Olisitko valmis maksamaan F1-kisojen näkemisestä?

Mitä olisit valmis maksamaan?

• Olisin valmis maksamaan mitä vain

Äänet: 21 13,1%
  • Hyvin vähän

Äänet: 73 45,6%
  • En maksaisi. Livetiming tai kaverien/baarien TV-screenit riittäisivät

Äänet: 39 24,4%
  • Jos pitäisi maksaa, niin siihen loppuisi seuraaminen

Äänet: 20 12,5%
  • En ymmärrä kysymystä

Äänet: 7 4,4%

• Äänestäjiä yhteensä
    160

FO110K

Banned
Matxi sanoi:
Yllättävän vähän faneja täällä forumilla kuitenkin.
no kyllä itse lasken itseni ainakin faniksi, mutta 100€ vuodessa yhdestä ainoasta ohjelmasta on aika paljon.
leffassa tulee käytyä 1-2krt/vuosi, johtuen juurikin leffalippujen hinnasta.
F1+ paketin hinnan määrittelen itse sen mukaan mitä moni muukin asia maksaa, tietty joku Canal on 29€/kk mutta kanaviakin tulee aika paljon tuohon rahaan, puhumattakaan siitä että monelta kanavalta tulee ohjelmaa 24/7...
(jos joku viitsii niin voisi tietty laskea Canalin hinnan jaettuna esitetyllä tuntimäärällä kuukautta kohti, voi alkaa tuntumaan kalliilta se reilu 1€/h ;) )

mut joo, nää on näitä periaatteita ja mielipiteitä, katsotaan mitä tuleman pitää, jos hinta pomppaa niin ne jotka suostuu maksamaan maksaa, ne jotka ei niin seuraavat kisat jollain muulla konstilla.

Aiwinar

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Matxi sanoi:
Yllättävän vähän faneja täällä forumilla kuitenkin. Jos kausihinta olisi vaikka 100€ niin pelkästään kisat + aa (alkuhässäköineen ja lehdistötilaisuuksineen) olisi noin 4h ohjelmaa per viikonloppu. Eli 72h (ainakin) ohjelmaa vuoteen. Onhan siinä huima hieman reilut 1€/h taksa... huhheijaa.

Leffassakäynti on noin 4-5€/tunti...
Mitä järkeä on verrata toista viihdettä toiseen. Käyt taidenäyttelyssä niin pääset kyllä alle 1e/h. Elokuvat on mielestäni tiivistetympi paketti kuin F1:set. Ei kaikki fanitkaan jaksa katsoa harjoitustunteja edes 50cnt/h. Itse henkilökohtaisesti en katso niitä vaikka ne on tällä hetkellä 0e/h.

Kyllä fanit jaksaa sitten loppupelistä maksaa hyvinkin paljon kun ensin tietävät paljonko se maksaa ja ovat sulatelleet sitä. Kaiken ostamisen voi vaikka sitten perustella jättämällä sen 1-2 viimesintä bisseä juomatta pubissa /vkl.

kaihis

Well-known member
no voi sun perkeleet mitä ovat taas menneet tekemään!

Tyhmät ihmiset sielä yrittävät saada rahaa kiristämällä, kaikki vain maksulliseksi niin loppuu kiinostus kokonaan. Saatana kun jo törkeän hintaisen teevee luvan maksaa ja ostaa ökykalliin digi laitteen mihin saa sorvattua jonkih sortin kortin alkavat he vinkua rahaa ja katselemisesta. PASKAT MINÄ MITÄÄN MAKSAN! pummilla!

Observer

Well-known member
Täällä kun höpötetään jälkilähetyksistä ja maksullisista suorista niin täytyy ottaa huomioon että moinen ratkaisu romahduttaa mainoksista saatavat tulot. Jos mainoksia näytetään maksullisuuden lisäksi suorissa lähetyksissä niillä tulee olemaan niin vähän katsojia että mainostuloja ei voida kovin paljon saada. Ja vaikka jälkikäteenkin näytettävät F1-kisat varmaan saisivat jonkin verran katsojia niin luulen että miljoonayleisöön pääseminen olisi silti kovan työn takana koska suora lähetys on aina suora lähetys. Veikkaan että casuaali katsoja ei jaksa varoa tulosten näkemistä ja kun ne on nähty niin ei ole enää mitään syytä katsella kisaa -> katsojamäärät laskee -> mainostulot laskee.

kaihis

Well-known member
Observer sanoi:
Täällä kun höpötetään jälkilähetyksistä ja maksullisista suorista niin täytyy ottaa huomioon että moinen ratkaisu romahduttaa mainoksista saatavat tulot. Jos mainoksia näytetään maksullisuuden lisäksi suorissa lähetyksissä niillä tulee olemaan niin vähän katsojia että mainostuloja ei voida kovin paljon saada. Ja vaikka jälkikäteenkin näytettävät F1-kisat varmaan saisivat jonkin verran katsojia niin luulen että miljoonayleisöön pääseminen olisi silti kovan työn takana koska suora lähetys on aina suora lähetys. Veikkaan että casuaali katsoja ei jaksa varoa tulosten näkemistä ja kun ne on nähty niin ei ole enää mitään syytä katsella kisaa -> katsojamäärät laskee -> mainostulot laskee.
Nyt on pakko verrata jääkiekkoon joka vietiin nelosen kautta canal+:lle noh kuinka paljon canalin myynti kääntyi nousuun? Ei ollenkaan
Kuinka paljon katsojaluvut putosivat? Hyvin paljon.
Vittuuntuivatko sponsori? KYLLÄ

zhoop

Well-known member
En osaa sanoa kuinka paljon olisin valmis maksamaan, mutten hyvinkään paljoa. Muutenkin kilpailut ovat nykyään liian tylsiä "seuraa johtajaa" -tyyppisiä kilpailuita. Takaisin samanlainen asenne kilpa-ajoa kohtaan kuin oli esim. Häkkisen ja Schumacherin taisteluissa 90-luvun lopulla 2000-luvun alussa.

