Omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Huonommin tuohon uuteen tosiaan sopii kuin nykyiseen. Nykyisessä kahdelle autolle on varattu vajaan 7 metrin leveydeltä katosta.
6.1 metriä näkyy olevan tuon uuden katoksen sisäleveys. Nykyinen on tarkistusmittauksen perusteella 6.8 metriä. Rakennusoikeuden ja tontin rajojen etäisyysrajoitukset kaupunkitontilla asettaa höhlästi kaiken maailman esteitä vapaalle suunnittelulle.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Mä rakennutin avaimet käteen periaatteella samankokoisen mörskän 190tonnilla. Siihen päälle pihatyöt ja ehkä Suomen parhaat (;)) säilytysjärjestelmät. 5000 m2 tontti on ja arvo on alle 300000 kiinteistölle.
Silloin kun tämä rakennettiin sai avaimet käteen toimituksia omilla suunnitelmilla parhaimmillaankin hintaan 1700 - 1800 euroa / neliö (joo tuli tämäkin kortti selvitettyä). Se tarkottaisi tämän asuinrakennuksen osalta noin 300 000 euron hintalappua. Jotkut pakettiÄlvärit ja Designtalot on lukunsa erikseen. Mulle ei kelpais kodiksi kumpainenkaan, mutta monelle nekin kelpaa. Siis talo 3 hunttia ja siihen vielä pihat, talousrakennukset, tontti, terassit yms. päälle. Olis tullu sen verran kalliiksi, ettei tullu ihan ensimmäiseksi mieleen tilata. Esim. tämän talon sähköurakan normihinnalla tekisi kolmeen - neljään älsbyhusiin sähkötyöt. Älväripena hihkuu kaverit ja sukulaiset läpi että Halvalla saatiin! Ja sitten vedellään jatkojohtoja pitkin kämppää kun pistorasioita on 2 per huone.

Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Kesäkuun ja alun heinäkuun aika on kypsynyt ajatus. Ei riitä paukut omakotiasumiseen. Jatkuva kunnostaminen ja siistiminen alkaa syödä todella. Talvella voi huokaista, mutta kesällä aina löytyy jotakin. Itse asiassa jo talvella alkaa murehtimaan kesän hommia.

Tietenkin voi tuumailla, kuten on tuumattu, että äijäsälää on kaikki ja asioita mitä vaan pitää hoitaa. Ongelma tulee siitä että kun ei vaan kiinnosta. Moraali painaa päälle ja pihan pitää olla siisti. Räystäät puhtaat ja suorassa, talo hyvässä maalissa, nurmi leikattuna, koristeistutukset kuosissa ja koko kirjanpito kaikesta hommasta. Siitä tulee taakkaa, eikä se ole sellaista iloista pää pystyssä rikkaruohon kitkemistä ja aidan maalamista.

Se on vittumaista hommaa.

Törni

Well-known member
Kesäkuun ja alun heinäkuun aika on kypsynyt ajatus. Ei riitä paukut omakotiasumiseen. Jatkuva kunnostaminen ja siistiminen alkaa syödä todella. Talvella voi huokaista, mutta kesällä aina löytyy jotakin. Itse asiassa jo talvella alkaa murehtimaan kesän hommia.

Tietenkin voi tuumailla, kuten on tuumattu, että äijäsälää on kaikki ja asioita mitä vaan pitää hoitaa. Ongelma tulee siitä että kun ei vaan kiinnosta. Moraali painaa päälle ja pihan pitää olla siisti. Räystäät puhtaat ja suorassa, talo hyvässä maalissa, nurmi leikattuna, koristeistutukset kuosissa ja koko kirjanpito kaikesta hommasta. Siitä tulee taakkaa, eikä se ole sellaista iloista pää pystyssä rikkaruohon kitkemistä ja aidan maalamista.

Hyvin pitkälle samaa mieltä. Jotkuthan rakastaa tota jatkuvaa talonmiehenä olemista, mutta minä en kuulu siihen joukkoon. Jos haluaisin leikkiä talkkaria niin olisin hakeutunut siihen hommaan jo ajat sitten.

Toki vastuita on nytkin, olen meidän taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, mutta toi on kuitenkin eri juttu kun olla jatkuva kunnostusukko. Ei kyllä nappaa.

Mutta jos joku tykkää niin siitä vaan :thumbup: Kerroin vain oman mielipiteeni.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth

Itsehän otan homman ihan terapeuttisesti ja huoltavana treeninä. Napit korviin, musaa päälle, ei kuulu nalkutus eikä ruohonleikkuri.:D

haju

Banned
Lisäilty albumiin parit kuvat.
Onhan tuo melkoinen karamelli. Ostamisesta voisi olla kiinnostunut joku eläkeläispariskunta. Yritin asettua heidän asemaansa ja kuulin mummon sanovan: "mitä vittua tuo lato tuossa pihassa tekee?"

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Pp:llä keltainen/beige-kausi?
Ei rakennuksia tehdä kausimielialojen vaihteluiden mukaan. Tai varmaan tehdään, mutta me ei tehty.
Ihan mentiin sisustussuunnittelijan antaman kartan mukaan.
Muutamiin valokuviin tuli vähän liikaa värikylläisyyttä todellisuuteen verrattuna, yritin oikoa kuvankäsittelyllä realistisempaan suuntaan kun tein myynti-ilmoituksen.

Rupesin itse myymään taloa, ilmoitus on jo etuovessa.
Löytyy kohdasta "Vesilahti"

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Onhan tuo melkoinen karamelli. Ostamisesta voisi olla kiinnostunut joku eläkeläispariskunta. Yritin asettua heidän asemaansa ja kuulin mummon sanovan: "mitä vittua tuo lato tuossa pihassa tekee?"
Luulen, että eläkeläisparille tämä on hieman turhan tilava huusholli.
7h + keittiö riittäisi vähän isommallekin porukalle.
Mutta puitteiden puolesta muuten kyllä.
Rakohirsiladossa säilytellään polttopuita ja puutarhatyökaluja.

markoj

Custom User
Sitä vaan mietin, että miten lapsiperheen asunnon saa noin siistiksi ja asialliseksi kuvien ottoon.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Huone kerrallaan siivottiin ja otettiin heti kuvat. Muuten ei olis mitenkään onnannu.
Komee talo Pöhköllä, vois jopa harkita ostamista jos sijaitsis edes lähellä Kehä III:sta ... eikä tuo täysin ideaalitaloni laatikoita täytä (makuasioita toki), korkea ja iso olohuone & isot ikkunat (ei ruudutetut) ois lisävaatimukset.

Semmoinen huomio, jotta keittiöstä voisi ottaa kuvan olohuoneesta päin, jotta ruokailutila näkyisi. Nythän keittiössä on saareke, jota pohjapiirrustuksessa ei näy. Itse aina kiinnitän paljon huomiota keittiö&ruokailutila&olohuone -yhdistelmään ja sen toimivuuteen - nyt ei oikein saa kuvaa.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Huone kerrallaan siivottiin ja otettiin heti kuvat. Muuten ei olis mitenkään onnannu.
Sama oli meillä, kun laitoin asunnon myyntiin. Oli myös hirveä homma saada tavaramäärää vähennettyä esittelyä varten, jotta asunto ei näyttäisi turhan ahtaalta. Onneksi meni kerrasta.