Kimi Räikkönen kertoo rakastuneensa uudestaan formula ykkösiin voitettuaan maailmanmestaruuden reilu viikko sitten Brasiliassa. Suomalaiskuljettaja onkin ottanut mestaruudestaan kaiken irti, sillä sunnuntaina Räikkönen juhli voittoa Mugellossa Ferrari-fanien kanssa. Sieltä Räikkönen lensi Helsinkiin juhlistamaan maailmanmestaruutta lähipiirinsä kanssa.
- Näyttää siltä, etten pysty lopettamaan hymyilemistä. Minne tahansa menenkin, ihmiset onnittelevat minua. Vaikuttaa siltä, että kaikki italialaiset ovat yhtä onnellisia kuin minä, Räikkönen kertoo Ferrarin verkkosivuilla.
- Kun olin menossa kilparadalle Tuscanyssa, mieleen muistuivat ne hetket, kun ajoin ensimmäisen kerran kilpa-autoa ja ensimmäinen kilpailuni F1-sarjassa Peter Sauberin tallissa. Muistan ne tunteet, tämä on paljon enemmän kuin ajamista, Räikkönen lisää.
Räikkönen jättää väliin Ferrarin ensimmäiset testit, jotka ajetaan marraskuun puolivälissä Barcelonassa. Ajamisen sijaan suomalainen aikoo keskittyä rentoutumiseen.
- Nyt olen lomalla. Yritän rentoutua niin hyvin kuin pystyn ja ladata akkuja. Ajoin lähes joka viikko viime kauden aikana ja nyt on aika ajatella jotain muutakin kuin nelipyöräisiä.
- Tämä vuosi oli minulle erityinen, ja voisi sanoa, että rakastuin uudestaan tähän lajiin, suomalainen paljastaa.