Organisaatioiden alasajo

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
FIA kuvittelee pelastavansa F1:en 45 miljoonan euron budjettikatolla. Ehkä näin on, mutta aikataulu on täysin perseestä. Kuvitelkaa, että teillä on yritys joka toimii tällä hetkellä 300 miljoonan vuosibudjetilla. Supistakaa sen toiminta vuoden vaihtuessa yhdellä miekaniskulla 45 miljoonaan. Jos puhutaan pelkästä henkilöstöpolitiikasta, niin on äärimmäisen vaikea kertoa hetkessä, että kuka saa kenkää ja kuka ei. Ja tämä on vain jäävuoren huippu.

Ei missään kukaan voi koskaan kuvitella, että tällainen muutos toteutetaan yhdessä yössä. Henkilöstön lisäksi on miljoona muuta toiminnetta, jotka pitää sopeuttaa uuteen kustannusrakenteeseen.

Max Moysleyllä on varmasti hyvä ajatus lajin tulevaisuudesta, mutta huono aikataulu.

Laji, jota Mosley hallinnoi, ei tule kuitenkaan koskaan enää olemaan sama kuin nyt.
 
Viimeksi muokattu:

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Eclestonella on tietyski tyvä ajatus mutta se ei tule ikinä toteutumaan, sillä se on liian raju, mielestäi jopa pitkälle aikavälille. Formuloiden hohdokkuus kärsisi erittäin rajusti tälläisen budjetin takia, sillä F1 piireissä aina on aina rahoilla pelattu, eikä pienillä summilla ollakkaan.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Kyllä, aikataulu on aivan liian tiukka ja kuten olemme vuosien saatossa vormuloissa huomanneet, että rahalla saa ja hevosilla pääsee ja se on ainakin yksi seikka, joka on osa fykkösten perinteitä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Säännöthän eivät kiellä yritystä tienaamasta tai kuluttamasta enemmän kuin kulukaton verran. Itse MM-sarjaan osallistumiseen ja sen vaatimaan toimintaan vain ei saa käyttää enempää kuin sen 40 miljoonaa puntaa. Suurten tallien budjetit tulevat jatkossakin olemaan huomattavasti suurempia. Niillä menee jo toinen mokoma pelkästään promootiotoimintaan.

Ongelma on siis se, miten uudelleenohjata liika tulo ja henkilöstö muuhun kuin itse kilpailutoimintaan. McLarenilla ja Ferrarilla ei liene ylittämättömiä vaikeuksia, toiminta kun kattaa paljon muutakin kuin kilpailun ja melkoinen osa megabudjetista on jo nyt kulukaton ulkopuolista menoa. Williams on puhdas kilpatalli, mutta onhan niilläkin muita bisneksiä ainakin F2-luokan kanssa. Toki siirtymäaikaa menee muutama vuosi ennen kuin vanhat tallit ovat saaneet hiottua toimintansa uusia vaatimuksia vastaaviksi. Toisaalta on melko todennäköistä, että ainakin vuosi tulee lisäaikaa, joko korkeammalla katolla tai ilman.

-Edit- Melkoisella todennäköisyydellä tallien kokonaismäärä tulee kasvamaan kolmella, joten työpaikkoja myös syntyy lisää. Eli jos irtisanomisiin on pakko mennä, niin työtä on tarjolla muualla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös