Onko kannatuksesi kohde jokin F1-tiimi?

Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Kun suomalainen ajoi McLarenilla kannatin sitä, viime vuonna kannatin Ferraria. Tänä vuonna kannatan Kimiä ja Heikkiä.

Eli vaikka kuskit yleisesti ei kiinnosta mua, niin seuraan kuitenkin lajia suomalaisten kuskien kautta. Jos ei olis suomalaisia, niin ei kiinnostas juuri ollenkaan. Aina pitää olla joku jota kannattaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Ei ole suosikkitiimejä. Seurasin aluksi lajia vähän niinkun jääkiekon MM-kisoja Suomea kannattaen, mutta täytyy myöntää, että hiljalleen olen kiinnostunut formuloista vähän enemmän enkä enää seuraa pelkästään suomalaisten näkökulmasta. Aika kova Kimi-fani minusta on tullut. :thumbup:

En minä tätä lajia edes kovin montaa vuotta ole tiiviisti seurannnut. Vasta 2-3 vuotta sitten kiinnostuin ihan kunnolla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Ei suoranaista suosikkitiimiä. McLarenin arvostus laski viime vuoden vakoilujupakassa, ja Toro Rosso on vituttanut Minardille käytännössä tarkoitettujen kierrosrajoitettujen V10:ien takia 2005, sekä myöhemmin Red Bullin rungon vuoksi. Vähän sama juttu Super Agurissa Hondan rungoilla kun kerran osasivat tehdä itsekin jo jonkinmoisen auton kauden 2006 syksyksi.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Tämähän on jo tuhat kertaa täällä tullut sanottua, mutta mä kannatan tiimiä, eli Ferraria. Nykyään. Schumistahan tämä homma toki lähti liikkeelle, eli aloin Schumia kannattamaan ja sitä kautta sitten Schumin tiimiä, eli Ferraria. Schumin jälkeenkään en ole osannut vaihtaa Ferrareita mihinkään. Mutta nykyään kannatan siis enempikin Ferraria tiiminä kuskeista riippumatta. Ketään Schumin kaltaista ei enää tule Ykkösiin, eli "henkilöpalvontaa" en harrasta enää. Paitsi Schumin tietysti. :D No joo... :eek:
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5003
Sijainti
Vantaa
Meikäläinen onkin sitten vissiin jonkinnäköinen poikkeus, kun olen kannattanut Hondaa ja Toyotaa oikeastaan koko ajan kun olen seurannut ykkösiä. Niin kannatan vieläkin, vaikka eivät voitoista kamppailekaan. Ja tulen kannattamaan myös jatkossakin. Aikanaan mä kannatin myös Ferraria Schumin takia ja luulin voivani kannattaa sitä Rää'änkin aikana, mutta ei. Räkää en vaan pysty kannattamaan. Aikasemmin inhosin koko MäkLären-tallia juuri Rää'än takia, mutta nykyään on asennoituminen kyseistä tallia kohtaan lieventynyt, juuri Rää'än poislähtemisen takia ja Koviksen siirryttyä sinne. Samaan aikaan on Ferrariin asennoituminen muuttunut kielteisemmäksi.

Muut tallit ovatkin sitten sillä neutraali-akselilla. Olen kanssa joskus pohtinut, että jos Räkä olisikin siirtynyt Hondalle tai Toyotalle, niin miten olisi silloin käynyt niiden tallien kannattamisen? Siihen mä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Vaikea paikka. Olisin vissiin joutunut tekemään poikkeuksen ja alkaa kannattaa Räkää tiimin mukana.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5003
Sijainti
Vantaa
Se tajuton hypetys ja sit mä en pidä sen persoonasta. Kovis vaikuttaa paljon mukavammalta kaverilta.
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
Renessanssinero sanoi:
Se tajuton hypetys ja sit mä en pidä sen persoonasta. Kovis vaikuttaa paljon mukavammalta kaverilta.
Jos suomalaiskuljettaja pärjää, niin hypetystä ei voi estää, sehän on sama juttu joka maassa..:ahem:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
No tuo hypetys on tietysti sama kaikille. Siis totta kai jos jonkun kuskin persoonasta ei vaan satu tykkämään niin myös sen hypetys ärsyttää. Ei siinä mitään.
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Pietari sanoi:
Minun kannatukseni kohde on nykyisin Ferrari, kun sielä ajaa Räikkösen Kimi. Räikkösen ja Mika Häkkisen ajaessa en voinut sietääkkään Ferraria, mutta näin ne suosikit vaan vaihtuu. Olen 100% varma, että täältä löytyy monia joille on käynyt samoin. :D
Tuttu juttu :alppu:

