Oletko nähnyt tuntematonta sotilasta?

Oletko nähnyt Tuntematon sotilas elokuvan?

• Äänestäjiä yhteensä
    30

Estate

Well-known member
Kirjan olen lukenut kerran. Elokuvista vanhemmasta versiosta olen nähnyt palan sieltä ja toisen täältä, mutta koskaan en ole kokonaan alusta loppuun katsonut.

Zire

`.´
Sijainti
Lahti
Kirjan lukenu pari kertaa, alkuperäisen leffan kattonu lähes aina kun se on itsenäisyyspäivänä tullu telkkarista ja uudemman version nähny yhdesti.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Molemmat versiot tullut katsottua useasti, kuten myös kirja luettua. Eli en löytänyt oikeaa vastausta :thumbfh:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Vanhemman version varmasti n. parikymmentä kertaa ja uudemmankin varmaankin jo lähemmäs 8-10 kertaa.

Kirjakin on tullut luettua ilmeisen moneen kertaan, sillä suurimman osan tekstistä osaa ulkoa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Mitä teen kun olen nähnyt molemmat versiot ja lukenut kirjankin molemmat versiot?

Lisäksi olin itseänisyyspäivän kännissä.

Hankalaa on tämä polliin vastaaminen nyt.
Näihin kysymyksiin vastausta kaipaisi tämäkin!

oldez

Well-known member
Kirjan olen nähnyt ja molemmat elokuvatkin.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Laineen ohjaaman Tuntemattoman olen nähnyt monia kertoja, 15 -20? Mollbergin version ehkä viisi kertaa + pidemmän version yhden kerran. Siis noin kuusi kertaa.

Sensuroidun version kirjasta olen lukaissut varmaankin yli viisi, mutta en kymmentä kertaa. Sensuroimatonta laitosta olen hypistellyt käsissäni, mutta en ole vielä lukenut.

Otanpa sen seuraavaksi lukuprojektiksi.

WebSlave

Trackman
Vanhempi versio tuli katsottua monta kertaa jo paljon ennen uuden version ilmaantumista, vaikkei sitä tuolloin vielä ihan vuosittain näytettykään. Nyt sen läpikatsomisesta alkaa olla niin pitkä aika, että voisi taas harkita. Uudemman olen katsonut kai kerran.

Kirjaversioita en ole lukenut läpi, jotain otteita varmaan koulussa joutui lukemaan.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Nähnyt molemmat filmatisoinnit moneen kertaan, lukenut kirjan moneen kertaan sekä sotaromaanin.. mitä vastaan pölliin?

Jaskattu

72

Well-known member
Olen nähnyt pelkästään tuntemattomia sotilaita, en tosiaan tunne ketään heistä. Olen kuitenkin nähnyt Tuntematon sotilas -leffan, monta kertaa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Parisenkymmentä kertaa yhteensä uuden ja vanhan. Kirjan lukenut 3-4 kertaa.

Jaskattu polli siis.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Onhan nuo nähty ja luettu. Elokuvien ansiot ovat kaukana Linnan kirjan ansioista. Kumpikin leffoista on itse asiassa aika paska.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Vanhemman leffan varmaan 10 kertaa. Uudemman pari kertaa.
Kirjan lukenut kerran, en tiedä kumpi versio oli. Muistaakseni kuului lukion toisella luokalla johonkin äidinkielen kurssiin että piti lukea se.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Kirjan olen lukenut, ensimmäisen leffan olen nähnyt, tosin siinä nukahtelin aika usein, toista leffaa olen nähnyt alusta noin tunnin, teatteriversion televisiosovituksen olen myöskin nähnyt.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Hähähä!

Tuntemattoman teatterversiosta tuli mieleen lystikäs kysymys hieman hitaamman puoleiselta töikaverilta. Siitä kun hehkutettiin lööpeissä, että Halonen saa kuulan kalloonsa loppukohtauksessa. Samuli (nimi muutettu, silti oikea) pisti kysyen, että onko se Halonen nyt ammuttu oikeasti, vai oliko se vaan joku juttu?

En kyentynyt vastaamaan. Palasin töihommiin ja jätin Samulin arvailemaan tasavallan presidentin kohtaloa.