Hola! sanoo kulmakarvakin. Ruupeni-toimitus on takaisin työntouhussa talvitestien jälkeen. Ensimmäinen kisa oli turhankin mielenkiintoinen Ruupeneitten kannalta. 'Pikku-Viiksi' Roskavuoren Nikokin ajoi kuin mies. Eikä Kiminkään köröttelyssä paljoa tirisemistä ole. Kun vielä Kulmis ja Sutlerikin pärjäsivät niin pitää kaivaa esille vanhat 'hihaässät'. :thumbup: Let´s roll!! :ahem:
1) Rubens Barrichello. Ruupeneitten kummi ja isä. Vähän äitikin. Joutui pois suojatyöpaikastaan Ferrarilta. Nyt sitten joutuu ajamaan kilpaa ihan samanvertaisella kalustolla kuin muutkin ja miten kävi? Kaveri vetää siellä Liuzzien ja muiden kera kierroksen jääneenä. Ainoa hieno suoritus oli alkumatkan taistelu tallikaverinsa kanssa jota sai hidastettua sen verran että tämä jäi palkintopallisijojen ulkopuolelle. Lisää tätä!
2) Toyota. Jo talvitestit kertoivat että vaikeuksia tulee olemaan. Talli syytää eniten rahaa formuloihin eikä se riitä edes siihen että saisi takarenkaat lämpiämään. Samaan aikaan Sumi sulattaa liimarenkaansa totaallisesti Ferrarilla. Ruupenitoimitus veti jo hyvissä ajoin johtopäätöksensä tästä ja tilasi Toyotan tilalle Skodan. Saman tekee kohta myös tallipäällikkö Tomita. Siellä maksetaan nyt isoja velkoja siitä että henkilöautot rengastetaan Bridgestoneilla ja sitä myötä myös formulat. Ruupenitoimituksellahan on 'hyviä' kokemuksia siitä miten BS kuluu mutterinmuotoiseksi. :mad_old: Ja sen jälkeen autonvalmistaja on syyttänyt rengasmerkkiä ja päinvastoin.
3) Jacques Villeneuve. Forumin Jakkeuksella alkaa taas vatsa kasvamaan kun formuloitten paras grillimestari jatkaa perinteisiä 'Supertec' grilliensä mainostamista TVssä. Kyllä siinä jo herkemmällä alkaa käsi hamuitsemaan grillitikkuja kun noin komeet roihut saa aikaan. Muistakaa kuitenkin odottaa hiillosta, silloin se bemari on parhaimmillaan.
4) Nick Heidfeld. Tämä Räikköstäkin nopeampi kaveri ajaa sitten viimeisellä kaudellaan formula ykkösissä Bemaria. Kyllä tämän kaverin logiikka on aika oivaa luokkaa. Hinttapuli-Nickin mielestä 'Pikkuviiksi' pilasi hänen kilpailunsa. Samalla kuitenkin Roskavuori jr kävi hakemassa uuden noka varikolta ja ajoi sijalle 7. Jos se on noin vaikeeta ilman ylimääräisiä varikkokäyntejä niin taktiikan voi vapaasti kopsata seuraavaan kisaan.
5) Giancarlo Fisichella. Jäi paaluajasta viimeisellä sessiolla vaivaiset 2 sekuntia. Valittelee että moottori on puhditon. Lähteekö silloin edes yrittämään voittoa, jos kisaan lähtee samalla moottorilla? Onko Siankallon tehtävä tuoda ne 3-4 pistettä kisasta? Vai ajaako se voitosta? No, onpahan Malesian Spangissa tuore pannu. Sillä voi sitten ehken saavuttaa ne pakolliset apupisteet tallille.
6) McLaren. Ronzo tahtoo päästä Kimistä eroon ja siksi perjantai ja lauantai menikin miten meni. Sähkövika ja tukivarsi. Rupee viat olemaan sen verran aakkosten lopusta että joutuu vikaluettelon aloittamaan alusta taasen. Tosin Vaihteisto ja Äänimerkki ja Öljyvuoto on vielä käyttämättä ennen uutta kierrosta.
7) Bridgestone. Sai renkaanvaihtonsa takaisin. Toimii hyvin kuumassa, ainakin Ferrarilla. Mutta aika liimalta ne renkaat maalissa näytti. Ja niillä oli ajettu vajaat 20 rundia. Kimin Misukat oli tuplasti enämpi ajetut, mutta ei ne siltä vaikuttaneet. 'Pikkuviiksi' kerkesikin jo kertomaan että viileissä oloissa ne ei sitten toimi ollenkaan. Toivotaan nyt sitten pakkasia seuraaviin kisoihin.
