Oletko suorittanut metsästyskortin?

Oletko suorittanut metsästyskortin?


  • Äänestäjiä yhteensä
    36

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
En. En pysty ampumaan eläintä.
Karhun hyökätessä kimppuusi pystyt aivan varmasti ampumaan se jos sinulla on ase mukanasi, koska muuten voit päästä hengestäsi ellet sitten kuvittele pystyväsi tainnuttamaan karhua kuristusotteella.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
En mutta tulityökortin kyllä. ;)
Läpyskä, josta ei ole koskaan ikuna kuunaan missään mitään hyötyä. Missään työpaikassa sitä ei tarvitse ja omistajalleen siitä on vain haittaa. Lisäksi tuon ikkunanraaputtimen saa vaikka sokea ja kuuro apinakin vain eksymällä tulityökurssille paikanpäälle.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Karhun hyökätessä kimppuusi pystyt aivan varmasti ampumaan se jos sinulla on ase mukanasi, koska muuten voit päästä hengestäsi ellet sitten kuvittele pystyväsi tainnuttamaan karhua kuristusotteella.
Onhan Karhu, varsinkin kun oltiin nuorempia, useasti kimppuuni hyökännytkin. Ihan painiotteilla niistä tilanteista selvinnyt.:p
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Löytyypi kyllä.
Eipä sinäänsä, vaikka tuollainen tuli joskus luettua ja sen avulla haulikko ostettuakin, että metsällä kauheesti olis tullut käytyä. Kiekkoja tuli joskus käytyä ampumassa useampikin tuhat, mutta nyt hieman sekin jäänyt jo muutamalta vuodelta väliin. On täällä Turussapäin hieman vaikeaa tuo seuroihin pääsy. Ne kun olivat jossain vaiheessa aivan piukassa, ettei niihin päässy millään. Johonkin kyyhkymettälle tekis mieli joskus mennä käymään. Tosin sais käydä hieman treenaamassa kiekkojen kanssa, että yleensäkin johonkin liikkuvaan osuu.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Nix. Se vietti multa puuttuu kokonaan. Gastronomis-kulinaristinen puoli taas kiinnostaa kovastikin. Frendit ampuu ja mä tusaan kurmeet.
Sama.

Syömispuolessa tosin riippuu vähän siitä, mistä riistasta on kyse. Esim. kani ei oo mulle missään muodossa (paisti, muhennus, jne.) maistunu, esim. villisika ja hirvi (olipa sitten kyse Suomessa esiintyvästä hirvestä tai näistä paikallisista saksanhirviöistä) taas uppoo mainiosti.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Karhun hyökätessä kimppuusi pystyt aivan varmasti ampumaan se jos sinulla on ase mukanasi, koska muuten voit päästä hengestäsi ellet sitten kuvittele pystyväsi tainnuttamaan karhua kuristusotteella.
Joo, onhan siinä aikaa ottaa ase selästa tai pussukasta, latailla ja tähtäillä. Siinä ehtii laulamaan "Jos metsään haluat mennä nyt.." -biisin kahteen kertaan, ovat he niin hitaita hyö karhut.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ampuminen, lopettaminen ja teurastaminen on kivaa puuhaa, muttei minulla kyllä mitään lupia ole ollut.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
En ole tietääkseni (!) maistanu, mutta KitKat on ihan hyvää!
Kiinassa joku tovi takaperin paljastui teurastamo mikä oli myynyt paljonkin kaninlihaa, teurastamosta tosin löytyi ainoastaan teurastettuja sekä eläviä kissoja.

Aikoinaan Ranskassakin kaniin jätettiin takakoivet nahkoineen ja karvoineen, että asiakas tiesi, kyseessä olevan kanin eikä kissa,.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Olen suorittanut kalastusluvan ja minulla on virveli.
 
Ylös