Jos pihassakin on ollut Hondaa, Mitsua ja Bemaria niin miksi sitten formuloissakaan sen merkkiuskollisempi. Ja Mersua ei tule vaikka Mäkki olikin suosikki reilut 10 vuotta. Häkä, Kimi, Kubica ja nyt Heikki ja hitusen myös Nico olleet kannatuksen kohteena, tallikavereille harvemmin irronnut sympatiaa (pl. Coltille kun otti "perään")

BMW, keltaiset Jordanit ja valkoiset Stewartit juuri ennen Jaguar-eraa :thumbup:

FF!

e: eikä unohdeta Ayrton Senna Da Silvaa!
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä olen kotimaahan kytköksissä olevien kuskien puolella.
Talleja en kannata sen kummemmin - mulle on pääasia että kuski pärjää.
Tallin vaihto ei tee todellakaan tiukkaa, kannatus siirtyy kuskin perässä minne vaan.

Olen suomalainen. Siksi kannustan kotimaahani kytköksissä olevia urheilijoita lajissa kuin lajissa.
Hyvä Heikki, Hyvä Kimi, Hyvä Nico!

Annan silti varauksetonta tunnustusta hyville kuskeille, vaikka he eivät olisikaan suomalaisia.
En silti varsinaisesti kannata heitä.

Hienoin tapahtuma joka saattaisi tapahtua, olisi noiden kolmen suomalaisuuteen
kytköksissä olevan kuskin näkeminen yhtäaikaisesti palkintopallilla.
 
Viimeksi muokattu:

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Minardi oli varmasti monen F1-fanin suosikkitalli. Tosi sympaattinen talli. Pistesija oli viimeisinä vuosina aina jättipotti.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Jep

Minardi oli toinen suosikeistani,oli loistavaa(vuotta en nyt muista),kun Minardit tuli Ranskassa? vapaissa harjoituksissa sijoille 1 ja 2,Jordan oli kuitenkin ykkössuosikki lähinnä tallin rennon meiningin takia:Frentzeniltä kysyttiin aikanaan haastattelussa,millanen ero on Frank Williamssilla ja Eddie Jordanilla,vastaus toinen on kiinnostunut Saksan sotahistoriasta ja toinen on rokkibändin rumpali...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minardi toki oli jokaisen altavastaajista pitävän lemmikki. Tosin Stoddartin aikana tunteet olivat aika kaksijakoisia. Minardit olivat niin hitaita, ettei se enää ollut oikein F1:n arvolle sopivaa ja kuskeistakin ainakin toinen tuppasi olemaan joku rahalla paikkansa saanut toisen luokan harjoittelija. Kun vielä lisätään se, että Stoddart oli varikkotien vastarannankiiski ja F1:n rakkikoira jää Minardin viimeisten vuosien kuva jokseenkin arveluttavaksi. Tosin Stoddartin jatkuva asettuminen vastahankaan muuttui jossain vaiheessa rasittavasta sympaattiseksi. Ainakin joidenkin mielissä.

Itse pidin Arrowsista silloin, kun Verstappen ja de la Rosa kiusasivat keveillä autoilla kärkitalleja - ainakin kisan alkupuolella.
 

