Oliko Akseli Ahvenaisen ampuminen väärin?

Örfil

Guest
Mosse on ahne porvari. Ei myy yhtä saarta pelastaakseen siskonsa.

Tämä postaus oli vitsi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
No, Mossen äiti oli Leningradissa piirityksen aikana. Käytännössä Mossen tilanne on täysin skitsofreeninen, jos Saksa olisi onnistunut kukistamaan Leningradin, niin mitä ilmeisimmin hänen äitinsä olisi kuollut. Toisaalta, jos puna-armeija olisi onnistunut tekemään todellisen läpimurron Suomeen, niin hänen isänsä olisi ollut vainaa.

Joten Mosse heiluttaa punalippua ja siniristilippua samanaikaisesti.
Ei se ihan noin mennyt, sillä alue jossa äiti asui, joutui saksalaisten valtaamaksi. Saksalaiset marssittivat inkerlandskit Paldiskiin, josta heidät laivattiin Suomeen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Myykää yksi saari ja antakaa rahat työttömälle siskolle. Eikös siitä irtoa ainakin sata donaa?
Siis ne on mun siskon. En mä voi myydä toisen omaisuutta. Tais sisko ostaa ne 4 saarta 25 donalla, niin toive sadasta tonnista per saari lienee aika yläkanttiin, ellei sitten toi Pöhkis hoida myyntityötä.:eek:

Örfil

Guest
Saksalaiset marssittivat inkerlandskit Paldiskiin, josta heidät laivattiin Suomeen.
Miten olis käynyt, jos olisivat jääneet Stalinin alueelle? Nappi kuulemma otsaan kun finskejä.

Taisi olla sunkin sukusolujen onni että näin kävi.

Ilman sitä olisimme ilman Forumin yhtä vahvaa hahmoa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Siis ne on mun siskon. En mä voi myydä toisen omaisuutta. Tais sisko ostaa ne 4 saarta 25 donalla, niin toive sadasta tonnista per saari lienee aika yläkanttiin, ellei sitten toi Pöhkis hoida myyntityötä.:eek:
Siinä käy sitten niin, että välillä on omistuksessa kymmenkunta isompaa saarta ja välillä jokusia pienempiä saaria ja välillä jotain muita kokoja. Ja joka välissä tulee hiukan voittoa, tai ainakin pysyy siskosi omillaan. Ja pääsee kokeilemaan eri kokoisten saarien oleskeluominaisuuksia.

Mitä Neuvostoliiton sodanaikaisiin ja -jälkeisiin touhuihin tulee, niin meitsi on kanssa hiukan sekoittuneilla fiiliksillä asian suhteen. Nimittäin tuskin olisi isä Karjalan Kannakselta päätynyt Länsi-Suomeen äitiäni tanssiin hakemaan jos ei olisi evakkona sille suunnalle päätynyt :doubtful:.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Mitä Neuvostoliiton sodanaikaisiin ja -jälkeisiin touhuihin tulee, niin meitsi on kanssa hiukan sekoittuneilla fiiliksillä asian suhteen. Nimittäin tuskin olisi isä Karjalan Kannakselta päätynyt Länsi-Suomeen äitiäni tanssiin hakemaan jos ei olisi evakkona sille suunnalle päätynyt :doubtful:.
Onhan tuo toki noinkin. Eipä se olis miunkaan mummivainaa siitä lappilaistuneesta savolaisesta jääkärivääpelistä kuullutkaan jos olis Sortavalaan saanut jäädä.

Örfil

Guest
Minun anoppini on Viipurin pakolaisia, joka tapasi vaimoni isän Vaasassa, kun toista kertaa olivat evakossa.

Se tässä kyrsii että vaimo ei suostu jalallaankaan astumaan naapuriin. Minä haluaisin käydä Viipurissa anopin sukumailla, mutta tuo yksi on niin ehdoton sen suhteen ettei tule.

Viimeksi muokattu:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Pitääpä lisätä listaan, että lasteni äidinpuoleinen isoisä on kaksi kertaa evakoitunut Rautjärven Ilmeen Salonkylästä. Toisella ja viimeisellä kerralla päätyi Riihimäen kupeeseen. Hausjärven Hikiälle.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Se tässä kyrsii että vaimo ei suostu jalallaankaan astumaan naapuriin. Minä haluaisin käydä Viipurissa anopin sukumailla, mutta tuo yksi on niin ehdoton sen suhteen ettei tule.
Mikäs tuossa on ongelmana? Reissu Venäjälle ilman vaimoahan kuulostaa huikealta.

Örfil

Guest
Faija oli viime keväänä sellaisella Kannaksen historian kiertoajelulla ja tykkäs kovasti. Siellä aktualisoitui sellaisia paikkoja esim. missä isoisä kaatui talvisodassa ja mummoni uusi mies jäi ryssien vangiksi -44 suurhyökkäyksessä Siiranmäessä. Menetti tajuntansa kun osui tykinammus viereen (kylki täynnä sirpaleita) ja jäi vangiksi pahasti haavoittuneena.

Örfil

Guest
Meinaakko, että jos käväiset reissun luovutetussa Karjalassa ilman vaimoasi, niin siitä tulisi jokin ongelma parisuhteeseenne?

Vai ymmärränkö nyt taas kerran vallan väärin?
Höh, olet ollut varmaan markka-aikaan ihan sylivauva ;)

Pitääkö selittää: tuolloin reissu venäjälle oli sama kuin huoriin meno. Maksoi n. 50-100 markkaa, riippuen tavaran laadusta. Kaverit kertoi, itse en ole koskaan ryssissä käynyt.