Onko näin?

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
Heittikö AKK tosiaan Cuppikisojen tiedotteet, tulokset ja muut infot kokonaan pois internetsivuiltaan?

Hoitaako kukaan "virallista" tiedottamista internetissä SM/cup-kisoista?

Tämäpä alkaa kohta OIKEESTI ottaa pattiin...

Jyrki Repo
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by Jyrki Repo:
Hoitaako kukaan "virallista" tiedottamista internetissä SM/cup-kisoista?
Sport2000 Tourilla on hyvät tietotus/tulos-sivut, samat sivut käytännössä joilla viima vuonna katettiin kaikki SM-luokat. Nyt tämän uudistuksen vuoksi sieltä löytyy ainoastaan Sport2000 & F3. Eikö muiden SM-luokkienkaan tiedotusta ole hoidettu enää mitenkään?
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Jos näin on, niin on kyllä sieltä syvältä. No, onhan Teijo Lahdesta tullut "johtaja", nyt voi käyttäytyä miten huvittaa. Millä perusteella muuten valitaan AKK:n työntekijät?
En ole kyllä nähnyt mitään ilmoituksia lehdissä & netissä?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jmt:
Sport2000 Tourilla on hyvät tietotus/tulos-sivut, samat sivut käytännössä joilla viima vuonna katettiin kaikki SM-luokat. Nyt tämän uudistuksen vuoksi sieltä löytyy ainoastaan Sport2000 & F3. Eikö muiden SM-luokkienkaan tiedotusta ole hoidettu enää mitenkään?
Ei ainakaan AKK:n taholta ole mitään asiantiimoilta kuulunut... Ilmeisesti SSA (jos ylipäätään on hengissä) joutuu hoitamaan tiedotustoimintansa itsekseen. Tänään kuulin taas, että yksi ex-SS kuski lisää on heittämässä ajohanskat pesään. Auto on kaupan ja mekatsu(t) värvätty erään WRC-tiimin palvelukseen...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11182
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Originally posted by SpeedKing:

Millä perusteella muuten valitaan AKK:n työntekijät?
En ole kyllä nähnyt mitään ilmoituksia lehdissä & netissä?

Kapitalismin ja kommunismin yksi suuri yhdistävä tekijä: parhaat duunit eivät koskaan tule hakuun vaan menevät sopiville.
 

ilkhaa

Active member
Liittynyt
19.11.2000
Viestit
26
Sijainti
espoo, suomi
Terve!
AKK:ta mollataan aika paljon näilläkin juttupalstoilla. Osin aiheesta osin varmaan aiheettakin. Kun joukossa on näköjään aika hyviä kirjoittajia, jotka tuntuvat olevan myös asioita tuntevia, niin teen ehdotuksen: AKK:n "uusi" jäsenlehti AKK SPORTS ilmestyy nykyisin kaikille AKK:n alaisten jäsenseurojen jäsenmaksunsa maksaneille jäsenille. Jakelu on n 32.000 postiluukkua, se on paljon se. Jospa yritettäisiin saada "kentän ääntä" sitäkin kautta kuuluviin. Lehdessä on yleisön osasto, johon osa näistäkin kommenteista olisi omiaan. Siispä juttuja e-mail osoitteeseen terhi.heloaho@akkry.fi ja tieto leviää. Yleisen narinan sijasta/rinnalle voisi nostaa myös toiminnan jäsenseurojen kautta. Ne ovat ainakin teoriassa AKK:n isäntiä. Jos joku tekee lyhyen, selkeän ja hyvin perustellun ehdotuksen nykytilanteen muuttamiseksi, niin vien asian ainakin oman seurani keskusteltavaksi. Jos se siellä saa demokraattisen kannatuksen, niin ehkä asiat loksahtavat johonkin suuntaan. Vähemmistön täytyy kuitenkin muistaa, että näissä asioissa enemmistö voittaa äänestyksissä ja siihen on tyytyminen.
 

