Onko äänenvaimennin sallittava?

jjv

Arschloch
Ei, ei mitään äänenvaimentimia pyssyihin. Paljon turvallisempaa, kun kuulee millon lähtöö. Tiätää väistää.

haju

Banned
Mitä sä haluaisit ammuskella hissukseen? Rehellinen vesilintujen teurastaja ei tartte mitään äänenvaimenninta.
Ostin 15-vuotiaana äänenvaimentimella varustetun pienoiskiväärin. Kun ammuskeltiin sillä rottia kaatopaikalla, niin olihan se mukavaa ettei toiminnasta turhaa ääntä lähtenyt. Nyt kun asiaa miettii, niin puoliautomaattiset 15 kertaa laukeavat äänenvaimentimella varustetut pienoiskiväärit voisivat hyvin olla kiellettyjä. Saattavat tietysti ollakin, omani myin pois kauan aikaa sitten.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Luulisin, että tässä koitetaan nyt rivien välistä hakea empatiaa sille, kun ns. kotijoukoilta tulee ei-toivottua palautetta.

Eli ei liity aseisiin lain.

Törni

Well-known member
Äänenvaimennin on kielletty monissa maissa ja esim. metsästyksessä.
Lupaa äänenvaimentimelle on käytännössä todella hankala saada.
Olisiko tälle tarpeettoman melusaasteen torjujalle kuitenkin annettava nykyaikana jo mahdollisuus?

Kuussakin on käyty jo vuosikymmeniä sitten! Ja keksitty langaton matkaviestin!
Ihme touhua.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi. Suonette anteeksi.

Minulla on piekkarissa äänenvaimennin. Käsittääkseni se ei ole lainvastainen.

Miksikö minulla on sellainen? Itse asiassa en ole aivan varma. En ole piekkarillani ampunut laukustakaan moneen vuoteen.

Kuvittilesin, että se on apuna metsästyksessä ( naapurilinnut eivät pelästy kun perheenjäsenistä päästetään ilmaa pihalle).

Maallikko kuvittelee, että äänenvaimentimet antavat mahdollisuuden jenkkielokuvien tyyliin hiljaiseen murhaan ja auttavat näin rikollisia. Se on kamalan kaukaa haettu motiivi kieltää vaimennin.

Ei tämä kyllä minusta Suomessa kovin merkittävä asia ole. Jos vaimentimien kieltäminen parantaa merkittävän ihmisjoukon mielenterveyttä todistettavasti niin kiellettäköön ne. Onhan sekin saavutus. Ei haittaa minua.

markoj

Custom User
Ostin 15-vuotiaana äänenvaimentimella varustetun pienoiskiväärin. Kun ammuskeltiin sillä rottia kaatopaikalla, niin olihan se mukavaa ettei toiminnasta turhaa ääntä lähtenyt. Nyt kun asiaa miettii, niin puoliautomaattiset 15 kertaa laukeavat äänenvaimentimella varustetut pienoiskiväärit voisivat hyvin olla kiellettyjä. Saattavat tietysti ollakin, omani myin pois kauan aikaa sitten.
Höh, olipas munatonta toimintaa. Haulikolla me ammuskeltiin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Eiks noi aseet jo ittessään ole eräänlaisia ääneenvaimentimia?

Törni

Well-known member
Eiks noi aseet jo ittessään ole eräänlaisia ääneenvaimentimia?
Onne tietysti sillain ajateltuna, että siellä patruunapesän sisällä olevassa hylsyssähän toi ruuti räjäntää. Mutta kyllä suurin osa äänestä tulee piipusta pihalle.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Onne tietysti sillain ajateltuna, että siellä patruunapesän sisällä olevassa hylsyssähän toi ruuti räjäntää. Mutta kyllä suurin osa äänestä tulee piipusta pihalle.
Mä meinasin lähinnä sitä, että yleensä siitä kohteesta tulee aika hiljainen.

burb

.
Mä meinasin lähinnä sitä, että yleensä siitä kohteesta tulee aika hiljainen.
Sä ootkin niin väkivaltainen ihminen että ajattelet pyssystäkin heti että sillä ammutaan jotain elävää maalia kun taas mä, joka olen ihmisenä parempi, ajattelen pyssystä ensimmäisenä että maalitauluahan sillä osoitellaan.

Goblet

Iceman
Sijainti
Finland
Itse käytän äänenvaimenninta eli sordinoa juuri nyt kun pikkupoka nukkuu yläkerrassa.

Thunder

Vihan aiheuttaja
OoPee kyllä tarkoitti, että jos aseen ottaa vaikka esille tai osoittaa vaan, niin menee hiljaiseksi kälättäjäkone. Ei tarvinne ampua.

Mangelo

Well-known member
OoPee kyllä tarkoitti, että jos aseen ottaa vaikka esille tai osoittaa vaan, niin menee hiljaiseksi kälättäjäkone. Ei tarvinne ampua.
Ase on siis äänenvaimennin. Hyvä tietää, jos vaikka kaipaa hiljaisuutta joskus.

Mut pitiäs olla sallittu että käyttäisin.