toleranssisiipi
Langennut enkeli
Jotain muuta, mitä?
Tulis avarruus ranketit kaikkien päihin ja paska leviäis pitkin seiniä.
Tulis avarruus ranketit kaikkien päihin ja paska leviäis pitkin seiniä.
Kyllä! Minäkin olen satavarma, että säästyneet rahat suuntautuvat juuri vanhusten vessaantalutusrahastoon, eikä esim. Vasemmistoliiton ja Persujen puoluetukeen. Tai oopperajuhlien tukemiseen ja jalkapallon EM-stadionin kustannuksiin.:thumbup:Hyvä! Tuskin ne tietää että täällä vanhukset pääsee vain 3 kertaa vessaan viikossakaan!
Uteliaisuuttani kysyn, että mikä uhka laukaisisi puolustusrefleksin? Entä mikä olisi sellainen hyökkäys, että välitön rintamakarkuruus olisi valinta?Ei sinänsä kiinnosta, koska en aio puolustaa tätä maata jonkun bullshit syyn takia. Jos asia on omasta mielestäni tärkeä, niin ehkä sitten. Kallistun kyllä thaimaahan lähtöön. Mutta ei ole hätää kun raaseri ja nomi on etulinjassa eiks niin?
Nykyisellä kalustomäärällä ei ainakaan tekisi enää mitään.Tuossa lööppi-toikissa pohdiskelin, mitä vaikutuksia sillä olisi, jos nykyisenlainen armeija Suomesta lopetettaisiin? Eli yleinen asepalvelus. Olisi vain kantahemmoja, jotka rasvais röörejä ja käyttelisi vähän Masien moottoreita etc. sekä tietysti valvoisi Suomen maa-, ilma, ja merialuita. Vapaaehtoisena voisi käydä armeijan, jossa erikoistuttaisiin hommaan (tutkamies, ohjusmies, ...) sekä koulutettaisiin kriisinhallintaan ja pelastustoimintaan. Normi tetsailu ja käkkiminen jäis pois. Jonkun palkankin hommasta sais.
Paikallinen Venäjän-tutkija oli sitä mieltä ettei Venäjänkään puolustus ole enää uskottava. Paitsi ydinaseiden puolesta. Ja eihän ne ydinkärjillä alkaisi näin lähelle räiskiä, eihän?Komppaan. Suomella ei ole ollut uskottavaa (eli vakavasti otettavaa) puolustuskykyä vuosikymmeniin, joten ilman merkittäviä panostuksia tilanne ei tule muuttumaan miksikään.
Olen luottavainen, että Turkuun on koko ajan olleet koodit valmiina \0/Paikallinen Venäjän-tutkija oli sitä mieltä ettei Venäjänkään puolustus ole enää uskottava. Paitsi ydinaseiden puolesta. Ja eihän ne ydinkärjillä alkaisi näin lähelle räiskiä, eihän?
Itsehän en asiasta mitään tiedä.
Voipi olla, että sodan syttyessä sinulta ei kysytä haluatko puolustaa Suomea, vaan sinut lähetetään rintamalle halusit tai et ja jos yrittäisit paeta rintamalta tai yrittäisit paeta maasta ennen rintamalle joutumista sinut pidätettäisiin ja lähetettäisiin sotaoikeuteen odottamaan oikeudenkäyntiä ja tuomiota rintamakarkuruudesta.Ei sinänsä kiinnosta, koska en aio puolustaa tätä maata jonkun bullshit syyn takia. Jos asia on omasta mielestäni tärkeä, niin ehkä sitten. Kallistun kyllä thaimaahan lähtöön. Mutta ei ole hätää kun raaseri ja nomi on etulinjassa eiks niin?
Eihän tuota kukaan ole väittänytkään, vai miten sä oikein luet tai ymmärrät lukemaasti. Pöhkis kirjoitti, että lopetetaan armeija eikä kerrota siitä muille, niin ne ei huomaa mitään ja mä komppasin, että tuskin huomaa, kun eivät tiedä mitään siitäkään, että vanhukset pääsee 3 kertaa viikossa paskalle.Kyllä! Minäkin olen satavarma, että säästyneet rahat suuntautuvat juuri vanhusten vessaantalutusrahastoon, eikä esim. Vasemmistoliiton ja Persujen puoluetukeen. Tai oopperajuhlien tukemiseen ja jalkapallon EM-stadionin kustannuksiin.:thumbup:
No sitten ei kannata kommentoida jos ei ole tietoinen asioiden oikeasta tolasta tai ei välitä niistä.En ole lukenut. Ei ole tarvis.
Otin kokeilumielessä aamulla allergiapillerin, muttei se tunnu vaikuttavan mitenkään :nope:. Noh, kieroin foorumsilmin katsoen vanhusten kakkimisviittauksesi voisi ymmärtää siten, että juurikin sinne aikoisit säästyneet varat suunnata. Enämpi tässä nyt kuitenkin yritin argumentoida yleisellä tasolla, en sinulle suunnaten, että liki poikkeuksetta armeijakeksustelu käynnistää epä-älyllisen osto- ja myyntiliikkeen, mitä kaikkea säästyneellä/väärin tuhlatulla rahalla saisikaan.Eihän tuota kukaan ole väittänytkään, vai miten sä oikein luet tai ymmärrät lukemaasti. Pöhkis kirjoitti, että lopetetaan armeija eikä kerrota siitä muille, niin ne ei huomaa mitään ja mä komppasin, että tuskin huomaa, kun eivät tiedä mitään siitäkään, että vanhukset pääsee 3 kertaa viikossa paskalle.
Niin miten helvetissä joku on niin kuuno, että ymmärtää sen niin, että armeijan rahat käytettäisiin vanhusten hyväksi? Ota nyt hyvä mies ne lääkkeet kun rupee näköjään demonit vilistämään silmissä mun postauksista.
Kun kerran vaikutat tietävän paremmin, niin kerro toki, miten olen väärässä.No sitten ei kannata kommentoida jos ei ole tietoinen asioiden oikeasta tolasta tai ei välitä niistä.
Lue se Nokkalan kirjaesittelyn artikkeli. Sitä referoitiin iltapäivälehdissä. Siinä se on selvästi kerrottu. Löytyy kokonainen kirjakin, jos kiinnostaa.Kun kerran vaikutat tietävän paremmin, niin kerro toki, miten olen väärässä.
Niin. Tuohan olisi ainutkertaista, että Suomessa oltais syydetty rahaa ja aikaa johonkin täysin turhaan tai johonkin, joka on jälkikäteen todettu rahojen haaskaamiseksi.Jos Suomen armeijalla ei olisi mitään merkitystä, miksi sellaista kulissia ja järjestelmää olisi pidetty vuosikausia yllä sekä kehitetty? Perin kummallista?
Ja kaikkien muiden maiden armeijat ei ole haaskaamista?Niin. Tuohan olisi ainutkertaista, että Suomessa oltais syydetty rahaa ja aikaa johonkin täysin turhaan tai johonkin, joka on jälkikäteen todettu rahojen haaskaamiseksi.
Mainio idea.Turvallisuuteen panostamisen kannattavuuden laskeminen on pikkaisen hankalaa. Ihan sama kuin vaikkapa vakuutusten tai palohälyttimien kanssa. Jälkikäteen laskettunahan (jos ei ole sattunut mitään) vakuutusten maksaminen on ollut aivan turhaa touhua. Sama on puolustusvoimien ylläpidon kanssa, oikein raakasti yleistettynä.