ilkhaa

Active member
Liittynyt
19.11.2000
Viestit
26
Sijainti
espoo, suomi
Jäi yksi asia toteamatta Speedkingille. Letkautuksesi Teijo Lahden käyttäytymisestä miten tahansa oli vähän hyh-hyh. Ettet vain olisi Teijon "johtajuudelle" kateellinen. Antaa pojan näyttää, mihin pystyy ja rutistaan vasta siten, jos on tarpeen. Vielä Teijo ei ole varmaan ehtinyt edes kunnolla aloittaa. Paras tulos syntyy kun autetaan missä Teijo apua ja tukea tarvitsee eikä yritetä suomalaiskansallisella tavalla ampua alas heti, kun jonkun pään epäillään vähänkään nousevan "rahvaan" yläpuolelle. Että sellaisia...
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Originally posted by ilkhaa:
Jäi yksi asia toteamatta Speedkingille. Letkautuksesi Teijo Lahden käyttäytymisestä miten tahansa oli vähän hyh-hyh. Ettet vain olisi Teijon "johtajuudelle" kateellinen. Antaa pojan näyttää, mihin pystyy ja rutistaan vasta siten, jos on tarpeen. Vielä Teijo ei ole varmaan ehtinyt edes kunnolla aloittaa. Paras tulos syntyy kun autetaan missä Teijo apua ja tukea tarvitsee eikä yritetä suomalaiskansallisella tavalla ampua alas heti, kun jonkun pään epäillään vähänkään nousevan "rahvaan" yläpuolelle. Että sellaisia...
Kateellinen: No toimin/olen toiminut yli kymmenen vuotta kansainvälisissä yrityksissä erilaisissa markkinoinnin ja myynnin johto/asiantuntijatehtävissä. Palkka/etutasoni lienee riittävä, en usko Teijon ihan vielä pääsevän samaan, toisaalta kuka sitä tietää...
Asiaan: Kyllä hieman pitää kärjistää jotta saadaan keskustelua aikaiseksi. Teijo on tosin ajanut useita vuosia s2k-luokassa, ei missään muussa rataluokassa (lukuunottamatta yhtä harjoitteluvuotta pösöllä, muistaakseni '95) Rallitaustaa en tunne.
AKK-toiminnassahan epäilyttää eniten sen puolueellisuus, vaikka järjestön pitäisi ajaa jäsenistön yhteistä asiaa. Vaikka kuinka yrittäisi selittää ei s2k täytä menestysluokan (siis kansansuosio) piirteitä. Ei kyllä mikään muukaan luokka. Miksi siis se nostetaan muiden yläpuolelle?SS on ainoa jolla olisi teoreettisia mahdollisuuksia, käytäntö on jo nähty.
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Originally posted by ilkhaa:
Terve!
AKK:ta mollataan aika paljon näilläkin juttupalstoilla. Osin aiheesta osin varmaan aiheettakin. Kun joukossa on näköjään aika hyviä kirjoittajia, jotka tuntuvat olevan myös asioita tuntevia, niin teen ehdotuksen: AKK:n "uusi" jäsenlehti AKK SPORTS ilmestyy nykyisin kaikille AKK:n alaisten jäsenseurojen jäsenmaksunsa maksaneille jäsenille. Jakelu on n 32.000 postiluukkua, se on paljon se. Jospa yritettäisiin saada "kentän ääntä" sitäkin kautta kuuluviin. Lehdessä on yleisön osasto, johon osa näistäkin kommenteista olisi omiaan. .
Täytyy olla varovainen mielipiteissä, kun on vielä tämän vuotinen lisenssi lunastamatta... heh heh.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Originally posted by SpeedKing:
