En tule tapahtumaan. Viin on terveellistä.Tai... Mitäs jos pitäisit tipattoman kuukauden?![]()
En tule tapahtumaan. Viin on terveellistä.Tai... Mitäs jos pitäisit tipattoman kuukauden?![]()
Samaa mieltä. Harva lienee tiedostanut että myös biodynaaminen viljely on melko reipasta hihhulointia.Kohdellaanko luomulihatiloilla eläimiä paremmin kuin muilla tiloilla? Jos näin on, voisin hyvin suosia luomulihaa. Kasvipuolella touhu on melkoista hihhulointia. Geeniparannellut (kutsutaan myös geenimuunnelluiksi) kasvit ovat jostain käsittämättömästä syystä luomuviljelijöiden pannassa. Tällainen kverulointi luo ikävän varjon koko luomuilun ylle.
Tästä oli joskus juttua JOSSAIN. Ne ovat vapaita, mutteivät luomua. Ts. Niille ei syötety luomuruokaa vaan ihan mitä hyvänsä hyväksyttyä syötettäväksi kelpavaa tavaraa.Joissakin tuotteissa, esim. kananmunissa ostan niitä vapaan kanan munia. Kivempi että saavat vähän edes liikkua.. Mutta onko ne sitten luomua, hmm, kai ne on en mä tiedä.
Muuten aika sama. Ainiin kannanottona heitän tähän vielä: Maataloustuet on musta liian suuria, keskimäärin suomalainen maatila saa 50 000€ vuodessa veronamaksajien taskusta, toisaalta tuet muodostavat keskimäärin 66% kaikesta tulosta. Siihen vielä poistoina valtiolla maksatettavat traktorit. Ei paha! Että ihan sielujen sympatiasta mä en "suomalaista" osta (enää), varsinkin kun se ei laadultaan pärjää aina edes tuontitavaralle, Venäjänkin piti kieltää tuonti sinne kun bakteeritasot paukkuivat ja esim tuontilihassa keskimäärin salmonellaa kotimaista vähemmän. Uskokaa tai älkää.
Alkosta.Mistähän saisi luomuolutta? Tai luomuviintä, eiku semmoista taisinkin jossain joskus nähdä.
Myöhässä olin näköjään, mutta asiassa kuitenkin.Alkosta.
Jos Patriot vaikuttais vielä täällä, niin saatais tästä hieno jarna aikaan. Mutta joo, osa alkuepolitiikkaa tuo on - koitetaan estää välttämätöntä...Muuten aika sama. Ainiin kannanottona heitän tähän vielä: Maataloustuet on musta liian suuria, keskimäärin suomalainen maatila saa 50 000€ vuodessa veronamaksajien taskusta, toisaalta tuet muodostavat keskimäärin 66% kaikesta tulosta. Siihen vielä poistoina valtiolla maksatettavat traktorit. Ei paha! Että ihan sielujen sympatiasta mä en "suomalaista" osta (enää), varsinkin kun se ei laadultaan pärjää aina edes tuontitavaralle, Venäjänkin piti kieltää tuonti sinne kun bakteeritasot paukkuivat ja esim tuontilihassa keskimäärin salmonellaa kotimaista vähemmän. Uskokaa tai älkää.
Olisi mielenkiintoista lukea mahdollisia syitä tai perusteluita ylläolevaan valintaasi.Mitä tulee geenimuunteluun, boikotoin ostotilanteessa aina tuotteita jos niissä erityisesti mainostetaan ettei geenimanipuloituja ainesosia ole käytetty.
Vapaan kanan munia tuottavilla tiloilla on toki vapaana pamppailevia kanoja.Joissakin tuotteissa, esim. kananmunissa ostan niitä vapaan kanan munia. Kivempi että saavat vähän edes liikkua.. Vaikka kyllä mä oletan, että ne sit kanssa poikkeaa jotenkin ne elinolosuhteet häkkihäkkikanoista! Sen verran idealisti olen, että ihan kaikkia en pidä kusettajina. Ehkä.
Voi. Ruispalathan eivät edes ole mitään ruisleipää, vaan ruis-vehnä-perunaleipää. Oikea ruisleipä on maultaan parempaa. (Yleensä myös kovempaa paitsi aivan tuoreena, mikä selittänee ruispalojen suosion.)Voiko joku väittää, että esim. ruisleipä olisi parempaa pelkistä (luomu)ruisjauhoista juureen leivottuna ja leivinuunissa paistettuna, kuin vaikkapa Vaasan leipomon ruispalat.
Syy on ilmeinen. En halua olla tukemassa irrationaalista, takapajuista politiikkaa.Olisi mielenkiintoista lukea mahdollisia syitä tai perusteluita ylläolevaan valintaasi.
Mielummin omin sanoin, kun linkkejä. Kiitos.