Onneksi Olkoon Kimi Räikkönen - Maailmanmestari!

Panis-Takagi

Sumin kanssa ignoressa...
Hieno voitto ja osoitus siitä että pisteet lasketaan kauden viimeisen osakisan jälkeen. 2003 se oli jo niin lähellä, silloinhan kitistiin mm. täälläkin sitä Schumacherin keltaisten lippujen vaikutusalueella sattunutta ohitusta Olivier Panisista Suzukassa (vai oliko se turva-auton perästä, olkoon). Tuolloin tiimi pelasi kuin tänään, tallikaveri oli viimeinen lukko. Ja kyllähän Sumi tuolloin mestaruuden ansaitsi mutta olisihan jopa Montoya saattanut viedä mestaruuden jos ei olisi puppeloinut Indya samalla lailla kuin Hami Brasiliaa:eek!:

Itse olin jo heittämässä pyyhettä kehään Fujin hienon mutta huonon kisan jälkeen mutta tekstiseuranta Kiinan kisasta palautti uskon rippeet. Sitten lähdettiin puhtaalta pöydältä ja itse uskoin ja toivoin viimeiseen asti Kimi mestaruuteen. Olihan esmes Professori piessyt samoin toisen britin parikymmentä vuotta sitten, miksei siis nytkin?:thumbup:

talakem

Iltalehden toimitus
McLaren fine to be over $50 million

Fia on vahvistanut tänään kokouksessa että lopullinen lasku McLarenille on yli 50 miljuunaa $.... ja palkintorahat meni siis lisäksi...

Pisteet on laskettu. :D

Tämä raha jaetaan kansallisille autourheilujärjestöille turvallisuuden parantamiseen ja McLarenilla ja Ferrarilla on sanansa sanottavana mite....

:D :D :D :D :D

By Matt Beer Wednesday, October 24th 2007, 13:36 GMT

With the final positions settled by the results of last weekend's Brazilian Grand Prix, the FIA has now been able to calculate how much money McLaren will have to pay.

The fine that McLaren will have to pay as a result of the World Motor Sport Council's judgement in the spying affair will be 'in excess of $50 million (USD)', the FIA has confirmed.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63627

Viimeksi muokattu:

Dev

Well-known member
Räikkönen: Sydän meinasi revetä riemusta
24.10.2007 08:25
Kimi Räikkönen (Kuva: Mark Thompson/Getty Images)

Kimi Räikkönen kirjoittaa virallisten nettisivujensa kisakolumnissa olevansa riemuissaan sunnuntaina varmistuneesta maailmanmestaruudesta. Kauden jälkeen Räikkönen aikoo lähteä myös muutamaksi viikoksi vapaalle.

- Mä oon niin onnellinen, että tekee melkestä kipeetä. Tää on nyt se juttu, mitä mä oon halunnut ihan pikkupojasta asti, Räikkönen kirjoitti virallisilla nettisivuillaan.

- Pari kertaa päästiin jo ihan liki, mutta hävittiin ihan lopussa. Nyt se meni niin kuin pitikin, Räikkönen jatkoi.

Kauden päätöskilpailu Brasiliassa oli Räikköselle jännitysnäytelmä loppuun asti.

- Kaikkein ressaavin tauko tuli siitä, kun oli päästy maaliin. Mä kysyin heti, missä on (Lewis) Hamilton. Pitkään aikaan ei kuulunut mitään. Kun sitten mun inssi kertoi, että se on seitsemäs ja kaikki tuli maaliin, mulla meinas sydän revetä riemusta. Se oli hieno kisa, Räikkönen muistelee.

Räikkönen on erittäin tyytyväinen siirtoonsa Ferrari-talliin.

- Mä oon nauttinut tästä ekasta vuodesta Ferrarilla enemmän kuin koko muulla uralla F1:ssä yhteensä. Jos jossain, niin halusin voittaa mestaruuden Ferrarilla. Ferrari on sellainen tiimi, joka ei tosiaan huilaa hetkeäkään. Koko ajan tehdään kovaa duunia ihan kybällä, eikä antauduta, vaikka välillä on oikeenkin vaikeeta, Räikkönen kehuu talliaan.

Kauden jälkeen Räikkönen aikoo ottaa rennosti.

- Nyt hoidetaan vielä parit virallisemmat juhlat ja sitten mä vedän muutamaksi viikoksi vapaalle, Räikkönen suunnittelee.
Tää ei kuullosta yhtään Räikköseltä :dunno: Tulee jotenkin joku hinttari mieleen tosta tekstistä.

Ukyo Katayama

Well-known member
Device sanoi:
Tää ei kuullosta yhtään Räikköseltä :dunno: Tulee jotenkin joku hinttari mieleen tosta tekstistä.
Onhan se todettu moneen kertaan, että ei Kimi niitä todellakaan kirjoita, näkyy kilometrin päähän kun lukee noita jorinoita. En sano että kovin hääppösiä olisi Kimin omatkaan kommentit, mutta noissa on ihan eri tyylilaji. Helvetin noloa kun jotkut maikkarin pellet koko ajan siteeraa noita Kimin kommentteina.

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Ukyo Katayama sanoi:
Onhan se todettu moneen kertaan, että ei Kimi niitä todellakaan kirjoita, näkyy kilometrin päähän kun lukee noita jorinoita. En sano että kovin hääppösiä olisi Kimin omatkaan kommentit, mutta noissa on ihan eri tyylilaji. Helvetin noloa kun jotkut maikkarin pellet koko ajan siteeraa noita Kimin kommentteina.
No kyllä ne Kimin kommentit näihin täällä esiintyviin kommenteihin verrattuna ovat ihan ykkösluokkaa.
Kun räkänokkia vitutttaa niin täytyy puuttua Kimin juomisiin ja puhetyyleihin. Luusereita jotka eivät elämässään ole saaneet mitään aikaan, eivätkä tule saamaan. Muuta kuin koko elämän kestävän vitutuksen kateudesta menestyjiin.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Kun räkänokkia vitutttaa niin täytyy puuttua Kimin juomisiin ja puhetyyleihin. Luusereita jotka eivät elämässään ole saaneet mitään aikaan, eivätkä tule saamaan. Muuta kuin koko elämän kestävän vitutuksen kateudesta menestyjiin.
:thumbup:

Lisko

Well-known member
Sijainti
Liskola
HÖYNÄ sanoi:
No kyllä ne Kimin kommentit näihin täällä esiintyviin kommenteihin verrattuna ovat ihan ykkösluokkaa.
Tossa kommentissa on asiaa :alppu:

Coni

Well-known member
HÖYNÄ sanoi:
Täysin samaa mieltä.

Lisäyksenä uskoisin Kimin alkoholinkäytön olevan ihan normaalia, eikä siitä ole muodostunut ongelmaa. Lisäksi kun en henkilökohtaisesti ole nähnyt Kimiä juomassa niin en voi kommentoida muuta kuin että median välityksellä saatu kuva ks. asiasta lienee kirjoitettu värikynillä.

Eipä ole montaa lööppiä nyt ferrarikaudella ilmestynyt jossa Kimi olisi vikasietotilassa alkoholin takia. Vaikka Kimi käyttääkin alkoholia niin homma lienee hanskassa. Kivahan se on nollata kun mersu pamahtaa tärkeällä hetkellä, tosin Hamiltonille riitti ihan sähköjärjestelmän tjsp boottaus kun McLareni hyytyi. Vois Kimi melkei Hamiltonille kertoa terveisiä, miten McLaren elämä koettelee. Alonso on asian jo tainnut ymmärtää.

Nyt jos kimi "riipasee kunnon kännit" niin on hän sen ansainnut. Kunnon juhlat ja pussikaljottelu eriksee!

Jone

Well-known member
Sijainti
Savonlinna
Joo, enpä oo vielä ennen tätä kirjottanu yhtään viestiä sunnuntaisen kisan jälkeen. On pitäny vähän setviä ajatuksia.

Aluksikin, kausi oli varsin erikoinen, mutta oon kiitollinen tästä kaudesta siinäkin mielessä, että se opetti paljon.

Opetus numero yksi: "Voittajat ei koskaan luovuta. Luovuttajat ei koskaan voita" Tämä kliseinen sanonta on myös Juhani Tammisen ns. "menestyksen portaiden" viimeinen askel. Kuulostaa tosiaan kliseiseltä, mutta Tami on aivan oikeassa. Never give up. Kimi ei periksi antanut ja palkintona loistava mestaruus loistavassa tallissa.

Toinen juttu; odotin tästä kaudesta Kimille hiukan helpompaa. En uskonut Massan juurikaan pystyvän kampoihin laittamaan, mutta olin todella väärässä. Eli oli aivan utopiaa odottaa Kimin tulevan uuteen talliin, uuteen työympäristöön, uusiin toimintatapoihin ja alkavan välittömästi menestyä loistavasti lyöden jopa tallin toimintatapoihin hyvin tottuneen Felipe Massan. Vaihtuvuus on syö menestystä lyhyellä aikatähtäimellä. Kiekkojoukkue, joka vaihtaa 75 % pelaajistaan ei takuulla menesty heti vaikka pelaajien taso olisi mitä tahansa. Pitää odottaa hitsautumista. Kimi on nyt hitsautunut talliin ja ensi kaudella uskon tämän näkyvän sekuntikellossa akselilla Räikkönen-Massa.

Koko formuloita seuraava maailma reagoi selvästi aivan liian rajusti viimeaikaisten kisojen tuloksiin. Tästä syystä ensin Australian kisan jälkeen odotettiin Kimin murskaavaa marssia täysosumasta toiseen. Malesian jälkeen Massalle vaadittiin potkuja. Pari kisaa eteenpäin ja Kimille vaadittiin potkuja. Todettiin myös ainoiksi mestaruuskandidaateiksi McLaren-veljekset. Ja lopulta, kuinkas kävikään... Pitää koittaa itsekkin olla hötkyilemättä tulevilla kausilla.

Eli jos tiivistän asioita joiden merkityksen tajusin aivan uudella tavalla:

-usko
-motivaatio
-vaihtuvuus

Kimi Räikkönen ajoi erittäin hyvän kauden, ei uransa parasta, mutta erittäin hyvän. Kokonaisuutena joukkue Räikkönen-Ferrari oli paras ja ansaitsi kiistatta mestaruudet.

Mahtava kausi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kivasti on Kimi ja Ferrari jo päässyt juhlistamaan hienoa voittoaan. Näitä on ilo lukea!:thumbup: :ahem:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
MSa:sta Kimin mestaruudesta:

Willy Rampf: Ennen kisaa minulta kysyttiin, kenelle soisin mestaruuden. Sanoin että Kimille. Koska hän aloitti meillä (Sauberilla) ja mestaruuden voittaminen oli hänelle lähes "mission impossible". Hän ei tehnyt finaalissa yhtään virhettä. Voitti lähes yhtä niukasti mestaruuden, kuin hävisi aikoinaan."

Hans Stuck: Kimi ajoi todella hyvin viimeisissä kisoissa ja ansaitsee mestaruuden.

Ralf: Tässä taas nähtiin: mikään ei ole mahdotonta - paitsi Toyotalla.

Berger: Et tiedä koskaan, miten tulee käymään ennenkuin ruutulippu heilahtaa. Kimi on ollut aina laskelmissani mukana, sillä olen ennenkin nähnyt F1:ssä samanlaisia merkillisyyksiä

Glock: Sensaatio! Ensimmäisen mutkan Kimi ajoi nerokkaasti. En kyllä päässyt irti mielikuvastani, että Kimi ja Alonso ajoivat siinä yhteistyössä..

Vettel: Hamiltonin tunnen kauimmin, mutta hän on viime aikoina muuttunut. Räikköstä ymmärrän todella hyvin, siksi soin hänelle voiton.

Helmut Marko: Nopein voitti ansaitusti. Olin jopa lyönyt vetoa Kimin puolesta!

Marc Surer: Australian voiton jälkeen huomattiin, että Kimillä on ongelmia. On vaikea sanoa, oliko syy renkaissa vai uudessa tiimissä. Kimi nousi kuitenkin kauden toisella puoliskolla ja oli selvästi Massaa nopeampi. Hän ei tehnyt yhtään virhettä, mutta kahdesti matkanteko päättyi tekniseen keskeytykseen. Tämänkin takia Kimin mestaruus on ansaittu. Kimillä on nykykuskeista joutunut selvästi useimmin keskeyttämään. Tämänkin takia iloitsen kovasti Kimin mestaruudesta.

Mathias Brunner (toim.): Monet lajin parissa hyörivät ovat sitä mieltä, että Kimi joutui odottamaan ensimmäistä titteliään liian kauan. Se siitä keskustelusta, ansaitseeko Kimi mestaruuden!

mjk

...
Vauhdin Maailmassa oli hyvä juttu Kimistä.

"Formula 1 olisi paratiisi, jos täällä ei olisi lehdistöä" - Kimi 2002

kana-fin

Well-known member
Ralf: Tässä taas nähtiin: mikään ei ole mahdotonta - paitsi Toyotalla.

Halffille :alppu:

Vettel: Hamiltonin tunnen kauimmin, mutta hän on viime aikoina muuttunut.

Vai ovat muutkin huomanneet Hamiltonin muutoksen, eikä se vain ole jääräpäisen suomalaisen omia mielikuvia. :I

Sue_me

Well-known member
kana-fin sanoi:
Vettel: Hamiltonin tunnen kauimmin, mutta hän on viime aikoina muuttunut.

Vai ovat muutkin huomanneet Hamiltonin muutoksen, eikä se vain ole jääräpäisen suomalaisen omia mielikuvia. :I
Eikös myös Spykerin Suti ollut samaa mieltä tuosta asiasta? Joskus Fujin GP:n aikoihin oli juttua siitä..