Asiaan: Kyllä hieman pitää kärjistää jotta saadaan keskustelua aikaiseksi. Teijo on tosin ajanut useita vuosia s2k-luokassa, ei missään muussa rataluokassa (lukuunottamatta yhtä harjoitteluvuotta pösöllä, muistaakseni '95) Rallitaustaa en tunne.
Itse muistan Tijou Lahden lähinnä Mr.Downhill'in RC-tiimistä ja taisipa Teijo itsekin kietaista jokusen lähdön ainakin SM-tasolla.
AKK-toiminnassahan epäilyttää eniten sen puolueellisuus, vaikka järjestön pitäisi ajaa jäsenistön yhteistä asiaa. Vaikka kuinka yrittäisi selittää ei s2k täytä menestysluokan (siis kansansuosio) piirteitä. Ei kyllä mikään muukaan luokka. Miksi siis se nostetaan muiden yläpuolelle?SS on ainoa jolla olisi teoreettisia mahdollisuuksia, käytäntö on jo nähty.
You just got the point ! AKK:n (tai oikeammin AKK Sports Oy:n)toiminta on herättänyt ankaraa kritiikkiä ainakin SS-kuljettajien keskuudessa. Syynä tähän on pääosin se, että jo useamman vuoden SS-kuljettajat ovat kokeneet olevansa ei-toivottuja henkilöitä SM-kilpailuissa. Kaikki huomio on keskitetty vain ja ainoastaan S2k:n ympärille samalla kun SS:n rattaisiin ollaan lapioitu hiekkaa autokuormittain. Nyt sitten päätettiin häätää SS väkisin "pois näkyviltä" merkkiluokkien sekaan, kun eivät kuskit muuten "tajunneet" mitä heiltä odotettiin.
Ei juurikaan hyödytä, vaikka nimellisesti SM-arvo säilyikin, sillä TV- ja muuta medianäkyvyyttä on kai turha odotttaa. Se AKK:n lupailema mediapakettikin on toistaiseksi ollut lähinnä tahroja paperilla. Myönnän, että SS-luokassa autoja on viime kautta lukuunottamatta ollut varsin vähän mutta eipä ole AKK:n säännöistä vastaavat tahot mitenkään autojen määrän lisääntymistä edesauttaneet - pikemminkin päin vastoin. Mm. Juuselan Ahdin Viper suljettiin käytännössä ulos kilpailusta sillä, että koneen "ylikokoisuuden" vuoksi auton piti olla kokolailla N-ryhmäläinen...
Toinen ongelma on kuskien ukkoutuminen. Uutta verta luokkaan ovat tuoneet lähinnä Lempo, Ruohis, Laitisen Janne ja Pohjanperän Pekka. JOS AKK Sports Oy:n taholta SS-luokalle olisi suotu sama julkisuus kuin S2k:lle, niin varmastikin useampikin nuori kuljettaja olisi viivalle saatu.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Originally posted by SpeedKing:
Täytyy olla varovainen mielipiteissä, kun on vielä tämän vuotinen lisenssi lunastamatta... heh heh.
Eipä sinulla ole hätää kun jutustelet nimimerkin takaa. Toistapa tuo on ollut minulla. Mutta omista mielipiteistäni olen aina sanojeni takana kritiikkiäkin vastaanottaen.
Onnea vain Teijolle. Onhan mahdollisuutta että kuljettaja saa paljonkin aikaiseksi. Onhan ollut läheltä seuraamasta ongelmia kuten myös hyviäkn asioita. Itse olen hiukka kade Teijolle. On osannut järjestää jotta voi ajaa kilpaa aikaisimmillakin vuosina.Asia johon en tiedä mistä saisin oppia. Itsellä tekee jälleen tiukkaa ajamiseen tarvittavan rahan saanti mutta katsotaans nyt.



------------------
Nämä asiat ovat Maijalan Jampan mielipiteitä
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11182
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Originally posted by Don Vito:
JOS AKK Sports Oy:n taholta SS-luokalle olisi suotu sama julkisuus kuin S2k:lle, niin varmastikin useampikin nuori kuljettaja olisi viivalle saatu.
Mitään osuutta ei siis edelleenkään ole sillä että SS-luokalle on ollut niin valitettavan tyypillistä suuri etukäteisuho ja vaatimattomat lähdöt.

Tilanne on toistunut vuosittain jo kaukaa 80-luvulta. Kuinka tuollaiseen ryhmään voisi panostaa jossa luotettavuus on ollut onnetonta? Jotkut kuljettajat ja autot ovat olleet ennen kautta listoilla vuodesta toiseen eikä niitä ole nähty useimmissa SM-lähdöissä.

Voi tuota kateutta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Originally posted by ettelbruck:
Mitään osuutta ei siis edelleenkään ole sillä että SS-luokalle on ollut niin valitettavan tyypillistä suuri etukäteisuho ja vaatimattomat lähdöt.
Vaatimattomuuttakin on niin monenlaista. 90-luvun alussa (kun pikkuluokka vielä oli salonkikelpoinen, niin autoja oli kyllä rA:n/SS:n lähdöissä hyvän matkaa kolmattakymmentä.
Tilanne on toistunut vuosittain jo kaukaa 80-luvulta. Kuinka tuollaiseen ryhmään voisi panostaa jossa luotettavuus on ollut onnetonta? Jotkut kuljettajat ja autot ovat olleet ennen kautta listoilla vuodesta toiseen eikä niitä ole nähty useimmissa SM-lähdöissä.

Voi tuota kateutta.
Ei ole kyse kateudesta, vaan kylmistä tosiasioista: Uutta verta ei SS-luokkaan juurikaan ole tullut, ja vanhoillakin kuskeilla on motivaatio hiipunut (ja joillakin rahat) AKK:n (Sports Oy) venkoilun seurauksena.
Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ns. haamuja on ollut ihan liikaa - nimeltä mainiten Raimo Skog (Volvo S40) ,Marko Yli-Kiikka (BMW 530) ja Jorma Saari (ex-Schroderus Vette). Heitä ei varikolla ole auton kanssa näkynyt vaikka sarjaan on kai ilmoittauduttu. Mutta ei kolmesta autokunnasta pidä vetää koko luokkaa koskevia johtopäätöksiä ! Sitä paitsi mainituilla henkilöillä saattaa olla ihan oikeastikin hyvä syy poissaoloonsa.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11182
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Reply with Quote tuohon edelliseen ei syystä tai toisesta suostunut wörkkimään mutta sit ilman lainausta:

-rA:han olis vieläkin olemassa, Suomessa olevista rata-autoista toisin kv luokitukset taitavat olla jo aikaa sitten vanhentuneita

-alle 1300cc ryhmä 5 tai Touring Saloon (vai mikä se olikaan) sai monesti aikaan SS:ää parempia kisoja ja enemmän autoja. Laitteet tosin olivat jo varsin "historic" ja turhan monet ulkonäöltään jokkismallia.

Olihan ne hienoja taisteluja kun Salmenautio Escortilla ja Autio Sumpilla ottivat yhteen. Kierrosaikojakaan ei vieläkään tarvitse hävetä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Originally posted by ettelbruck:

-rA:han olis vieläkin olemassa, Suomessa olevista rata-autoista toisin kv luokitukset taitavat olla jo aikaa sitten vanhentuneita
vaan ei sääntökirja tunne enää ryhmä A:ta itsenäisenä kilpailuluokkana. Ne autot sais/joutus ajamaan SS-luokassa, jossa ei kiinnitetä liikaa huomiota sellaisiin turhiin yksityiskohtiin, kuten esim. luokitustodistus..

