Päivän biisi Vol.3

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
toleranssisiipi sanoi:
Matchbox - Rockabilly rebel

Hitto tää on kyllä yks parhaista ikinä koskaan milloinkaan.
Just toi oli se biisi, joka teki mustakin aikoinaan 80-luvun alussa pariksi vuodeksi Rockabillyfanin :eek: :eek: :eek:

Mulla on 7. luokan luokkakuvassa päällä "Rockabilly forever" -paita :rolleyes:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Pelle Piljoona - Moottoritie on kuuma.

Hakkaa kaikki roskapillurenkutukset 107-0.:tongue:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
OoPee sanoi:
Just toi oli se biisi, joka teki mustakin aikoinaan 80-luvun alussa pariksi vuodeksi Rockabillyfanin :eek: :eek: :eek:

Mulla on 7. luokan luokkakuvassa päällä "Rockabilly forever" -paita :rolleyes:
Mulle toi biisi ei ollut SE biisi, vaan Midnite dynamos, jonka nimisen lp:n joulupukki toi mulle -80 jouluna. Ja joka oli myös 8-vuotiaan siipiveikon eka oma musalevy. Siihen saakka oli pitänyt tulla toimeen vanhempien Rollari, Beatles ja Slade -levyillä.
Rockabilly rebelin kuulinkin ekan kerran vasta ton Midnite dynamosin jälkeen.

Että semmonen historiikki tähän väliin.

-edit- Jos se vuosi nyt oli edes -80. Ei se ainakaan kaukaa hae.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
toleranssisiipi sanoi:
Rockabilly rebelin kuulinkin ekan kerran vasta ton Midnite dynamosin jälkeen.
Joo, mutta silti Rockabilly Rebel oli vanhempi ja julkaistiin Matchboxin kolmannella pitkäsoitolla elikkäs Matchboxilla. Midnight Dynomos oli vasta niitten neljäs levy.

Rockabilly Rebelin kuulin muuten ekan kerran Levyraadissa :D

Julkaisuvuodet: Matchbox 1979 ja Midnight Dynomos 1980.

Kumpikin mulla oli alkuperäisenä C-kasettina :tongue: ...ja kumpikin varastettiin, kun faijan autoon murtauduttiin :mad_old:

Myöhemmin tuli sitten vielä hankittua ne kaks ekaa eli Riders In The Sky ja Settin' The Woods On Fire ja sitten vielä niitten viides eli Flying Colours, mutta saatto olla, että kopsasin ne kaverilta, en muista enää niin tarkkaan.

Matchboxin jälkeen innostuin sitten Stray Catsista ja Crazy Cavanista :rolleyes:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
OoPee sanoi:
Joo, mutta silti Rockabilly Rebel oli vanhempi ja julkaistiin Matchboxin kolmannella pitkäsoitolla elikkäs Matchboxilla. Midnight Dynomos oli vasta niitten neljäs levy.

Rockabilly Rebelin kuulin muuten ekan kerran Levyraadissa :D

Julkaisuvuodet: Matchbox 1979 ja Midnight Dynomos 1980.

Kumpikin mulla oli alkuperäisenä C-kasettina :tongue: ...ja kumpikin varastettiin, kun faijan autoon murtauduttiin :mad_old:

Myöhemmin tuli sitten vielä hankittua ne kaks ekaa eli Riders In The Sky ja Settin' The Woods On Fire ja sitten vielä niitten viides eli Flying Colours, mutta saatto olla, että kopsasin ne kaverilta, en muista enää niin tarkkaan.

Matchboxin jälkeen innostuin sitten Stray Catsista ja Crazy Cavanista :rolleyes:
Itsellenikin toi Stray Cats vielä iski kovasti, mut Crazy Cavania en ole koskaan kuullut biisiäkään. Nimi on toki tuttu ja erinäisissä lehdissä ja muissa julkaisuissa siihen oon törmännyt montakin kertaa. Sehän ei kai oikein muualla maailmassa ollut kovin suosittukaan. Ainakin Jyrki Hämäläinen jossain kirjassaan kertoo että kun Suosikkiin piti tehdä juttua Crazy Cavanista, niin Britannian kirjeenvaihtaja ei edes tiennyt mistä puhutaan, kun hältä matsua tivasivat.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
toleranssisiipi sanoi:
Matchbox - Rockabilly rebel

Hitto tää on kyllä yks parhaista ikinä koskaan milloinkaan.
Tuon biisin pahin vika on että sen suomeksi pääsi levyttämään TAPANI KANSA:yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :jaska: :jaska: :jaska: :jaska: