Oletko suorittanut metsästyskortin?

Oletko suorittanut metsästyskortin?


  • Äänestäjiä yhteensä
    36

Örfil

Guest
Tapan riistan paljain käsin, siihen ei korttia tarvita.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
En. Puoliskoa olen yrittänyt yllyttää, kun sitä ampuma-aseet muutenkin kiinnostaa enemmän. Eettis-ekologisista syistä olisi kivempi syödä riistaa kuin tehokasvatettua, edes joskus.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
En ole, enkä aio suorittaakaan. Isäukko on aina ollut ahkera jänismetsällä viihtyjä. Kerran se sai mut puhuttua mukaan, ja se oli sellanen kokemus, että oli sekä ensimmäinen että viimeinen kerta. Ei ole meikäläisestä jäkittämään kannonnokassa jossain korvessa, ei. Eikä myöskään tarpomaan siellä saatana munia myöten hangessa.
Mieluummin nökötän kotona ja syön luontaisen kaltaisia aromeja ja muita sallittuja lisäaineita ja kuolen sitten joskus tosi huonona ihmisenä.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
En. En pysty ampumaan eläintä.
Sama. Varastoesimiehenä ollessani meillä oli lutku toimiston kaapissa lintujen ampumista varten. Piti näyttää pojille, että miten sitä osutaan, ja ekalla putosi. Morkkis tuli.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ei ole ja tuskin tuleekaan.

Uskoisin pystyväni ampumaan eläimen. Tosin en välttämättä kaunista surullisen näköistä bambia. :frown:

Arvostan kuitenkin niitä, jotka pitävät esim. hirvikannat kurissa ...ja jotka toimittavat, joskus tosi hyvää hirvenlihaan meille.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Vähän ehkä kiinnostais, mutta en ole suorittanut.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Nix. Se vietti multa puuttuu kokonaan. Gastronomis-kulinaristinen puoli taas kiinnostaa kovastikin. Frendit ampuu ja mä tusaan kurmeet.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26882
Ei ole. Muutaman rallin katsomisessa vuodessa on mulle luonnossa kykkimistä tarpeeksi.

Mutta Visa-kortti löytyy. Sillä teloitan tarvittaessa bambin jos sattuu huikomaan eikä makkararilliä ole hollilla.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Ei ole, vaikka mahdollisuus hankkia sellainen olisi ollut aika hyvä. " metsät ja paikallinen riistaporukka/hirviseurue. Mutta ei ole oikein sukuperintönä metsästys ja aseet. Teerien ammunta pakkaspäivänä huurteisen koivun latvasta on ehkä joskus innostanut, mutta ei tarpeeksi sittenkään. Eräs kaveri kuoli, jonka kanssa kävin pienoiskiväärillä ampumassa pilkkaan soramontulla. Asia jäi sitten siihen. ( en nyt sentään sitä kaveria ampunut...)

Metsästysseuran jäsen olen silti. Tarvittaessa voisi hieman määritellä osaltaan, miten metsästetään ja ketkä metsästää. Ja pystyisin kutsumaan ammuntaluvallisia - ja taitoisia kavereita metsälle.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Joskus oikein tarjottiin hopeatarjottimella. Kortti ois maksettu, seuraan ois päässy ja pyssykin ois tullu ns. talon puolesta.

Siitä ei vielä ehditty puhumaan mitään että paljonko olisivat olleet valmiita maksamaan että viettäisin vapaa-aikaani istumalla kannonnokassa pyssy kourassa aikeeni ampua hirvi, tahi muu metsän eläjä. Ja vielä loppuun kuunnella kännisten vanhojen jarrujen tarinoita sisällissodasta.

Isohko sen korvauksen olisi pitänyt kyllä olla.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olen suorittanut: armon vuonna 1995. Sen jälkeen olen ollut metsällä tasan kerran, ilman asetta.

Lähinnä maisemia tiirailin ja nautin raittiista ilmasta.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mitäpä minä, luvallista tuliasetta omaamaton motoristi, sillä,
luontokappaleen lyijyitsemisluvalla, tekisin. Sitä paitsi olen ollut
pupujen ystävä jo yli 40 vuotta, eikä minulla ole edes maastoautoa.
 
Ylös