Opintorahaan ei korotusta!

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Matxi on äijä :ahem:
Onnea ja menestystä uralla. Pohjustus on ainakin tehty kunniakkaalla tavalla.
Itellä vaan ei ole oikein mennyt jakeluun että valtion pitäisi kenellekään kustantaa LEVEÄ leipä. Toki opiskelijoihin satsaus on järkevää koska nuorisossa se tulevaisuus on mutta kuten on tullut omin silmin nähtyä niin ei se niin kovin päin peetä ole oikeasti. Soluasuminen kun kuitenkin opiskeluajalle on ihan ok.
Eikä opiskeluaikana tarvi missään muotikledjuissa kulkea.

Silleen eletään miten varaa on.

PS. Sen verran aikaa jo noista että ei siitä tuesta nyt varmaan ihan 200€ ole koskaan jäänyt käteen. Mutta yhden 6kk asuin kolmen hengen solussa ja siinä oli vuokra muistaakseni 970mk. Eli noin 190mk piti ite maksaa. Oiskohan se ollut joku 1200-1400mk/kk mitä opintotukea sai (ja siihen päälle sitten se 800mk asumislisää). Eli kyllä siitä se 1000mk/kk jäi elämiseen. Tosin tuolloin minulla ei vielä ollut autoa eikä koiraakaan. Puhelinlaskutkin piti maksaa itse, toisin kuin nykyään. :D
Ja kyllä. Silloin elämän aikaan minulla jäi siitä opintotuesta jopa säästöönkin. Enkä nähnyt nälkää.
Kummasti rahaa säästyy kun ei rikastuta ökyrikkaita tupakkiyhtiöitä eikä (silloin) viinantekijöitäkään elättänyt. :D

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tuokin on vähän kun katsoo töissäkin ja ihan lähipiirissäkin joitakin. Kaikki menee heti mitä tuleekin. Osa porukasta on vain sellaisia että ihan sama vaikka ne sais 100 miljoonaa euroa joka kuukausi niin silti ennen kuun vaihdetta itketään kun on rahat taas loppu.

Saisi olla peruskoulussa eka luokalta lähtien oman talouden suunnittelua opetusohjelmassa niin ehkä sitten noita itkijöitä olisi vähemmän kun osattaisiin suhteuttaa menot tuloihin vähän paremmin.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Meinasin postata tänne jotain, mutta ois mennyt sellaiseksi oman itsensä ylistämiseksi, että ymmärsin hävetä ja jättää postaamatta.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kummalla on kulli isoin?

Täällä 2.0 TDI Seat Leon, 170 hv ja 390 Nm lastutettuna. Kyä lähtee Hervanna rampista nääs ku kuariämpäri! :thumbup:
Sehän olikin joo Leon, eikä Ibiza.
Ihmettelinkin kun sinne mahtui 5:iisi ihmistä kyytiin.

SamiJ

Well-known member
Meinasin postata tänne jotain, mutta ois mennyt sellaiseksi oman itsensä ylistämiseksi, että ymmärsin hävetä ja jättää postaamatta.
Sillon ku minä opiskelin niin lahjoitin kaikki opintotuet hyväntekeväisyyteen ja elin itse NÄLÄSSÄ!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Sillon ku minä opiskelin niin lahjoitin kaikki opintotuet hyväntekeväisyyteen ja elin itse NÄLÄSSÄ!
Viimeisenä minäkin itselleni ruokaa ostin. Lasten ja puolison tarpeet oli huomattavasti korkeammalla prioriteetilla. Kaikki hankinnat puurohiutaleista lähtien oli mietittävä ja laskettava etukäteen. Autolla ei ajettu yhtään ylimääräistä. Onneksi olin kolme kesää neljästä hyvin palkatussa kesätyössä. Niillä rahoilla pärjäsi noin helmikuuhun asti, sen jälkeen olikin taas tiukkaa ennen seuraavaa liksaa.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Tarkoitatko että nämä "lattiakaivojen päälle sammumiset opiskelijakämpissä" -tapaukset hoituisivat tällä ja vältyttäisiin isommilta vesivahingoilta?

Joo, ihan hyvä idea. 1/2 pöhkis voitais kohta ylentää 3/4 pöhkikseksi :ahem:
Mun mielestä se pitäis päinvastoin alentaa 1/4 pöhkikseksi, kun noinkin fiksua juttua tulee turhan taajaan.