Off-season testing 2007-2008

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mediaprofeetta sanoi:
Massa sittenkin Räikköstä nopeampi.

Mestaruus menetetty?
Eiköhän tämä kausi ole jo paketissa. Hanskat naulaan ja joskus myöhemmin uudelleen..
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
No ei varmaan vaivaa moottorijarrutuksen puute kauaa Mclareneita ja varsinkaan Hamiltonia. Siitä tulee pitämään huolen firman kyhäämä elektroniikkapoksi. Sama puliveivaaminen alkaa kuin viimevuonnakin. Voin jo kuvitella ne selitykset mitä Fia pöydälleen tulee saamaan:

RD:"Käyttämämme poksit ovat uudempaa mallisarjaa kuin kilpailevilla talleilla muut saavat vastaavat käyttöönsä kunhan tehdas niitä kykenee tuottamaan.............................................:yuck:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Crockett sanoi:
Mitä tuo moottorijarrutuksen puute mahtaa tarkoittaa? :dunno:
Vanhalla ECU:lla moottorijarrutusta oli mahdollista kontrolloida sähköisesti. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että kuskilla oli käytössään ABS takapyörissä, koska takapyörille oli mahdollista syöttää lisää tehoa, mikäli ne olivat lukkiutua.
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Jerez:
Timo Glock Toyota TF108 1.19,779 (96 kierrosta), 2) Lewis Hamilton McLaren MP4-23 1.20,099 (73), 3) Fernando Alonso Renault 1.20,363 (49), 4) Sebastien Bourdais Toro Rosso 1.20,407 (61), 5) Felipe Massa Ferrari F2008 1.20,500 (85), 6) Heikki Kovalainen McLaren MP4-23 1.20,535 (79), 7) Kamui Kobayashi Toyota 1.20,577 (53), 8) Kimi Räikkönen McLaren MP4-23 1.20,646 (88), 9) Kazuki Nakajima Williams 1.20,758 (57), 10) Adrian Sutil Force India 1.21,705 (71), 11) Mark Webber Red Bull RB03 1.22,275 (53), 12) David Coulthard Red Bull RB04 1.22,581 (54), 13) Nico Hulkenberg Williams 1.24,023 (65), 14) Sebastian Vettel Toro Rosso 1.24,873 (50).

Heikki kullalla on vielä räikkönen mclaren miehiä.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Bobakki sanoi:
Vanhalla ECU:lla moottorijarrutusta oli mahdollista kontrolloida sähköisesti. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että kuskilla oli käytössään ABS takapyörissä, koska takapyörille oli mahdollista syöttää lisää tehoa, mikäli ne olivat lukkiutua.
Kiitos tästä, en moisesta tienytkään. Kaikenlaisia apuvälineitä sitä kuskilla on piisannu. :thumbdown

Maikkari on suomentanu kommentit melko synkkään tyyliin (Hamiltonin kannalta):
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/01/601193

Jokatapauksessa, taitaa olla Kimi ja Heikki kärkikuskeista ainoat jotka ei ole vielä purnanneet ajoavun puutteista. :D
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Mielentkiintoista kommentointia Hamiltonilta. Jos muistelemme takaperin Kiinan Gp:tä jossa Hamilton ajoi renkaat puhki. Siinä varmasti on ollut suuri osuus Hamiltonin ajotyylissä ja revittelyssä. Jos TC:llä sai renkaat ihan rikki niin mitä tapahtuu ilman TC:tä??
Tuossa taitaa olla aika iso mukautumisen paikka Hamiltonilla. Kovalaisen ajotyyli taitaa olla kuitenkin pehmeempi...toivottavasti Kovalainen kisakuskina ei ole pehmeempi.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
berra67 sanoi:
Mielentkiintoista kommentointia Hamiltonilta. Jos muistelemme takaperin Kiinan Gp:tä jossa Hamilton ajoi renkaat puhki. Siinä varmasti on ollut suuri osuus Hamiltonin ajotyylissä ja revittelyssä. Jos TC:llä sai renkaat ihan rikki niin mitä tapahtuu ilman TC:tä??
Tuossa taitaa olla aika iso mukautumisen paikka Hamiltonilla. Kovalaisen ajotyyli taitaa olla kuitenkin pehmeempi...toivottavasti Kovalainen kisakuskina ei ole pehmeempi.
Mutta täytyy muistaa ettei renkaiden liiallinen kuluminen johtunut pelkästään Hamiltonin ajotyylistä, vaan renkaat ajettiin ihan tietoisesti niin loppuun kuin mahdollista. McLarenilla oli mahdollisuus vaihdattaa jo käytännössä lopussa olleet välikelin renkaat, mutta jonkun älynväläys oli että jatketaan samoilla vielä 10 minuuttia, jos se sade alkaisi uudestaan.

