Opera 8 ilmesty

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Joops, elikkä mitä tässä nyt on muutaman päivän käyttäny tätä uutta, ni ihan hyvältä tää uus vaikuttaa. Ei oo kertaakaan kaatunu, eikä muistiakaan vie mitenkään erityisen paljon. Elikkä ihan toimiva on.

Peruskäytössä ei kauheesti uudistuksia huomaa, lähinnä ensimmäisenä otti silmään toi RSS tuki. En ole kyllä ennenkään käyttänyt sitä, joten en osaa sanoa onko sit hyvä vai huono, toimi ainakin.

Kaikkein hienoin uudistus on toi top10 valikko, johon kertyy ne osoitteet joissa on käynyt eniten. Löytyyhän ne kirjanmerkeistäkin yleensä, mutta ite ainakin tykkään tuosta. Varmaan tuollasen Firefoxiinki saa, ja ellei saa ni kohta ainakin luulis jonku tekevän. :ahem:

Sitten vinkki vielä livesätistä kiinnostuneille. Ei tosin ole uusi ominaisuus, mutta Operalla pystyy irkkaamaan myös. Ei varmasti täydellinen vaihtoehto, mutta kyllä se on aivan toimiva kapistus, ja varmasti parempi kuin selainversiot.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Yksi huononnut (tai en osaa käyttää) kun surffaa monilla ikkunoilla, niin noita sulku/pienennys vaihtoehtoja ei saa tuonne oikeaan yläkulmaan oikeiden sulku/pienennys ruksien viereen...

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
jaska sanoi:
Yksi huononnut (tai en osaa käyttää) kun surffaa monilla ikkunoilla, niin noita sulku/pienennys vaihtoehtoja ei saa tuonne oikeaan yläkulmaan oikeiden sulku/pienennys ruksien viereen...
Saa. Tools -> Prefences -> General -> Show close button each tab

Täytyy kyl iteki myöntää etten löytäny ku oli niin itsestään selvässä paikassa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Asko S. sanoi:
Saa. Tools -> Prefences -> General -> Show close button each tab

Täytyy kyl iteki myöntää etten löytäny ku oli niin itsestään selvässä paikassa.
Haa, kiitos!

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Uuh, täähän lukee englanninkielisiä sivuja ihan näppärästi. :thumbup:

Edit: Tai no, vähän tökkii kyl välillä välimerkkien kanssa...

Viimeksi muokattu:

Late

Well-known member
Opera on mun mielestä paska. Operassa on vielä se mainos bannerikin jota ei saa pois muuten ku maksamalla tai kräkkäämällä. Firefox vain on niin paljon parempi.

skf

Well-known member
Sijainti
Oulu
Late sanoi:
Opera on mun mielestä paska. Operassa on vielä se mainos bannerikin jota ei saa pois muuten ku maksamalla tai kräkkäämällä. Firefox vain on niin paljon parempi.
Voisi ollakin, ellei olisi niin p*rkeleen hidas käyttää Operaan verrattuna.

Late

Well-known member
skf sanoi:
Voisi ollakin, ellei olisi niin p*rkeleen hidas käyttää Operaan verrattuna.
Jaa Firefox hidas? Mulla Opera on toldella hidas käyttää. Firefox toimii tuplasti nopeemmin joka suhteessa.

skf

Well-known member
Sijainti
Oulu
Late sanoi:
Jaa Firefox hidas? Mulla Opera on toldella hidas käyttää. Firefox toimii tuplasti nopeemmin joka suhteessa.
Oma koneesi on varmaankin suht' nopea. Minun surffausmyllyllä (1GHz/256Mt) Opera toimii kaikinpuolin joutuisammin. En siis ole tutkinut kuinka nopeasti sivut aukeavat, vaan lähinnä sitä kuinka nopea selain on käytössä. Operassa valikkojen aukaiseminen ja surffailu on todella joutuisaa verrattuna Firefoxiin, joka tuntuu oudon nahkealle. Ero korostuu vielä enemmän Linux-puolella.

Firefoxin etuna ovat loistavat extensionit ja ilmaisuus. Kaikinpuolin hyvä surffilauta sekin, mutta omassa käytössä Opera on edelleen ykkösvalinta.
On ollut jo 5 vuotta.

Tuolta toisesta topicista huomasin, että olet vasta muutaman kuukauden käyttänyt Firefoxia käytettyäsi siihen asti IE:tä. Operan ajatusmaailmahan on hyvin kaukana IE:stä, kun taas Firefox vastaa sitä enemmän toiminnaltaan ja ulkoasultaan. Jos joku toimii eritavalla, ei se tee siitä "paskaa". ;)

Viimeksi muokattu:

Late

Well-known member
Oopperaa käytin joskus reilun viikon ja kyllästyin. Joku siinä ei vain miellyttänyt. Jonkun kuukauden päästä vaihdoinki sitten firefoxiin ja siihen olen ollut tyytyväinen.