-alle 1300cc ryhmä 5 tai Touring Saloon (vai mikä se olikaan) sai monesti aikaan SS:ää parempia kisoja ja enemmän autoja. Laitteet tosin olivat jo varsin "historic" ja turhan monet ulkonäöltään jokkismallia.
Ens kesänä nähdään montako noita on vielä paalaamatta. Ainakin ex-Kämäräinen stiletto, ex-Heikkilä Simca ja "Jämsän äijän" (Jutila) Stiletto on hengissä kuin myös Kolehmaisen X-fiude ja tullevat olemaan viivalla. Ja kyllähän tuo Kämäräisen Lanciakin sinne kelpais, koska autolla on todistettavasti ajettu SS alle 1300 -luokassa ennen v.97 (mutta millä tekniikalla ???). Muista pirsseistä ei sitten tietoa olekaan. Harmi vain, että autoilla täytyy nimen omaan olla autenttinen kilpailuhistoria radalta ja tuosta nimenomaisesta luokasta - se kun vähentää kaluston määrää huomattavasti.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
En omaa minkäänlaista kilpailijataustaa, mutta kyllä Teijo Lahdelle nostan hattua ja korkealle. Jos mies noilla meriiteillä saa sponsseja ajamiseen ja esiintyy lehdissä näyttävästi, niin täytyy lahjakkuutta jollakin alalla olla. Taikka sitten on hyvä tausta/suku. Muistan kyllä Teijon jo 80-luvulla saaneen ennen kauden alkua paljon palstatilaa alan lehdissä, vaikka oli lähdössä jollakin pikku-Citikalla kilpaileen junnujen SM-sarjaan. Ja saihan mies viime kaudellekkin kelpo-Golffin alleen, vaikka meriitit on ekalta S2K-kaudelta.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11182
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Onhan Teijolla noita julkisuustempaisuja ollut, ihan noin pikimiten juolahtaa mieleen:
-Junnu-SM-ralleihin tuli B-ryhmän neliveto Visalla. Eihän se mikään tehotykki ollut (1360ccm kone) mutta erikoinen ja talvella vielä melkoisen nopea
-Radio City sponsoriksi ja varsin paljon sai paikallisradion villeinä vuosina eetteriaikaa ja huomiota "omalta asemaltaan"
-Yks huomattava oli arvonta (silloisella työmaallaan Länsiväylän Unionillako se oli?) "kartturiksi kisaa", jossa voittaja sai rallitutkinnon ja pääsi nolla-autoon Vantaa-ralliin. Pohjois-Viinikkalan EK:lla tosin Teijolla meni kerran pasmat sekaisin jä kääntyi pihatielle jo risteyksen etumerkillä ja sulkuporukalle tuli kiirus...
-Linda Lampenius varikolle

Ja onhan Teijo pystynyt ajamaan Sporteissa voittoon ja esim Hankirallissa kympin sakkiin. Näyttää lähtevän Kaloppiin trophy-Pololla ettei lumikokemus täysin unohdu.
 

hewland

Well-known member
Liittynyt
8.11.2000
Viestit
56
Sijainti
salo finland
Kämäräisen lancialla ajeli ennen Ahti Juusela, silloin siinä oli 2 litranen ohc fordin kone. se ei ainakaan ollu alle 1300 nen. eikä ole vankkeli mazdakaan kun kerroin on kai 1.7 tai jotain. onko siinä himmelissä ollu suomessa ollessaan vielä muitakin koneita? ¿
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Originally posted by hewland:
Kämäräisen lancialla ajeli ennen Ahti Juusela, silloin siinä oli 2 litranen ohc fordin kone. se ei ainakaan ollu alle 1300 nen. eikä ole vankkeli mazdakaan kun kerroin on kai 1.7 tai jotain. onko siinä himmelissä ollu suomessa ollessaan vielä muitakin koneita? ¿
Pakko olla, sillä kattelin yhtä vanhaa VM:ää jossa se auto oli (oranssin/punaisen värisenä) nimenomaan pikkuluokan autojen seassa. Samassa lähdössä EI ollut yhtäkään ison SS:n tai ison A:n autoa. Vuosi oli muistaakseni 1990 tai jossain niillä nurkin.

PS. UUSISSA säännöissä ei ole enää Wankel-kerrointa... mutta käytännössä se hyödyttää vain RX-7 Mazdaa, sillä ihan helposti sitä ei kaiketi pysyty "normaaliin" autoon tunkemaan... Samoin poistui moniventtiilikerroin.
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
No niin, eikös se tämäkin topiccci mennyt lähesroskapönttöautojen ylistämiseksi. Olenyt kyllä hieman ilkeä, mutta valtaosa, ja varsinkin nuo edemenneet alle 1,3 l SS vehkeet edustavat kyllä kaikuja menneisyydestä... jota kukaan ei enää kaipaa.
 
Ylös