Oletko yrittänyt/haaveillut formulakuskiksi?

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Itselläni ainoaksi kerraksi jäi -82-83 jolloin Keke oli joka toisen vaahtosammuttimen kokoisen nulikan idoli.Liityin mikroautokerhoon,ajoin pari kierrosta parkkipaikan ympäri ja ajattelin "vau".Parin päivän päästä innostus oli tiessään ja se siitä.Säästyi ainakin faijan lompakko.Jälkeenpäin ei ole kiinnostanut ajaa edes mikroautolla.

Niki Lauda ja aito punavalkoinen marlboro-McLaren oli hienointa mitä muistan.Sittemminhän McLaren muuttui tylsäksi hopeanuoleksi ja marlborostakin on muistona vain baareissa poltetut malluaskit.Tosin niistä malluaskeista on aina tullut mieleen McLaren.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Aina olen haaveillut. :D 2½ vuotta harrastin kartingia mut sitten rupes tekee rahat vähän tiukkaa.

Kilpaautoilu on periaatteessa veressä, mutta en silti harrasta sitä. Melkein joka viikonloppu kuitenkin tulee käytyä ajamassa faijan kanssa kartingia. Aina se hävii mulle. :D
 
Viimeksi muokattu:

JiiPee

Well-known member
Liittynyt
27.9.1999
Viestit
290
Sijainti
Napapiiri
No totta kai!

Kyllähän siitä pikkupoikana haaveiltiin päivät yöt, taidot eivät vaan riittäneet kartingin SM-sarjaa pidemmälle. :) Häkkinen oli suuri idoli siihen aikaan, kun se ensimmäinen osakilpailuvoitto tuli niin olihan se juhlava hetki.

Hyvä että sai haaveilla vaikkei tärpännytkään, hauskaa oli (ja on edelleen aikuisharrastajana sekä muissa toimissa lajin parissa) ja monta hienoa kokemusta kertyi matkan varrella. Kaikki kun eivät voi maailmalle päästä, mutta ruohonjuuritason harrastajat mahdollistavat osaltaan tähtien syntymisen toimimalla alkuvaiheen harjoitusvastuksina.
 

Joku2

The Flying Finn
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
11
Sijainti
Tampere
Tottahan toki, satun vain olemaan liian köyhästä perheestä tähän hommaan.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Mulle riittää että pääsen ajelee simulaattorilla. ;) Jota ei oo toistaiseksi edes hankittu...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kyllähän se varmasti useimman junnun haaveissa on päästä F1-kuskiksi. Tai sitten Rallin MM-sarjaan.

Omia ajosuorituksia kun on kattellu replayllä mm. RBR:ssä, Rfactorissa, LFS:ssä GTR2:ssa ja Geplissä, täytyy todeta että pitkäikäinen kuski minusta ei olisi tullut kuitenkaan. :eek:

Katsojatkin paremmassa turvassa..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Joo, on sitä ajeltu erilaisilla vehkeillä ja hauskaa oli. Mutta kallista...:)
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
En ole. Täysin utopiaa joku formulakuskin ura. Olen realisti, joka uskoo elämässä kaiken olevan mahdollista.
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Sue_me sanoi:
Kyllähän se varmasti useimman junnun haaveissa on päästä F1-kuskiksi. Tai sitten Rallin MM-sarjaan.

Omia ajosuorituksia kun on kattellu replayllä mm. RBR:ssä, Rfactorissa, LFS:ssä GTR2:ssa ja Geplissä, täytyy todeta että pitkäikäinen kuski minusta ei olisi tullut kuitenkaan. :eek:

Katsojatkin paremmassa turvassa..
Verkossa on kyllä kovia kuskeja. Joskus kun ite ajaa hyvän suorituksen, niin joku toinen vetää 2s nopeemmin ja ekana tulee mieleen huijaus tai oikaisu, sit tyly nöyrtyminen.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Olin ehdolla Schumin paikalle Ferrarille viime vuonna mutta ne päätti sitten palkata jonkun Timi Räikkölän tms. siihen kun se oli kai ajanut aiemminkin formuloita. Sanoin sille pienelle fransmannille, että pidä tunkkis kun se yritti vielä puhua testikuskiks. Sen koomin en oo noissa ympyröissä jaksanut pyöriä vaikka aina sieltä välillä pukkaa jotain tarjousta. Viimeks pari viikkoa sitten joku Roni oli jättänyt vastaajaan viestin, et niillä ois kuskin paikka vapaana. Olin kuitenkin kaverin landella dokaamassa enkä jaksanut soitella takasin kun vituttaa puhua sitä englantia. :alppu:
 

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Revolt sanoi:
Olin ehdolla Schumin paikalle Ferrarille viime vuonna mutta ne päätti sitten palkata jonkun Timi Räikkölän tms. siihen kun se oli kai ajanut aiemminkin formuloita. Sanoin sille pienelle fransmannille, että pidä tunkkis kun se yritti vielä puhua testikuskiks. Sen koomin en oo noissa ympyröissä jaksanut pyöriä vaikka aina sieltä välillä pukkaa jotain tarjousta. Viimeks pari viikkoa sitten joku Roni oli jättänyt vastaajaan viestin, et niillä ois kuskin paikka vapaana. Olin kuitenkin kaverin landella dokaamassa enkä jaksanut soitella takasin kun vituttaa puhua sitä englantia. :alppu:
:D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8255
Sijainti
Helsinki
Jep, tulihan sitä pienesti haaveiltua Keken ajoista lähtien. Ei vaan ole tuo valuutta puoli koskaan ollut riittävä. Lievästi olin kateellinen naapurin kaksosille joilla oli mikroautot.

Tosin hieman huvitti ku se oli enemmän niiden isän harrastus, se puuhasteli ihan onnessaan niiden kärryjen kimpussa, selkeästi äijä eli omaa "formulaunelmaa" poikiensa kautta. Niitä veljeksiä kiinnosti enemmän skeittailu. Ne oli tosin aika huonoja molemmissa lajeissa.

Lähes jokaisen kisaviikonlopun jälkeen, niiden isä tuli äkäisenä kotiin. Sen lisäksi, että olin heille katellinen, niin kyllä kävi myös hieman sääliksi.

Jos ei kiinnosta, niin miksi pakottaa toiset harrastamaan? :nope:
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Misa1 sanoi:
Jep, tulihan sitä pienesti haaveiltua Keken ajoista lähtien. Ei vaan ole tuo valuutta puoli koskaan ollut riittävä. Lievästi olin kateellinen naapurin kaksosille joilla oli mikroautot.

Tosin hieman huvitti ku se oli enemmän niiden isän harrastus, se puuhasteli ihan onnessaan niiden kärryjen kimpussa, selkeästi äijä eli omaa "formulaunelmaa" poikiensa kautta. Niitä veljeksiä kiinnosti enemmän skeittailu. Ne oli tosin aika huonoja molemmissa lajeissa.

Lähes jokaisen kisaviikonlopun jälkeen, niiden isä tuli äkäisenä kotiin. Sen lisäksi, että olin heille katellinen, niin kyllä kävi myös hieman sääliksi.

Jos ei kiinnosta, niin miksi pakottaa toiset harrastamaan? :nope:
Jos joskus saan pojan niin varmasti pakotan mikron rattiin jo sikiöiässä! Ja takaisin radalta ei ole tulemista kuin maailmanmestarina.

Itse kysymykseen: Haaveiltu on ja suorastaan fantasioitu mutta rahnat ja rahkeet eivät ole riittännä. Joskus vielä aion katsoa mihin saakka taidot ratissa riittäis.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Haaveiltu on, siihen se sitten on jäänyt.

- Ei kerhotoimintaa
- Ei rataa
- Ei rahaa

Taitaa olla yleisimpiä syitä aloittelijoille ainakin pohjoisessa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Itse innostuin Formuloista noi 8 vuotiaana, eli turhan myöhään oman uran tekemiseen. Varsinkin kun siihen lisää sen että lähin karting rata oli jossain 100 km päässä eikä perheessä kukaan tuntunu kovin innostuvan.

No nyt myöhemmin aikuisiällä ollaan veljien kans käyty kovia skapoja lähinnä Alahärmän MSCircuitilla. Reiluisti yli 30 kertaa on tullu paahettua ja vain kerran joku ole oikeesti nopeempi. Sellane 12 vuotias kakara tempasi ohi että heilahti, ajo sillä (yli 1 min rataennätys) radalla noin 0,5 s nopeemmin ku mun ennätys. Ja sinä päivänä ite pääsin tästä "Oskusta" reilun 1 sek päähän. Sillon hoksas että vaikka oiskin seniori sarjan parhaimpia nii kyllä lyhtylamput tulee eelle.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Vähän on vaikea edes haaveilla naisihmisenä. Juu, en ole siis tosiaankaan haaveillut. Tuollaista riskialtista hullun hommaa en ikinä tekis. Ei olis minusta siihen lain. Mutta ihailen kovasti noita hurjapäitä, jotka uskaltaa noilla vehkeillä ajaa. :thumbup:
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Miss Piggy sanoi:
Vähän on vaikea edes haaveilla naisihmisenä.
Kyllä mä vaan haaveilin. :D En tosin koskaan tehnyt mitään asian eteen, eikä täälläpäin varmaan olisi kauheasti mahdollisuuksiakaan. Nyt varmaan hävettäisi jos joskus olisin ajelemaan ruvennut.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Minut istutettiin joskus 3-4 vuotiaana Visulahden huvipuistossa pienen mikroauton rattiin enkä silloin siitä mitään ymmärtänyt, niin se jäi siihen. :rolleyes:

Vasta ajokortti-iän huitteissa alkoi Formulat kiinnostaa tosissaan, vaikka on niitä tullut aina enemmän tai vähemmän seurattua Häkkisen parhaista vuosista lähtien. Mutta eipä olisi tainnut meidänkään taloudessa rahat riittää moottoriurheiluun.

Nykyään tyydytän menohaluni simulaatiolla. Ja oma auto painaa vain reilun sata kiloa enemmän kuin Formula 1. :thumbup:
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
läheltä seuranneena en ole ikinä haaveillut. ihan syvältä koko homma. onnistumisen hetket voi verrata aina kahteenkymmeneen epäonnistumiseen ja epätietoisuus tulevaisuudesta on joka kauden jälkeen kammottavan suuri. ei kestäis pää. :rolleyes: sit pitäis viälä ajaa kilpaa. ehei.
 
Ylös