Offtopic eli sättimistojck

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
No mitä jos hallitus vaan yksimielisesti päättää näissä ns. epävarmoissa tilanteessa ja ilmoittaa yksiselitteisesti sen päätöksensä täällä? Eipä kai silloin ole mitään ongelmaa, jos se on kaikilla tiedossa.. Tässä oli nyt vähän se, että mä en ainakaan kuullut mitään selkeää päätöstä ja jäi fiilis, että Jatenski olisi vähän niinkuin vaivihkaa hivuttanut itsensä mukaan kisoihin keneltäkään kysymättä, että onko ok.

Sue_me

Well-known member
No mitä jos hallitus vaan yksimielisesti päättää näissä ns. epävarmoissa tilanteessa ja ilmoittaa yksiselitteisesti sen päätöksensä täällä? Eipä kai silloin ole mitään ongelmaa, jos se on kaikilla tiedossa.. Tässä oli nyt vähän se, että mä en ainakaan kuullut mitään selkeää päätöstä ja jäi fiilis, että Jatenski olisi vähän niinkuin vaivihkaa hivuttanut itsensä mukaan kisoihin keneltäkään kysymättä, että onko ok.
En kyllä äkkiseltään muista että asiasta olisi juuri tiedotettu.

Yleisestikin huonosta tiedottamisesta lähtee moni ongelma liikkeelle. Siinä mielessä hyvä pointti kyllä.

Sue_me

Well-known member
Sen verran tähän soppaan vielä, vaikka toveri Sue_me ajatukset hyvin tiivistikin:

Oletteko tosiaan sitä mieltä, että nyt aletaan kertomaan hahmoille, jotka ovat pari vuotta sarjassa aktiivisesti ajaneet, että seuraavaan kisaan et saa enää tulla koska postauksia on liian vähän ja huonolla sisällöllä?

Sivusta on toki helppo huudella, mutta en minä ainakaan halua ketään nykyisistä kieltää kisoihin tulemasta. Oli postauksia tai ei.

Uusista toki harkintaa on hyvä tehdä, mutta Jatenskillakin on tosiaan jo viisi vuotta takana F1-Forumilla.

Itsekin rekisteröitynyt tänne jo yli 10 vuotta sitten, joista aktiivinen kirjoittaja olen ollut ehkä sen 3-4 vuotta. Aiemmin lähinnä tuli luettua näitä juttuja, sillä eihän näihin juttuihin osannut mitään vastata tai puoliakaan edes tajunnut.

Toki ehdotuksia ratkaisuksi otetaan vastaan, mutta sitten pitää kyllä tehdä rajanveto millaisella porukalla sitä halutaan ajaa. 10-15 mukahauskuuksia huutelevaa otsaanpeukuttajaa, vai 24 kuskia, joista kaikki kuitenkin pitkään olleet mukana touhuissa?

KOJOOTTI HUUDETTU!

Ett silleen!!!!!!!1
Tähän ei juuri ole lisättävää.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Asia on mun puolestani loppuunkäsitelty. Kilpakumppaniamme lainatakseni: Kiitos ja anteeksi.

FO110K

Banned
Sivusta on toki helppo huudella, mutta en minä ainakaan halua ketään nykyisistä kieltää kisoihin tulemasta. Oli postauksia tai ei.
Eli jos nyt 2/3 (ainakin) hallituksesta puoltaa PeePeen kirjotusta, niin olisiko hyvä että sääntöihin voisi kirjata osallistumispykälään että aktiivisuuspykälä ei koske vanhoja kisaajia, vaan ainoastaan uusia?

Slug

Well-known member
En kadehdi hallituksen hommia minä en. Ei ole helppoa pyörittää sarjaa ja yrittää pitää 'kaikki' tyytyväisinä. Kaikkiahan ei voi koskaan miellyttää, mutta edes se että suurin osa olisi tyytyväisiä.
Itse kun liityin joukkoon vauhdikkaaseen oli säännöissä tietty postausraja, jota oli vielä nostettu edelliseltä vuodelta.
Mielestäni olisi ihan järkevää laittaa sääntöihin selvä postausraja ennen kun saa osallistumisoikeuden. Sääntöä 'Hallitus päättää tapauskohtaisesti' on käytetty muutaman kuljettajan kohdalla ja keskustelua on syntynyt tämän tiimoilta joka kerta.

Tuo aktiivisuus forumilla on sitten haastavampi juttu. On varmasti työlästä hallitukselta seurailla jokaista hahmoa, mitä ne kirjoittelee ja kuinka paljon. Ja ruvetaanko tosiaan potkimaan vanhoja jo tutuksi tulleita kuljettajia pois sarjasta ei laadukkaitten postausten takia.
Mielestäni hallituksen tulisi päättää selvät pelisäännöt, selvine rajoineen (esim. 1 vuosi ja 500postausta, tai jotain). Silloin kaikkia kohdeltaisiin samalla tavalla ilman joustoa sinne tai tänne. Jäykkäähän tämmöinen toiminta olisi, mutta ainakin tasapuolista. Ja tämä vaikuttaisi nimenomaan eniten uusiin kuljettajiin jotka sarjaan hamuavat. Mitä tehdä vanhoille jo vuosia forumilla pyörineille, jotka on jo tuttuja mutta ei enää niin aktiivisia. Siinäpä pähkinä purtavaksi, mutta siihenkin voi tehdä aivan selvät säännöt. Sekin on sääntö: Mikäli sarjaan on hyväksytty ei sieltä tipauteta pois, ellei hölmöile.
Tai 100 postausta/viikko, muuten ei asiaa kisoihin.
Loppuu ainakin jossittelu, mutta maku voi osalta mennä ja taas pitäisi saada uutta porukkaa kisaan. Vaikeaa on tämä.
Tällä hetkellä kuljettajia riittää, mutta mitäs sitten jos sarja alkaa hiipumaan. Sitten pitää miettiä asiat taas uudestaan.

Tahdon joka tapauksessa kiittää hallitusta tekemästään työstä, ei täällä ilman teitä kukaan näitä kisoja ajelis.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Onko tämä keskustelu oikeasti tämän vaivan arvoista?
Minusta on tuntunut muutenkin oudolta että ei ole enää selvää rajaa vaan ehdoista on aina joustettu "hyvien tyyppien" kohdalla ja kerta toisensa jälkeen tähän joudutaan palaamaan. Jotenkin vaikuttanut enemmän naamarajalta kuin aktiivisuus ym. rajalta.

Jotta tämä paskanjauhanta loppuisi niin ehdotan että palautetaan uusille kuskeille vaikka se 1v ja x postausmäärän karenssi ennen kuin saa osallistua. Siinä väkisin jää n. 1 kausi (tai 2x 0,5 kautta) ajamatta mutta siinähän se kärsivällisyys ja lojaalius foorumia kohtaan punnitaan. Elämä on.
Kuitenkin ne jotka jo saa nyt osallistua, saa osallistua jatkossakin.

Edelleen korostan että minun edellinen postaus muualle ku kartingalueelle on tammikuun alusta. Joko saan ison ja mehukkaan bannin?

edit: siis minä en näe mitään ongelmaa nykyisenkään toimintamallin kanssa, ihmetyttää vaan että siitä riittää kinasteltavaa vuoden ympäri.

edit 2: hahhah, pitipä ihan tarkistaa että viimeksi olen postannut F1-Vapaalle 29-09-2009 ja F1 asiapuolelle joskus 2008 :D.

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
F1-Areenan WWKCS-läskisarja starttaa tässä ihan näppäimillä kohta. 50% alennus KKWCS-hintoihin ensimmäisille 10:lle kuskille.

Eka kisa Puerto Rico Karting Clubilla. Ilmainen kuljetus Turusta skootterilla paikan päälle.

Yhteydenotot ja ilmoittautumsiet F1-Forumin vapaalla F1-Areena-toikissa.

Sue_me

Well-known member
F1-Areenan WWKCS-läskisarja starttaa tässä ihan näppäimillä kohta. 50% alennus KKWCS-hintoihin ensimmäisille 10:lle kuskille.

Eka kisa Puerto Rico Karting Clubilla. Ilmainen kuljetus Turusta skootterilla paikan päälle.

Ei tuollaista toikkia olekaan :frown:

DW

2009-2016
Täälläkin vähän "avaimet tai lähtee"-meininki?

Mahtavaa \o/

Scyber

Well-known member
Sijainti
Hyvinkää
...
Mä aloin ahmii jo pannukakkua extrahillolla jotta pääsee messiin :(

Scyber

Well-known member
Sijainti
Hyvinkää
Imao.

Tää sarja ei ole mitenkään yleisessä levityksessä eikä siitä yleensäkään tiedä kuin foorumilaiset / sarjan kuskien tutut. Jos sarja olis julkisuudessa "Go big or go home" tyyliin niin silloin näkisin että varmasti postausrajat yms. koekisat jne. ajat sun muut olis varmasti tarpeellisia.

Nykyajan eristyneessä ja eristävässä antisosiaalisuutta aiheuttavassa ympäristössä en itse ainakaan toivoisi kenellekkään sitä että kokisi jätetyksi ulkopuolelle sarjasta externaalin habituksen tai vaikkapa suullisen lahjakkuuden perusteella. En myöskään osaisi luokitella ihmisiä eri ryhmiin kirjallisen annin perusteella.

Tän sarjan mahtavuushan hienojen persoonien ja hienon yhteishengen lisäksi on se ettei tarvitse olla mikään langanlaiha Idols -laulaja tai seksikäs miljonääri ajaakseen ja tunteakseen olonsa mahtavaksi kisoissa. Sen lisäksi sokerina pohjalla kaikkien pohjaton mielenkiinto kaikkea moottorilla toimivaa ja Formulaa kohtaan.

Mitäpä jos se henkilö ketä vaikuttaa kemialtaan sopimattomalta onkin tosiasiassa vain liian samanlainen itsesi kanssa?

Onko ihmisillä sitä vastaan jotain että kisaajien määrä kasvaisi ja sarjasta tulisi isompi tapahtuma aina aika-ajoineen yms.? Että sarja saisi näkyvyyttä passiivisesti kisojen kautta?

Onko pieni piiri kiva vai isompi, jossa on enempi voitettavia / kamppailukumppaneita?

Örfil

Guest
Ja jotain ratkaisuehdotustakin ikuiseen "määrä vs laatu" jarnaan.

Follon kanssa meillä oli jeesusmainen idea (olimme siis vilpittömin mielin liikkeellä) että kisat on forumisteille, aktiiveille sellaisille ja kisoihin ei oteta kuin poikkeustapauksissa muita (Toijalassa oli firmakamuja, mun poika pari kertaa) jos muuten ei saada ruutuja täyteen.

Siihen sotkettiin mukaan tiettyjä postauslukuja parametreiksi, mutta tottahan se on että ei täällä voi mitenkään kvalitatiivisesti laskea "laatu x määrä" lukemia. Ei sellaista raatia voi perustaa eikä siinä ole mitään järkeäkään koska tällä porukalla ollaan takuulla asioista aina eri mieltä auringon sammumiseen saakka :D

Nyt tarkat ja raa'at luvut peliin. Esimerkki:

Kausi 2014, osallistumisehdot:
- kuski on rekkautunut F1 forumille 2013 kuluessa
- 100 postausta täynnä
- maksimissaan yksi varoitus
- maksimissaan yksi banni (max viikko)
- osallistunut vähintään yhteen kisaan prospektikuskina, eikä sanktioita siitä
- prospektikuskia vastaan voi kuka tahansa vakikuski äänestää vastaan jatkossa, jolloin ura tyssää siihen seuraavaksi kaudeksi (=sanktio ajaa kiltisti)
- kisoihin voi kuka tahansa osallistua prospektikuskina hallituksen hyväksynnän jälkeen, mutta ei saa pisteitä ennen seuraavaa kautta

Tuo ehdotuksena, noita voi säätää, mutta pakko laittaa jotain lukuja tai jotain konkreettista koska muuten valintakriteerit ovat mahdottomia ja loputtomia säätämistä.

Jatenskin teksteistä on tullut valitusta. No, en kommentoi sen enempää sitä mutta miten noita voi luokitella? "Hyvä - ok - paska - perseestä"? Voi kai, mutta kuka sen tekee ja tilastoi, ei kukaan!

On oikaistava ja yllä on minun ehdotukseni että jonnekin tuonne suuntaan voitais mennä. Prospektikuskit peliin, ei pisteitä niille. Veto -oikeus vakikuskeille.

Nämä siis taas ehdotuksina ja idiksinä. Saa ampua alas :ahem: Prospekteilla haluaisin vaan alentaa kynnystä tulla mukaan, mutta samalla veto-oikeudella blokata mahdolliset tuittupäät heti pois porukasta ratatouhuista.

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Saatan jopa tuntea pientä syyllisyyttä kun pari kertaa kutsuin Jatenskin auttamaan kuvaamisessa aikoinaan, poika innostu meidän sarjasta ja halusi mukaan kovasti, jyskälästä lähtien on ollut omillaan. Toivottavasti sarja myös pysyy sellasena että paikalla käyvät innostuu meidän sarjasta!

Sue_me

Well-known member
Saatan jopa tuntea pientä syyllisyyttä kun pari kertaa kutsuin Jatenskin auttamaan kuvaamisessa aikoinaan, poika innostu meidän sarjasta ja halusi mukaan kovasti, jyskälästä lähtien on ollut omillaan. Toivottavasti sarja myös pysyy sellasena että paikalla käyvät innostuu meidän sarjasta!
Mieluummin lisää kuskeja kuin että karkotetaan vanhoistakin osa pois.

Forumistien sarja ja harkiten uusia kuskeja mukaan. On toiminut tähän asti enkä näe syytä etteikö toimisi jatkossakin.

Minua ei ainakaan haittaa se, että viimeaikaiset "rekrytoinnit" ovat olleet pääosin nopeammasta päästä. Kunhan sieltä nyt ei ala solkenaan vyörymään pro-kuskeja jotka jyräävät täysin muut maan rakoon. Itse ainakin pidän siitä että vastusta löytyy jokaiselle kuljettajalle, harvoin tarvitsee yksin ajella kisoissa. Ja saapahan todellisia mittareita omalle vauhdille.