöskierros, vai luuletko että Alonso ja rellu kauden alussa kärjessä?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös