Ongelmia XP:n päivityksen kanssa

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kortteen Topi sanoi:
Activex löytyy sekin. Joten siinäkään ei ole vikaa. AutoUpdate siis lataa kyllä päivitykset, mutta asennuksessa menee jokin vituiksi.
Soita hei piruuttas Microsoftin heldpeksiin, sullahan oli ihan ostettu versio? ;)
 

Kortteen Topi

Well-known member
Liittynyt
21.1.2000
Viestit
5673
Sijainti
Manse
OoPee sanoi:
Soita hei piruuttas Microsoftin heldpeksiin, sullahan oli ihan ostettu versio? ;)
Kaivelin eilen jo numeroita ja tukiosoitetta netistä, mutta eivät kuulemma auta ilmaiseksi kun mulla on OEM. Pitäisi ottaa yhteyttä koneen valmistajaan. Kyllä Mikiltäkin tukea saisi, mutta maksaa 49 taalaa joten en jaksa vaivautua. Täytynee soitella siihen liikkeeseen josta koneen ostin ja edetä sitä kautta sitten.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kortteen Topi sanoi:
Kaivelin eilen jo numeroita ja tukiosoitetta netistä, mutta eivät kuulemma auta ilmaiseksi kun mulla on OEM. Pitäisi ottaa yhteyttä koneen valmistajaan. Kyllä Mikiltäkin tukea saisi, mutta maksaa 49 taalaa joten en jaksa vaivautua. Täytynee soitella siihen liikkeeseen josta koneen ostin ja edetä sitä kautta sitten.
Missä vaiheessa se päivitys muuten epäonnistuu? Ennen vaiko jälkeen downloadauksen?

Jos ennen, niin varmista, ettet vain ole blokannut palomuurillas Generic Host Process for Win32 -palvelua.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Missä vaiheessa se päivitys muuten epäonnistuu? Ennen vaiko jälkeen downloadauksen?

Jos ennen, niin varmista, ettet vain ole blokannut palomuurillas Generic Host Process for Win32 -palvelua.
[tarpeetonta vittuilua]

Topi eilen
Kortteen Topi sanoi:
Activex löytyy sekin. Joten siinäkään ei ole vikaa. AutoUpdate siis lataa kyllä päivitykset, mutta asennuksessa menee jokin vituiksi.
Luetaan niitä kommentteja :jaska:

[/tarpeetonta vittuilua]
:D :D :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
No niinhän se sanokin :rolleyes:

Ongelma lienee siis pikkusen samankaltainen kuin näillä täällä ?

Tolla yhdellä näyttäis mahdollisesti olevan virus, joka tuon aiheuttaa.

Millos oot Topi viimeks suorittanu koneelles täydellisen virusskannauksen? Ja onhan sulla virussignaturet päiväntasalla? Niin ja mikä virustorjuntaohjelma?
 

Axel

Well-known member
Liittynyt
6.8.2000
Viestit
691
Tolla yhdellä näyttäis mahdollisesti olevan virus, joka tuon aiheuttaa.
Niin... meinasin just kirjoittaa, että just noin käy jos koneessa on viruksia. On tullut tässä viime päivinä eteen tuo tilanne. Tarkista virukset ja automaattinen päivitys lähtee (toivottavasti) siitä taas pelittämään.

Axel.
 

Kortteen Topi

Well-known member
Liittynyt
21.1.2000
Viestit
5673
Sijainti
Manse
OoPee sanoi:
No niinhän se sanokin :rolleyes:

Ongelma lienee siis pikkusen samankaltainen kuin näillä täällä ?

Tolla yhdellä näyttäis mahdollisesti olevan virus, joka tuon aiheuttaa.

Millos oot Topi viimeks suorittanu koneelles täydellisen virusskannauksen? Ja onhan sulla virussignaturet päiväntasalla? Niin ja mikä virustorjuntaohjelma?
Viruksia ei ole koneella. Siitä olen sata varma. Virustorjuntana on Panda Internet Security 2005. Täydellinen skannaus on tehty sunnuntaina kun asentelin käyttiksen ja muut softat uudelle kiintolevylle. [mutu]Käsittääkseni jos ongelma olisi viruksen aiheuttama niin manuaalinen päivityskään ei pitäisi toimia.[/mutu]
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kortteen Topi sanoi:
Viruksia ei ole koneella. Siitä olen sata varma. Virustorjuntana on Panda Internet Security 2005. Täydellinen skannaus on tehty sunnuntaina kun asentelin käyttiksen ja muut softat uudelle kiintolevylle. [mutu]Käsittääkseni jos ongelma olisi viruksen aiheuttama niin manuaalinen päivityskään ei pitäisi toimia.[/mutu]
En mä sitä virusta edelleenkään sulkis pois mahdollisista vaihtoehdoista, sunnuntaista on kuitenkin aikaa ja toisaalta jos ei virussignaturet ole ko. virusta tunnistaneet, niin pahahan sitä on löytääkkään. Joku siellä sun systeemissäs jokatapauksessa on viturallaan.

Tuohon mutuun toteaisin, että tuolla sun logiikallasihan manuaalisen päivityksen ei pitäisi toimia, jos windows updaten kautta toimiva päivitys ei toimi, oli se syy sitten mikä tahansa. Mutta kun se toimii! ;) Mutta siis onhan siinä kuitenkin ero, että käynnistätkö sen exe:n itse suoraan koneeltasi vai hoituuko kaikki joidenkin ActiveX-hilavitkuttimien ohjaamana, jos sulla on joku virus, joka pistää tietyt ActiveX-elementit polvilleen, niin eikö seuraus olisi juuri se, että manuaalinen päivitys saattaa onnistua, mutta automaattinen ei?
 

Kortteen Topi

Well-known member
Liittynyt
21.1.2000
Viestit
5673
Sijainti
Manse
OoPee sanoi:
En mä sitä virusta edelleenkään sulkis pois mahdollisista vaihtoehdoista, sunnuntaista on kuitenkin aikaa ja toisaalta jos ei virussignaturet ole ko. virusta tunnistaneet, niin pahahan sitä on löytääkkään. Joku siellä sun systeemissäs jokatapauksessa on viturallaan.
Onhan se tietysti teoreettisesti mahdollista, että joku pöpö olisi päässyt sisään tässä välissä. Täytyy skannata kone uudestaan kun pääsen töistä.

Tosta event vieweristä vielä, että 7.2 löyty jotain virhesanomia ja nuo uudet paikkaukset on päivätty samalle päivälle, vaikka ne tuli jakoon 8.2. Olisiko sittenkin siellä se vastaus tähän vaikka 8.2 ja 9.2 ei ollut mitään virheitä?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kortteen Topi sanoi:
Onhan se tietysti teoreettisesti mahdollista, että joku pöpö olisi päässyt sisään tässä välissä. Täytyy skannata kone uudestaan kun pääsen töistä.

Tosta event vieweristä vielä, että 7.2 löyty jotain virhesanomia ja nuo uudet paikkaukset on päivätty samalle päivälle, vaikka ne tuli jakoon 8.2. Olisiko sittenkin siellä se vastaus tähän vaikka 8.2 ja 9.2 ei ollut mitään virheitä?
Riippuu hieman virhesanomasta. Voihan toki olla, että juuri tuo on se vika, joka estää noita asentumasta.

Mutta kyllä sieltä jostain pitäisi löytyä virheilmoitus tai joku vastaava myös noille pieleen menneille päivityksille. Mutta voithan sä kokeilla vaikka niin, että valitset yhden päivityksen asennettavaksi ja pistät kellonajan muistiin. Kun se virhe on tullu, niin menet event vieweriin ja ettit tuolta ajanjaksolta kaikki ilmoitukset. Ihmettelisin suuresti, jos ei event vieweristä löydy minkäänmoista sanomaa :confused:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Onhan näitä vaihtoehtoja näköjään :rolleyes:

Kokeiles noita seuraavia (siis ei kaikkia samantien vaan yksitellen, minkä jälkeen aina tsekkaat auttoiko).

1:
Start->run->cmd
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

2:
Deletoi tiedostosta %windir%\system32\drivers\etc\hosts kaikki
muut rivit paitsi localhost 127.0.0.1 ja #-alkuiset kommenttirivit.

3:
Käynnistä Windows vikasietotilassa ja loggaa sisään administraattorina (onhan sulla salasana muistissa? ;))
tuhoa profiilistasi seuraavat hakemistot:
Cookies, Temp, Temporary Internet Files. Tyhjennä myös IE:n välimuisti ja selaushistoria, mieluummin suoraan hakemistoista.
Tyhjennä (siis tyhjennä, älä deletoi) windows-hakemistosta hakemistot msdownld.tmp, downloaded Program Files sekä WUTemp. Mene IE:hen ja aseta selaimen turvallisuus alimmalle mahdoliselle tasolle.
Boottaa kone normaalisti ja nosta selaimen turvallisuusasetukset takaisin vanhalle tasolle (tapahtuu custom levelistä security välilehdeltä, en tiedä mikä on suomeksi). Sen jälkeen klikkaat default leveliä ja vastaat ok.
Boottaa kone!

4:
Avaa dos-box ja rekisteröi seuraavat dll-tiedostot uudestaan (regsvr32 ja parametrina dll-tiedosto)
regsvr32 msxml3.dll
regsvr32 wuaueng.dll
regsvr32 msxml.dll

5:
Tsekkaa onko service "automatic updates" käynnistetty. (start -> run -> services.msc )
 
Viimeksi muokattu:

Kortteen Topi

Well-known member
Liittynyt
21.1.2000
Viestit
5673
Sijainti
Manse
Ok, kokeilen noita jippoja kun pääsen kotio. Katsotaan auttaako noista mikään. Semmoista jo ehdin eilen kokeilla, että nimesin tuolta Catroo2 hakemiston sisältä edb.log tiedoston uudestaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kortteen Topi sanoi:
Ok, kokeilen noita jippoja kun pääsen kotio. Katsotaan auttaako noista mikään. Semmoista jo ehdin eilen kokeilla, että nimesin tuolta Catroo2 hakemiston sisältä edb.log tiedoston uudestaan.
Toi eka jippo luo mun ymmärtääkseni tuon catroot2 -hakemiston kokonaan uusiksi.
 

Kortteen Topi

Well-known member
Liittynyt
21.1.2000
Viestit
5673
Sijainti
Manse
Viruksia ei ollut, mikään noista OoPeen vinkeistä ei tässä tapauksessa toiminut, mutta luulen löytäneeni ratkaisun SuSe 9.2:n myötä. :ahem:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kortteen Topi sanoi:
Viruksia ei ollut, mikään noista OoPeen vinkeistä ei tässä tapauksessa toiminut, mutta luulen löytäneeni ratkaisun SuSe 9.2:n myötä. :ahem:
No jo on sitkee :(

Rupeet sitten Linux-mieheks? :eek!:
 

Kortteen Topi

Well-known member
Liittynyt
21.1.2000
Viestit
5673
Sijainti
Manse
OoPee sanoi:
No jo on sitkee :(

Rupeet sitten Linux-mieheks? :eek!:
Olen mä ajatellut aiemminkin Linuxin kokeilua. Tämä episodi ei ainakaan hidasta projektia. :wink:

Formatoin eilen koko C-aseman ja asentelin kaikki uudestaan. Nyt toimi päivityksetkin. Vika jäi mysteeriksi. Oli palomuurit ja viruksentorjuntakin pois päältä kun ajattelin vian johtuvan siitä, mutta ei tulosta. Ainut mikä nyt jälkikäteen tuli mieleen niin olin asentanut koneelle XP:n "tuunaus" työkalun jolla pysty virittelemään asetuksia. Veikkaisin näin äkkiseltään sitä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kortteen Topi sanoi:
Formatoin eilen koko C-aseman ja asentelin kaikki uudestaan. Nyt toimi päivityksetkin. Vika jäi mysteeriksi. Oli palomuurit ja viruksentorjuntakin pois päältä kun ajattelin vian johtuvan siitä, mutta ei tulosta. Ainut mikä nyt jälkikäteen tuli mieleen niin olin asentanut koneelle XP:n "tuunaus" työkalun jolla pysty virittelemään asetuksia. Veikkaisin näin äkkiseltään sitä.
No jos sä olet sillä tyäkalulla tehnyt experimenttejä asetuksiin, niin voi hyvinkin löytyä se syy sieltä. Jos näin on, niin eiköhän se vika kuitenkin löydy monitorin ja selkänojan välistä eikä niinkään Windowsista ;)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Löytyi sitten ratkaisu tähänkin, törmäsin nimittäin samaan ongelmaan parin duunikoneen (ei tosin omia) kanssa ja pienellä googlettamisella apu löytyi:

dos-ikkuna auki ja sinne seuraavat komennot ja nimenomaan juuri tässä järjestyksessä:
proxycfg -d
net stop wuauserv
net start wuauserv

ja avot, taas pelittää!
 
Ylös