GraveN

Active member
En maksaisi jo periaatteen vuoksi senttiäkään. Kisojen maksuttomana säilyminen on tärkeää, jotta Suomella riittää sarjassa kuljettajia tulevaisuudessakin.

Netistä lataus ja kisan katsominen parin tunnin viiveellä ei ole mikään suuri vaiva.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
kaihis sanoi:
Nyt on pakko verrata jääkiekkoon joka vietiin nelosen kautta canal+:lle noh kuinka paljon canalin myynti kääntyi nousuun? Ei ollenkaan
Onko faktaa? Minä kun muistelisin juurikin toisinpäin... Toki on selvää ettei saman verran ole katsojia kuin ilmaiskanavan aikana mutta kyllä mun muistin mukaan Canalia myytiin aika hyvin viime vuonna SM-Liigan ansiosta.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
kaihis sanoi:
no voi sun perkeleet mitä ovat taas menneet tekemään!
Eihän Maikkari ole tehnyt vielä yhtään mitään muuta kuin hankkinut TV-oikeudet. Kaikki muu on lähtöisin toimittajien omista spekulaatioista.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Matxi sanoi:
Onko faktaa? Minä kun muistelisin juurikin toisinpäin... Toki on selvää ettei saman verran ole katsojia kuin ilmaiskanavan aikana mutta kyllä mun muistin mukaan Canalia myytiin aika hyvin viime vuonna SM-Liigan ansiosta.
näin juuri, Canalin myynti teki ennätyksiä kun kääkän matsit läheni. Sponsorien vittuuntumisesta oli paljon puhetta, mutta keväällä huomattiin, että hyvinhän tää meni.

Hurmurisija

Well-known member
jaska sanoi:
näin juuri, Canalin myynti teki ennätyksiä kun kääkän matsit läheni. Sponsorien vittuuntumisesta oli paljon puhetta, mutta keväällä huomattiin, että hyvinhän tää meni.
Joo, jotain kvasiselityksiä tuosta tuotettiin, mutta selväähän se on, että sponsorien vaikutus on romahtanut. Ruutuajalla kun ei voi suoraan mitata mainonnan psykologisia vaikutuksia.

Siis ei minulla mitään maksuteeveetä vastaan ole, mutta kyllä se rankasti karsii katsojia ja syö lajin yleistä pohjaa. Erityisesti jääkiekon kanssa on niin paljon kilpailevia lajeja, että yleisen näkyvyyden heikkeneminen näkyy tulevaisuuden juniorityössä.

Törni

Well-known member
GraveN sanoi:
En maksaisi jo periaatteen vuoksi senttiäkään. Kisojen maksuttomana säilyminen on tärkeää, jotta Suomella riittää sarjassa kuljettajia tulevaisuudessakin.
Formuloiden esitysoikeudet eivät ikävä kyllä ole maksuttomia. Mistä sinä repisit nuo rahat? Ryhdytäänkö tukemaan hommaa verorahoilla?

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
No, kyllä maksaisin muutaman kympin, kuitenkin enintään 30 eur. Maikkari ei mulle paljoa katseltavaa tarjoa, mutta ensi kauden asetelmat ovat Räikkösen ja Kovalaisen ansiosta niin kiinnostavat, että voisin maksaa em. verran. Odotellaan nyt sitä lopullista päätöstä.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Hehheh, sama itku jatkuu näköjään täälläkin.

Omalla kohdalla varsinaista hintarajaa ei ole, kaikki riippuu maksullisen paketin hinta/laatusuhteesta. Jos se ei ole kohdallaan, katson muuta kautta ilmaiseksi.

jimpo

Well-known member
Eip vaikuta pätkääkään, maksan jo nykyisellään MTV3+:n ja olen tuotteeseen tyytyväinen.

Thefirst

Well-known member
empä maksaisi..sen verran tylsiä on kisat nykyisin..enemmän tapahtumia ja tiukempia kisoja niin voisin ehkä pari kymppiä kaudessa maksaa

Mity

Registered: Patologinen
Sijainti
Jyväskylä
jos hinta olisi 50 € niin sillä saisi jo jossain olutluolassa 50 euron tuoppia (tai kalliissa olutluolassa vähemmän). Eiköhän noilla hinnoilla jo kannattaisi mennä sinne vahtaamaan vormulaa.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Mity sanoi:
jos hinta olisi 50 € niin sillä saisi jo jossain olutluolassa 50 euron tuoppia (tai kalliissa olutluolassa vähemmän). Eiköhän noilla hinnoilla jo kannattaisi mennä sinne vahtaamaan vormulaa.
:thumbup:

justF1fan

Well-known member
Edelleenkin seuraisin kaikki uutiset ja tulokset netistä, mutta niin kauan, kun kaikilla radoilla sanotaan "ei täällä ole oikein ohituspaikkoja", en ole huvista valmis maksamaan.
Sitten kun siivet ja muut saadaan sellaisiksi, että ohituksia on yhtä hyvin kuin GP2sessa, eli järjestys saattaa muuttua ekan mutkan jälkeenkin, niin jonkun kympin voisin vuositasolla maksaakin.