Banaani-Ed

Member
Liittynyt
13.3.2008
Viestit
18
Jordan oli lähellä sydäntä sen ajan ku formuloissa oli. Itse asiassa vasta 1997 aloin formuloita seurata ja se tyylikäs käärmemaalaus kyllä vei mukanaan, tokihan Jordan oli keltaisena massasta erottuva myös sen jälkeen. Niin ja olihan tallipäällikkö myös ehdottoman sympaattinen :thumbup: (mistä köhköh, nimimerkkikin juontaa)

Jordanin jälkeen Toro Rosso on saanu kans sympatiat puolelleen. Myös bemari williams ja sauber sai jonkinlaista kannatusta kun lieviä altavastaajia ovat olleet/olivat ja autokin on ollu noissa BMWn virityksissä todella tyylikäs molemmilla kerroilla.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
WebSlave sanoi:
Tosin Stoddartin jatkuva asettuminen vastahankaan muuttui jossain vaiheessa rasittavasta sympaattiseksi. Ainakin joidenkin mielissä.
Ei liene yllätys, että minä olen yksi niistä, joiden mielissä Paul Stoddart tulee ikuisesti olemaan pienten kaverien sankari. Eikä vain hänen F1:n jälkeisten mielipiteidensä takia.

Nykyisessä F1:ssä on monta asiaa pielessä, ja Stoddart ehti tarttumaan lähes jokaiseen niistä. Nyt, kun Ecclestone uhkaa lähteä F1-leluineen Melbournesta, on historiallisessa mielessä erittäin suuri sääli, ettei Stoddart vienyt vuonna 2005 loppuun sitä, minkä hän aloitti. Hän olisi voinut kaataa FIA:n. Stoddart tunsi Concorde-sopimuksen ulkoa ja tiesi varsin hyvin, kun Mosley tai joku muu sitä rikkoi. Joka kerta, kun Stoddy jostain räksytti, hän teki sen aiheesta.

Minardi oli muutenkin viimeisinä vuosina erityinen talli, koska se käytti Kalkhovenin ja Forsythen omistaman Cosworthin moottoripajan tuotteita. Minardin ja Cosworthin poistumisen myötä katkesi aikajana, joka alkoi aikanaan Lotuksesta, joka on F1-talleista aina ollut suosikkini. Ylitse vuotava on kunnioitukseni tallia kohtaan, joka tuli Fordin tukemana Indianapolisiin vuonna 1963.

Jim Clarkista, Dan Gurneystä ja Colin Chapmanin Lotuksesta Paul Stoddartin Minardi-Cosworthiin. Yhdessä he muodostavat ryhmän, joita ikuisesti ihailen. Alex Zanardi ja Paul Newman kuuluvat luonnollisesti myös tähän ryhmään.

Nykyisistä F1-talleista tulen seuraamaan kiinnostuneena Toro Rossoa, Minardin perillistä ja Champ Car - sarjan viimeisen mestarin Sebastien Bourdais'n uutta kotia.
 

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
Myös allekirjoittaneen sydäntä lähellä oli tämä Jordanin teami. Varmaan mieleenpainuvimpana hetkenä 2003 Brasilian GP:n loppuhetket...

McLaren on Mersuaikojensa myötä menettänyt sympaattisuutensa ja siitä on tullut kylmä saksalainen mustavalkoharmaa laatikko. Toki viime kaudeksi tuli vähän punaista kylkeen mutta edelleen jäisen makuinen on koko talli.

Ferrari on ja pysyy punaisena. Nyt auto näyttää hienommalta ilman valkoista, siitä ja Räikkösestä sympatiat.

Renault jotenkin menetti jotain kun taivaansininen väri katosi autosta.

Eksyimpäs taas aiheesta. Jokatapauksessa kaikki pikkutallit ovat enemmän tai vähemmän sympaattisia, valitettavasti nämä nykyiset superagurit ja redbullit ja tororossot eivät pahemmin sytytä, kun taustalta löytyy niin energiajuomamagnaattia ja kakkosteamitaustaa. Mistä ykkösille uusi Ken Tyrrell, Bruce McLaren, Frank Williams tai Eddie Jordan? Olisi mukava nähdä tulevaisuudessa vaikka jonkun Alonson oma talli fykkösissä... Vaan tuskimpa kenestäkään näistä nykykuskeista mitään tallinpitäjiä tulee, on ajat ja ilmapiiri sen verran muuttuneet.