Ja loppu on historiaa.

En jaksa lähteä nyt rakentamaan syvempää analyysiä Hamiltonin ajotyylistä, mutta voi olla että useat simulaattorissa vietetyt tunnit viime kauden alussa ovat johtaneet siihen, että Hamilton tottui viime kauden ajoapuihin ja alkoi luottaa pelkästään niihin. Nyt kun ajoavut poistuvat ja kuskeilta vaaditaan hieman enemmän "perustuntumaa" auton hallinnassa, Hamilton on alakynnessä koska simulaattorista ei kuitenkaan koskaan saa samaa perstuntumaa kuin oikeasta autosta.

Joten jos Hamilton on "opiskellut" F1-auton ajamista paljonkin simulaattorissa, tulee nyt kaikki siellä opitut tavat pois oppia, koska simulaattoreilla ei saada aikaiseksi enää riittävän korkeatasoista kokemusta ajoavuttomasta autosta.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
CamoN sanoi:
Joten jos Hamilton on "opiskellut" F1-auton ajamista paljonkin simulaattorissa, tulee nyt kaikki siellä opitut tavat pois oppia, koska simulaattoreilla ei saada aikaiseksi enää riittävän korkeatasoista kokemusta ajoavuttomasta autosta.
Onkohan näin? Luulisi, että siinä huippuunsa kehitetyssä simussa voisi options-valikosta säätää luistoneston pois. :)
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
J.Hunt sanoi:
Onkohan näin? Luulisi, että siinä huippuunsa kehitetyssä simussa voisi options-valikosta säätää luistoneston pois. :)
Tottakai saa, mutta väittäisin että tietokone osaa simuloida tietokoneohjelmaa (eli luistonestoa ja säätyvää moottorijarrutusta) paremmin kuin ajoavutonta autoa. Tai siis, jos simulaattori jossain häviää aidolle ajokokemukselle, niin se on nimenomaan sillä harmaalla alueella, kun pito on periaatteessa jo menetetty mutta kunnon rattimiehellä on auto vielä täysin hallinnassa.
 

Jspeed

Well-known member
Liittynyt
11.10.2007
Viestit
66
Sijainti
Helsinki
CamoN sanoi:
Tottakai saa, mutta väittäisin että tietokone osaa simuloida tietokoneohjelmaa (eli luistonestoa ja säätyvää moottorijarrutusta) paremmin kuin ajoavutonta autoa. Tai siis, jos simulaattori jossain häviää aidolle ajokokemukselle, niin se on nimenomaan sillä harmaalla alueella, kun pito on periaatteessa jo menetetty mutta kunnon rattimiehellä on auto vielä täysin hallinnassa.
Suomeksi simusta puuttuu perstuntuma
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
1 F. Alonso Renault Bridgestone 01:13.027 39
2 N. Hulkenberg Williams Bridgestone 01:14.559 20
No niin, siinäpä testi ajat tältä päivältä. Kahdella uudella kärryllä liikenteessä, varsin sumuisessa säässä. Renu aikalailla vauhdikkaammin suoriutunut sisään ajeluista Alonson ohjastamana. Ei tosin mikään yllätys, ku eihän tämä vara Nico paljoa ole ajellut.

Minkäslaisia aikoja Valenciassa noin yleensä on ajeltu?
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Misa1 sanoi:
No niin, siinäpä testi ajat tältä päivältä. Kahdella uudella kärryllä liikenteessä, varsin sumuisessa säässä. Renu aikalailla vauhdikkaammin suoriutunut sisään ajeluista Alonson ohjastamana. Ei tosin mikään yllätys, ku eihän tämä vara Nico paljoa ole ajellut.

Minkäslaisia aikoja Valenciassa noin yleensä on ajeltu?
Eikä Hulkenbergin ollut tänään tarkoitus tehdäkään mitään muuta, kuin pelkkä shake-down. Tuskin 20 kierroksen aikana mitään kummempaa edes ehtii, kun on ihan tuore auto alla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CamoN sanoi:
Eikä Hulkenbergin ollut tänään tarkoitus tehdäkään mitään muuta, kuin pelkkä shake-down. Tuskin 20 kierroksen aikana mitään kummempaa edes ehtii, kun on ihan tuore auto alla.
Ja edelleen, Hülkenberg ehti käymään myös pihalla, mikä entisestään lyhensi ohjelmaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös