Oletko yrittänyt/haaveillut formulakuskiksi?

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Tottakai sitä ollaan haaveiltu, mut oon liian köyhästä perheestä edes mikroautoiluun, enkä oo edes sellast viel ajanut ja aletaan todellakin olla jo liian vanha alottelemaan tosimielellä mitään formula uraa:D ehkä joskus vanhempana jotain kotimaan sarjaa ajelisi huvimielel jos rahat riittäs ja innostus löytys sillo:D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En ole haaveillut. Kiinnostus hommaan heräsi liian myöhään eikä ollut edes rahnaa. Ja sitten kun sitä rahnaa on, on jo myöhäistä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kyllä, tunnustan. Olen haaveillut F1-kuljettajan urasta, enkä 100% ole luopunut toiveista vieläkään. Rahaan ja pariin muuhun oheistekijään tuo on tähän mennessä valitettavasti kaatunut.

Kun ensimmäistä kertaa pääsin kokeilemaan Kartingia, niin tunne oli se, että kovin paljon tämän parempaa ei mikään/kukaan pysty tarjoamaan. Mutkiin lataaminen kaasu pohjassa ja sen selvittäminen tiukassa luisussa :ahem: :eek!: :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En ole haaveillut millään realistisella tasolla. Olin 13-14, kun lopulta formuloista innostuin, joten se alkoi olla aika myöhäistä siinä vaiheessa. Pikemminkin muusikon ura oli silloin lähempänä realistista haavetta.

Simulla ajaessa sitä toki eläytyy kilpa-ajajan rooliin, mutta en ole koskaan edes ajanut oikealla karting-autolla. Budapestissa tuli 15-vuotiaana kokeiltua jotain huvipuistokartingia, mutta ne vehkeet olivat niin laiskoja, ettei niistä saanut minkäänlaista vauhdin illuusiotakaan.
 

Tinppa

Well-known member
Liittynyt
2.2.2005
Viestit
113
Sijainti
Jyväskylä
kilpailu F1 tasolla on aivan käsittämättömän kovaa, vain parhaista parhaat saavat tilaisuuden, ihan aikuisten oikeesti..
Wurtz sanoin ennen kauden alkua mielestäni hyvin, vapaasti muotoillen; Avaruuteen pääsee vuodessa enemmän ihmisiä kuin F1 sarjassa on kuskeja, teoreettinen prosentti että suomesta ylipäätä on tullut F1 kuskeja, on hurjan pieni, mutta "voittaahan joku lotossakin joka lauantai" ja suomi on kyllä F1 kuskien lottovoitto maa.

jos joku kuvittelee osaavansa ajaa, voi yrittää esim. kotimaisissa Roadsport sarjassa tmv. voittaa koko paskan, ja sitten miettiä että kilpailu monopostoilla on vähintään 100x kovempaa. fyysisesti& henkisesti & kilpailullisesti
 

Tinppa

Well-known member
Liittynyt
2.2.2005
Viestit
113
Sijainti
Jyväskylä
Misa1 sanoi:
Jos ei kiinnosta, niin miksi pakottaa toiset harrastamaan? :nope:
Tämä on myös nähty omin silmin varikolla juurikin... isät harrastamassa poikien puolesta, ei se pakolla onnistu, niinkuin ei muutkaan asiat elämässä, ...... tarvitaan intohimoa/sydäntä ja taitoa. :)
 

FFff

Well-known member
Liittynyt
9.10.2000
Viestit
208
Keken perässä olisin halunnut seurata, ei vaan ollut mahdollisuuksia. Ei karting-rataa lähettyvillä eikä varmaan rahaakaan pitemmän päälle, jos sinne asti kyvyt olisi riittäneet. Nyt vanhempana karting-autolla ajettuani harkitsin jopa oman hankkimista mutta enpä tiedä sitten onko järkevä leikkikalu :eek:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
WebSlave sanoi:
En ole haaveillut millään realistisella tasolla. Olin 13-14, kun lopulta formuloista innostuin, joten se alkoi olla aika myöhäistä siinä vaiheessa. Pikemminkin muusikon ura oli silloin lähempänä realistista haavetta.
Hyvinhän sinulla aikaa olisi ollut. Alain Prost aloitti kartingin vasta 17-vuotiaana ja Graham Hillikin oli kilpa-auton ratissa vasta 24-vuotiaana. :rolleyes:
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
yussi sanoi:
Ei täältä Suomussalmesta voi tulla yhtään F1-kuskia. Ikinä.
No ei todellakaan, se on liian Etelässä... toista se on täällä Pohjoisessa Lahdessa... täältä on niin pitkät matkatkin kaikkialle :jaska:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jason Voorhees sanoi:
Hyvinhän sinulla aikaa olisi ollut. Alain Prost aloitti kartingin vasta 17-vuotiaana ja Graham Hillikin oli kilpa-auton ratissa vasta 24-vuotiaana. :rolleyes:
Ja Takuma Satokin vasta parikymppisenä.
 

OJ

Active member
Liittynyt
18.12.2007
Viestit
40
Olin moninkertainen (olen siis edelleen) maailmanmestari kavereiden kesken ajetussa F1GP2 ja GP3 sarjassa tietokoneella! Auton säätöjä viriteltiin kyllä silloin melkein ammattimaisesti ja ajolinjoja haettiin tunteja... ratti/poljin yhdistelmän hajoaminen päätti innostuksen :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jason Voorhees sanoi:
Hyvinhän sinulla aikaa olisi ollut. Alain Prost aloitti kartingin vasta 17-vuotiaana ja Graham Hillikin oli kilpa-auton ratissa vasta 24-vuotiaana. :rolleyes:
Eikös eräs rallipuolella vaikuttava ja kohtuullisesti menestynyt S. Loeb ole aloittanut moottoriurheilun vasta 21 vuotiaana?
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
-yritetty on,lopetettu tosin jo muutama vuosi sitten...homma alkoi joskus kauan sitten paikallisella karting radalla jossa muuan k.rosberg/pekka pirkola esittelivät KEKE CUPPIA/pirkolan väsäämiä FINNKART mikroja,äipän kanssa oltiin liikkeellä kaksistaan,sieltä se kipinä lähti ja vanha ruoska hommattiin jolla ruvettiin harrastaa...tulihan sitä ajeltua tuohon 2002 asti,silloin rupesi tulemaan mukuloita ja talo projektia joten hommat jäi,ensi kesänä tosin aletaan taas harrastamaan,tällä kertaa vain omaksi iloksi(parhaimmat saavutukset:muutaman kerran viiden sakkiin sm kisoissa,pari alue mestaruutta)
 

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
Kaavailin itsestäni vuoden 2013 maailmanmestaria mutta en ole edes koskaan nähnyt karting-autoa niin.. :rolleyes: Lisäksi on kyllä ihan h*lvetin kallis laji, ettei kiinnosta uhrata näitä vähiä ropoja tuohon harrastukseen. Tietty jos saa taottua sellaisen miljardiomaisuuden niin voisihan sitä ehkä autoa testata;)
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4531
Sijainti
Kokkola
Tottakai sitä Mikan kulta-aikoina vähän tuli haaveiltua :alppu: Mutta eipä meidän rahoilla.. Karting-auton ratissa kuitenkin vauhtia löytyi ihan mukavasti kerran Härmän Mika Salo circuitilla. Olin vain sekunnin toisia itseni kanssa yhtä aikaa ajaneita hitaampi, jotka olivat sentään jo pidempiaikaisia harrastajia ja itse olin ekaa kertaa kartingin ratissa.
 

sarla

Wanha HURU
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
700
Sijainti
'pihalla'
Itseasiassa en ole vormulasta varsinaisesti haaveillut koskaan. Kokeillut jotain vanhaa ruoskaa joskus radalla, muun muassa ATS F1 autoa. Rallia ajanut joskus, ei mun laji, radalla koppiautoilla ja midgeteil joskus. Ei erityistä menestystä, en ollut toivottoman huono mutten lähellekään hyvä. Kallista leikkiä.

Mutta siis formula urasta en ole koskaan edes haaveillut.
 
Ylös