Originally posted by Don Vito:
Ilmeisesti SSA (jos ylipäätään on hengissä) joutuu hoitamaan tiedotustoimintansa itsekseen. Tänään kuulin taas, että yksi ex-SS kuski lisää on heittämässä ajohanskat pesään. Auto on kaupan ja mekatsu(t) värvätty erään WRC-tiimin palvelukseen...
SSA on vielä hengissä, käsittääkseni heillä oli kokous viime lauantaina.
Itse en välttämättä ymmärrä tätä maailmanlopun tunnelmaa, joka tällä palstalla SS-luokan osalta vallitsee. Olisiko luokan tulevaisuuden kannalta rakentavampaa puhua niistä, jotka jatkavat luokassa ja miten luokkaan saadaan sitä tarvittavaa henkeä?
Luokan osalta tapahtui tietysti suuria muutoksia; "tiputtiin" pois S2k Tourilta, tekniset säännöt muuttuivat radikaalisti. Muutosten järkevyyttä voi toki pohtia, mutta tosiasiahan on, että tilanne on tämä ja sen mukaan eletään. Kesän kisojen osalta tietoa on tullut huolestuttavan hitaasti, mutta silti mielestäni lopullisen tuomion muutokselle voi antaa vasta syksyllä, kun kausi on takana ja on nähty, miten homma on toiminut. Annetaan AKK:lle mahdollisuus toteuttaa visioitaan. Ja edelleenkin on myös osaltaan luokan kuljettajien käsissä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu ja millaiseksi tuleva kausi muodostuu.
Todennäköistä on, että julkisuus vähenee. Mutta mikä on loppujen lopuksi luokan ajava voima? En usko, että luokasta löytyy montaa kuskia, jonka tavoitteena on päästä iltapäivälehden sivulle kisatyttö kainalossa. Eiköhän motivointi lähde halusta ajaa kilpaa ja rakentaa autoja. Kumpikinhan on edelleenkin mahdollista. Kilpaa voi ajaa SM-tittelistä. Autojen rakentamisen puitteet ovat erilaiset kuin ennen, mutta eiköhän niitä mahdollisuuksia toteuttaa itseään jäänyt vieläkin jäljelle. Sopivan aihion valinta muodostuu vain tärkeämmäksi.
Lisäksi olen ilkhaa:n kanssa täysin samaa mieltä siitä, että asioiden kehittymisen kannalta ruikuttaminen keskustelupalstalla nimimerkin takana on hukkaan heitettyä energiaa. On tietysti hyvä, jos se helpottaa omaa oloaan. Mutta parempi tapa viedä asioita eteenpäin on tehdä rakentavia ja perusteltuja ehdotuksia, yksin tai yhdessä suoraan AKK:lle tai jokin seuran kautta. Kaikki tapaamani AKK:n henkilöt ovat omanneet normaalin kommunikointitaidon. Jos heille esittää asiansa asiallisesti ja perustellen, voi joskus saadakin muutoksia aikaan. Täytyy vain muistaa, ettei laivaa hetkessä käännetä, jonkin asian läpivieminen vie aikaa, voi vaatia useita yrityksiä ja muuta myyräntyötä. Mutta jos ei yritä, ei mitään voi koskaan saadakaan aikaan.
Palstan kinasteluun SS/S2k paremmuudesta verrattuna olen varmaan jotenkin sairas yksilö; olen mukana SS-luokan teamissa ja silti katson erittäin mielelläni S2k-luokan kisoja. Nythän siihen on mahdollisuus keskittyä oikein erikseen...