Ohituskielto purnau

  • Viestiketjun aloittaja DW
  • Aloituspäivämäärä

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
No ihan samahan tuo miulle. Ei siinä kuitenkaan ohi pääsisi ilman toisen nukahtamista.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitä teen välttääkseni rangaistuksen, jos joku jää startissa lähes paikoilleen? En mä nyt hitto vie voi pysähtyä jannun viereen että se pääsee madellen eteenpäin?
Tähän vielä lisäys/tarkennus:
Startit kuvataan (varikolta) jotenka jos siellä joku nukkuu niin se nähdään viimestään videolta ja "raipaniskuja" ei tule.
Eli siis jos joku nyt nukkuu ruudukossa (selkeästi autossa vikaa tai sitten katselee muualle valojen vaihtuessa tmv.) niin ohi saa mennä lähtökiihdytyksessä =se on vain oma moka sitten.
Normaali kiihdytyksessä ei kuitenkaan mitään väkisin rinnalle ja ohi viritystä sallita.

Ekassa mutkassa sallitaan pieni kontakti, mutta selkeästä ohitusyrityksestä/kolarista napsahtaa tuo mainittu +20sek.
(järjestäjät vahtii haukkana monitoreita aina kun mahdollista, lisäksi niissä finaaleissa jos/joissa kaikki järkkärit ajavat niin hommaan nakitetaan joku ulkopuolinen)

Selkeetä ja simppeliä, eikö?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tähän vielä lisäys/tarkennus:
Startit kuvataan (varikolta) jotenka jos siellä joku nukkuu niin se nähdään viimestään videolta ja "raipaniskuja" ei tule.
Eli siis jos joku nyt nukkuu ruudukossa (selkeästi autossa vikaa tai sitten katselee muualle valojen vaihtuessa tmv.) niin ohi saa mennä lähtökiihdytyksessä =se on vain oma moka sitten.
Normaali kiihdytyksessä ei kuitenkaan mitään väkisin rinnalle ja ohi viritystä sallita.

Ekassa mutkassa sallitaan pieni kontakti, mutta selkeästä ohitusyrityksestä/kolarista napsahtaa tuo mainittu +20sek.
(järjestäjät vahtii haukkana monitoreita aina kun mahdollista, lisäksi niissä finaaleissa jos/joissa kaikki järkkärit ajavat niin hommaan nakitetaan joku ulkopuolinen)

Selkeetä ja simppeliä, eikö?
Toi on just hyvä, koska mä eniten pelkään sitä että jos siinä tulee pientäkin ... kontaktia josta ei kenellekään harmia aiheudu, ettei siitä aleta penaltteja jakamaan. Eli mutkan voi vetää normaalisti, kunhan ei ohita.

Muutenkin tuota kuvamatskua kun on tulossa ilmeisen paljon enemmän kuin aikaisemmin, niin rankaiseminen jälkikäteen muodostuu helpommaksi. Ts. syylliset löytyy - jos moisia on tarve välillä etsiä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tähän vielä lisäys/tarkennus:
Startit kuvataan (varikolta) jotenka jos siellä joku nukkuu niin se nähdään viimestään videolta ja "raipaniskuja" ei tule.
Eli siis jos joku nyt nukkuu ruudukossa (selkeästi autossa vikaa tai sitten katselee muualle valojen vaihtuessa tmv.) niin ohi saa mennä lähtökiihdytyksessä =se on vain oma moka sitten.
Normaali kiihdytyksessä ei kuitenkaan mitään väkisin rinnalle ja ohi viritystä sallita.

Ekassa mutkassa sallitaan pieni kontakti, mutta selkeästä ohitusyrityksestä/kolarista napsahtaa tuo mainittu +20sek.
(järjestäjät vahtii haukkana monitoreita aina kun mahdollista, lisäksi niissä finaaleissa jos/joissa kaikki järkkärit ajavat niin hommaan nakitetaan joku ulkopuolinen)

Selkeetä ja simppeliä, eikö?
Joo, no tuohan on selkeä ja simppeli.. :thumbup: Eli jos olen suurinpiirtein lähtöviivan kohdalla ohittanut edellä lähteneen, niin sakkoja ei tule minulle? Vrt. viime vuoden ohitukseni Frankista startissa.. Jos se oli sallittu näillä tämän vuoden säännöillä, niin mulla ei ole mitään nutisemista. :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Viime kaudella tuntui toimivan järjestely, että startissa sai ohittaa, mutta suosiolla jätettiin kamikaze-iskut pois kuvioista ekassa neulansilmässä. :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Edelleen.. Miten tuo eroaa Hyvinkään tilanteesta? Autot kulkee kovempaa, mutta silti saa ohittaa vaikka heti startissa eikä kyllä mitään ongelmia ole ollut. Ja kaikki muistaa ohituskieltopaikat ihan hyvin..
Ensinnäkin, Hyvinkään ekassa mutkassa mahtuu melkein 3 autoa rinnakkain, ja vauhtiaki on sopivasti,eli ei ole neulansilmä kyseessä.
Jos mutka nr. 5 olis ensimmäisenä, niin varmasti sielläkin olisi ohituskielto ekassa kaarteessa, eli ei se ongelma ole autoissa tai niiden tehoissa, vaan mutkan tyypissä.

Ja turha näistä kommenteista on ottaa itseensä.. Oot hoitanut järjestelyt todella hyvin, ja kisasta tulee varmasti joka tapauksessa tosi hyvä.. Siitä huolimatta että olet tehnyt järjestelyjen eteen paljon hyvää työtä, niin voin kai silti esittää eriäviä mielipiteitä asioista, jotka eivät miellytä? Etenkin kun tuntuu etten ole mielipiteeni kanssa ainoa..
Voit toki esittää, enkä ottanut itseeni. (sama Dompparille)

Sitä (ohituskielto) ehdotettiin, ja mietin mitä sen kanssa teen, mun mielestä tämä on selkeämpää kuin viime vuotinen järjestely, mutta ilman "sanktioita" en sitä ekan mutkan menoa halua päästää silti menemään eli sen takia sinne se tuli.

Myönnetään että olen puolueellinen tämän suhteen johtuen siitä mitä itselle tapahtui ekassa kisassa tuolla, 2vk kylki kipeänä + 3 sijaa menetettynä oli vähän fiilikset kadonnu sen kisan osalta enkä halua moisen toistuvan kellekään tuolla.
Siksi päätös on tuo, niinkuin sanottu, eihän sinne pakko ole tulla jos ei kerran tykkää säännöistä tai mistään muustakaan.
Punnitsin vaihtoehdot, ja luin (myös Dompin ja Jakkeuksen) postaukset kyllä ennen sitä, ts. ei se mielipiteen kertominen turhaa ja/tai kiellettyä ole.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo, no tuohan on selkeä ja simppeli.. :thumbup: Eli jos olen suurinpiirtein lähtöviivan kohdalla ohittanut edellä lähteneen, niin sakkoja ei tule minulle? Vrt. viime vuoden ohitukseni Frankista startissa.. Jos se oli sallittu näillä tämän vuoden säännöillä, niin mulla ei ole mitään nutisemista. :)
Täytyy katsoa se videolta ennen kuin sanon mitään :D
Mutta siis joo, jos on selkeä nukahdus ruudussa, niin ei tietenkään voi olettaa että muu letka painaa jarrua kiihdytyksessä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Viime kaudella tuntui toimivan järjestely, että startissa sai ohittaa, mutta suosiolla jätettiin kamikaze-iskut pois kuvioista ekassa neulansilmässä. :ahem:
Jep, lähinnä halua tähän selkeän säännön, viime vuonnahan ei määritelty mikä lasketaan kamikazeksi, tai millanen rangaistus tulee tms...
Eli myös selkeyttä haen tähän myös.
Toi on just hyvä, koska mä eniten pelkään sitä että jos siinä tulee pientäkin ... kontaktia josta ei kenellekään harmia aiheudu, ettei siitä aleta penaltteja jakamaan. Eli mutkan voi vetää normaalisti, kunhan ei ohita.