Edelleen isot peukut viimeisille mohikaaneille Sauberille, Jordanille ja Minardille :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Eddie Rickenbacker sanoi:
Myös allekirjoittaneen sydäntä lähellä oli tämä Jordanin teami. Varmaan mieleenpainuvimpana hetkenä 2003 Brasilian GP:n loppuhetket...

McLaren on Mersuaikojensa myötä menettänyt sympaattisuutensa ja siitä on tullut kylmä saksalainen mustavalkoharmaa laatikko. Toki viime kaudeksi tuli vähän punaista kylkeen mutta edelleen jäisen makuinen on koko talli.

Ferrari on ja pysyy punaisena. Nyt auto näyttää hienommalta ilman valkoista, siitä ja Räikkösestä sympatiat.

Renault jotenkin menetti jotain kun taivaansininen väri katosi autosta.

Eksyimpäs taas aiheesta. Jokatapauksessa kaikki pikkutallit ovat enemmän tai vähemmän sympaattisia, valitettavasti nämä nykyiset superagurit ja redbullit ja tororossot eivät pahemmin sytytä, kun taustalta löytyy niin energiajuomamagnaattia ja kakkosteamitaustaa. Mistä ykkösille uusi Ken Tyrrell, Bruce McLaren, Frank Williams tai Eddie Jordan? Olisi mukava nähdä tulevaisuudessa vaikka jonkun Alonson oma talli fykkösissä... Vaan tuskimpa kenestäkään näistä nykykuskeista mitään tallinpitäjiä tulee, on ajat ja ilmapiiri sen verran muuttuneet.

Edelleen isot peukut viimeisille mohikaaneille Sauberille, Jordanille ja Minardille :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tosiaan unohtu tuo Tyrrell,monina vuosina autoissa ei ollut kovin paljoa sponsoritarroja,millähän ihmeellä Ken rahoitti tallin toimintaa,tälle täytyy kyllä nostaa hattua!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
CARTer sanoi:
Nyt, kun Ecclestone uhkaa lähteä F1-leluineen Melbournesta, on historiallisessa mielessä erittäin suuri sääli, ettei Stoddart vienyt vuonna 2005 loppuun sitä, minkä hän aloitti. Hän olisi voinut kaataa FIA:n.
Kansainvälisen autoliiton? Ei nyt sentään. FIA ei kaadu, vaikka F1:stä tulisi mitä, mukaanlukien jonkin muun elimen hallinnoima sarja tai koko sarjan kuoleminen.
Minardi oli muutenkin viimeisinä vuosina erityinen talli, koska se käytti Kalkhovenin ja Forsythen omistaman Cosworthin moottoripajan tuotteita. Minardin ja Cosworthin poistumisen myötä katkesi aikajana, joka alkoi aikanaan Lotuksesta, joka on F1-talleista aina ollut suosikkini. Ylitse vuotava on kunnioitukseni tallia kohtaan, joka tuli Fordin tukemana Indianapolisiin vuonna 1963.
Cosworthin viimeinen joutsenlaulu ykkösissä tapahtui kuitenkin Williamseissa ja Toro Rossoissa 2006. Lotusta kunnioitan minäkin, joskin Colin Chapmanin kuoleman jälkeen talli ei ollut enää sama Lotus. Jokusen vuoden se vielä oli kärkitallien joukossa, mutta Chapmanin myötä katosi vanha henki ja lopulta taloudelliset resurssitkin.

Vähän samaa ajattelen Ferraristakin, vaikka menestystä Enzon kuoleman jälkeen onkin piisannut. Ferrari ilman Enzoa ei ole sama Ferrari eikä kunnioitus tallia kohtaankaan ole enää ennallaan. Ehkä viimeaikainen paluu italialaisvoimiin palauttaa osan siitä, mutta se jää nähtäväksi.

Frank Williams ja Ron Dennis ovat viimeiset saarekkeet jäljellä perinteisistä tallipäälliköistä. Jokunen seitsemänkymmentäluvun hahmoista on vielä mukana teknisellä puolella, kuten Patrick Head. Dennisin ja Williamsin, sekä Ecclestonen ja Mosleyn lopulta kadotessa kuvioista katoaa se historia ykkösistä lopullisesti. Niin ja tietysti Daniele Audetton.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös