Niissä on yleensä äänennostaja.Piekkarin lisäksi myös pleikkarissa ne on olleet sallittuja.
Niissä on yleensä äänennostaja.Piekkarin lisäksi myös pleikkarissa ne on olleet sallittuja.
Ostin 15-vuotiaana äänenvaimentimella varustetun pienoiskiväärin. Kun ammuskeltiin sillä rottia kaatopaikalla, niin olihan se mukavaa ettei toiminnasta turhaa ääntä lähtenyt. Nyt kun asiaa miettii, niin puoliautomaattiset 15 kertaa laukeavat äänenvaimentimella varustetut pienoiskiväärit voisivat hyvin olla kiellettyjä. Saattavat tietysti ollakin, omani myin pois kauan aikaa sitten.Mitä sä haluaisit ammuskella hissukseen? Rehellinen vesilintujen teurastaja ei tartte mitään äänenvaimenninta.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi. Suonette anteeksi.Äänenvaimennin on kielletty monissa maissa ja esim. metsästyksessä.
Lupaa äänenvaimentimelle on käytännössä todella hankala saada.
Olisiko tälle tarpeettoman melusaasteen torjujalle kuitenkin annettava nykyaikana jo mahdollisuus?
Kuussakin on käyty jo vuosikymmeniä sitten! Ja keksitty langaton matkaviestin!
Ihme touhua.
Höh, olipas munatonta toimintaa. Haulikolla me ammuskeltiin.Ostin 15-vuotiaana äänenvaimentimella varustetun pienoiskiväärin. Kun ammuskeltiin sillä rottia kaatopaikalla, niin olihan se mukavaa ettei toiminnasta turhaa ääntä lähtenyt. Nyt kun asiaa miettii, niin puoliautomaattiset 15 kertaa laukeavat äänenvaimentimella varustetut pienoiskiväärit voisivat hyvin olla kiellettyjä. Saattavat tietysti ollakin, omani myin pois kauan aikaa sitten.
Mitä jos siinä on tälläiset vaimentimet http://www.youtube.com/watch?v=vvIW_4EdB84&feature=fvwrel ?H-D:ssa kaikki äänenvaimentimet ovat pahasta. Sitä paitti, H-D:n ääni on patentoitu, ei sellaista saa männä vaimentamaan.
Onne tietysti sillain ajateltuna, että siellä patruunapesän sisällä olevassa hylsyssähän toi ruuti räjäntää. Mutta kyllä suurin osa äänestä tulee piipusta pihalle.Eiks noi aseet jo ittessään ole eräänlaisia ääneenvaimentimia?
Mä meinasin lähinnä sitä, että yleensä siitä kohteesta tulee aika hiljainen.Onne tietysti sillain ajateltuna, että siellä patruunapesän sisällä olevassa hylsyssähän toi ruuti räjäntää. Mutta kyllä suurin osa äänestä tulee piipusta pihalle.
Sä ootkin niin väkivaltainen ihminen että ajattelet pyssystäkin heti että sillä ammutaan jotain elävää maalia kun taas mä, joka olen ihmisenä parempi, ajattelen pyssystä ensimmäisenä että maalitauluahan sillä osoitellaan.Mä meinasin lähinnä sitä, että yleensä siitä kohteesta tulee aika hiljainen.
Tiedä sitten, jos vaikka polvilumpioon ampuu, että kuinka hiljainen siitä kohteesta tulee.Mä meinasin lähinnä sitä, että yleensä siitä kohteesta tulee aika hiljainen.
Kasseihin osumisesta puhumattakaan.Tiedä sitten, jos vaikka polvilumpioon ampuu, että kuinka hiljainen siitä kohteesta tulee.
Mä luulen tuossa tapauksessa kohteen olevan hiljainen aika tovin, mekkala tosin voi olla aika kova tajun palattua.Kasseihin osumisesta puhumattakaan.
No niin! Etelän reissulta pokasit?Itse käytän äänenvaimenninta eli sordinoa juuri nyt kun pikkupoka nukkuu yläkerrassa.
E, oon edelleen etelässä. Jos et ymmärrä kieltä, niin poka tarkoittaa poikaa.No niin! Etelän reissulta pokasit?
Ase on siis äänenvaimennin. Hyvä tietää, jos vaikka kaipaa hiljaisuutta joskus.OoPee kyllä tarkoitti, että jos aseen ottaa vaikka esille tai osoittaa vaan, niin menee hiljaiseksi kälättäjäkone. Ei tarvinne ampua.