Muutenkin tuota kuvamatskua kun on tulossa ilmeisen paljon enemmän kuin aikaisemmin, niin rankaiseminen jälkikäteen muodostuu helpommaksi. Ts. syylliset löytyy - jos moisia on tarve välillä etsiä.
Juu no tuskin tuolla voi kontaktia välttää, eikä niistä siksi mitään seuraakaan.
Mutta selkeet ohitusyritykset/kamikazet siis on kielletty, hyvä että tarkensin siis :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Viime kaudella tuntui toimivan järjestely, että startissa sai ohittaa, mutta suosiolla jätettiin kamikaze-iskut pois kuvioista ekassa neulansilmässä. :ahem:
Pienenä miinuksena tässä on tietenkin se, että mikä tulkitaan kamikaze-ohitusyritykseksi. Siinä mielessä toki ohituskielto on parempi vaihtoehto, mutta toisaalta Myllypurossa ohittaminen puhtaasti on lähes mahdotonta starttia lukuunottamatta. Vaikea sanoa, mikä on paras ratkaisu.

e. follo ehti ekana kertomaan tuosta tulkinta-ongelmasta.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Viime kaudella tuntui toimivan järjestely, että startissa sai ohittaa, mutta suosiolla jätettiin kamikaze-iskut pois kuvioista ekassa neulansilmässä. :ahem:
Juu.. Viime vuonnahan Frank tuli kylkeeni siinä mutkassa, mutta se johtui vaan ruuhkasta.. Mä jarrutin ehkä liiankin tiukasti, ja siitä seurasi ketjureaktio.

Tossa vielä se viime vuoden b-finaali.. Ohitusta ei ihan tarkkaan näe, kun kameramies on niin nopea, mutta jo tuossa ekassa mutkassa olen tosiaan jo Frankin edellä. :)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Pienenä miinuksena tässä on tietenkin se, että mikä tulkitaan kamikaze-ohitusyritykseksi. Siinä mielessä toki ohituskielto on parempi vaihtoehto, mutta toisaalta Myllypurossa ohittaminen puhtaasti on lähes mahdotonta starttia lukuunottamatta. Vaikea sanoa, mikä on paras ratkaisu.
Tästä samaa mieltä, tämän vuoksi se on selkeämpää olla niin, että joko ohittaa saa tai sitte ei - missään muodossa. Toi lähtösuoran nukahdushomma poikkeuksena.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tossa vielä se viime vuoden b-finaali.. Ohitusta ei ihan tarkkaan näe, kun kameramies on niin nopea, mutta jo tuossa ekassa mutkassa olen tosiaan jo Frankin edellä. :)
Juu siis about tuommonen on jo nukahdus, parin metrin jälkeen olit jo rinnalla, ei siinä voi olettaa että jarruakaan lyödään.
Eli siis maalaisjärjellä tässäkin mennään tietty.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juu siis about tuommonen on jo nukahdus, parin metrin jälkeen olit jo rinnalla, ei siinä voi olettaa että jarruakaan lyödään.
Eli siis maalaisjärjellä tässäkin mennään tietty.
Oukei, asia on sitten minun puolestani selvä, ja tekemäsi sääntö tarkennuksineen on mielestäni ihan hyvä! :thumbup: :ahem:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Toistasataa kommenttia ohituskielloista. Huikea on porukan kilpailuvietti, kun kyseessä on sentään talviharjoittelu topic, eikä esim. Myllypuron kisatopic. No kait tuotakin sitten täytyy joidenkin harjoitella.

Nimim. :eek:Ihan kusessa, kun ohituskielto loppuu.:eek:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Toistasataa kommenttia ohituskielloista. Huikea on porukan kilpailuvietti, kun kyseessä on sentään talviharjoittelu topic, eikä esim. Myllypuron kisatopic.
Siitäpä tässä käytännössä kyse onkin. Sitte ku pääsee ajelemaan niin purnau häviää.
 
Ylös