Aivan samalla tavalla arvostan tämän vuoden mestaria kuin edellisiäkin. Edellinen mestaruus, josta jaksoin innostua enemmän oli Jacques Villeneuven voitto Michael Schumacherista vuonna 1997. Muiden kohdalla ei ole voinut muuta kuin kauden lopussa myöntää, että paras voitti. Itse haluan uskoa, että paras on myös nopein, ja siten mestaruutensa ansainnut.
Koska minulla ei ole suosikkikuljettajaa - vaikka toisia kannustankin enemmän kuin toisia - niin ihan sama se minulle lopulta on kuka mestaruutta Monte Carlossa juhlii.
Tämän vuoden alussa oli kuitenkin sikäli erilainen tilanne, että mukana on kuljettaja, jonka urakehitystä olen seurannut jo vuodesta 1998 lähtien. Kauden alussa en tietenkään olisi uskonut hänen olevan näin hyvä, mutta vitsinä kuitenkin arvelin hänen voittavan maailmanmestaruuden. ”Hamilton?” oli tuolloin ystäväni vastaus, mutta avauskisan jälkeen sävy olikin sitten jo toinen. Hetken aikaa pelotti, että FIA pelaa mestaruustaiston oikeussaleissa, mutta kilpailua kunnioittava päätös tehtiin ja paras voittaa. Oli se sitten Alonso, Hamilton, Räikkönen tai Massa, niin olen valmis onnittelemaan heitä kaikkia mahdollisuuden tullessa kohdalle.
Jos oikein mietin, niin ainoa F1-mestaruus, jota en arvosta tippaakaan, löytyy vuodelta 1982. Tuona vuonna kun mestaruuspokaali jaettiin sille, joka oli viimeisenä elossa. Saavutus sinänsä, muttei sellainen, josta pitäisi maailmanmestari-nimikkeellä palkita…