8) Honda. Talvikauden 'mestari'. Nyt toinen autoista jää kierroksen ja toinenkaan ei uusilla renkailla ja vahvimmala moottorilla pääse ohi autosta jossa on vanhat renkaat ja formulasirkuksen puhdittomin moottori. Vai olisiko sittenkin syytä siinä penkin ja ratin välissä. Olisiko Pyyttoni niin käsi, kuin muut kuskit sitä aina herjaa. Siinä tapauksessa Rubens on käden varjo.
9) Felipe Massa. Kakkosruutu ja starttikiemurtelut kuin Ykköskuskilla. Tokassa mutkassa viedään kuin kuoriämpäriä ja sitten menee säätämään jarrubalansissa samanlaiseksi kuin muilla on käsijarru. Luulis nyt että Rubensin jäljiltä autossa on portugalin-kielinen manuaali, miten ne namiskat ja vipstaakit toimii. Se musta siinä edessä on ratti, jolla käännetään niitä etupyöriä (Bridgestone) ja vasen poljin on jarru ja oikea on kaasu. Ennen mutkaa vasenta painat ja mutkan jälkeen painat oikeaa. Rattia käännät niin. että ne BS:t sojottaa siinä valkoisten viivojen välissä.
10) Juan-Pablo Montoya. Hemmetin hyvin meni kisa. Ei mennyt kuin yksi ohi. Tallikaveri. Ruudusta 22. :thumbup:
1) Rubens Barrichello. Ruupeneitten kummi ja isä. Vähän äitikin. Joutui pois suojatyöpaikastaan Ferrarilta. Nyt sitten joutuu ajamaan kilpaa ihan samanvertaisella kalustolla kuin muutkin ja miten kävi? Kaveri vetää siellä Liuzzien ja muiden kera kierroksen jääneenä. Ainoa hieno suoritus oli alkumatkan taistelu tallikaverinsa kanssa jota sai hidastettua sen verran että tämä jäi palkintopallisijojen ulkopuolelle. Lisää tätä!
2) Toyota. Jo talvitestit kertoivat että vaikeuksia tulee olemaan. Talli syytää eniten rahaa formuloihin eikä se riitä edes siihen että saisi takarenkaat lämpiämään. Samaan aikaan Sumi sulattaa liimarenkaansa totaallisesti Ferrarilla. Ruupenitoimitus veti jo hyvissä ajoin johtopäätöksensä tästä ja tilasi Toyotan tilalle Skodan. Saman tekee kohta myös tallipäällikkö Tomita. Siellä maksetaan nyt isoja velkoja siitä että henkilöautot rengastetaan Bridgestoneilla ja sitä myötä myös formulat. Ruupenitoimituksellahan on 'hyviä' kokemuksia siitä miten BS kuluu mutterinmuotoiseksi. :mad_old: Ja sen jälkeen autonvalmistaja on syyttänyt rengasmerkkiä ja päinvastoin.
3) Jacques Villeneuve. Forumin Jakkeuksella alkaa taas vatsa kasvamaan kun formuloitten paras grillimestari jatkaa perinteisiä 'Supertec' grilliensä mainostamista TVssä. Kyllä siinä jo herkemmällä alkaa käsi hamuitsemaan grillitikkuja kun noin komeet roihut saa aikaan. Muistakaa kuitenkin odottaa hiillosta, silloin se bemari on parhaimmillaan.
4) Nick Heidfeld. Tämä Räikköstäkin nopeampi kaveri ajaa sitten viimeisellä kaudellaan formula ykkösissä Bemaria. Kyllä tämän kaverin logiikka on aika oivaa luokkaa. Hinttapuli-Nickin mielestä 'Pikkuviiksi' pilasi hänen kilpailunsa. Samalla kuitenkin Roskavuori jr kävi hakemassa uuden noka varikolta ja ajoi sijalle 7. Jos se on noin vaikeeta ilman ylimääräisiä varikkokäyntejä niin taktiikan voi vapaasti kopsata seuraavaan kisaan.
5) Giancarlo Fisichella. Jäi paaluajasta viimeisellä sessiolla vaivaiset 2 sekuntia. Valittelee että moottori on puhditon. Lähteekö silloin edes yrittämään voittoa, jos kisaan lähtee samalla moottorilla? Onko Siankallon tehtävä tuoda ne 3-4 pistettä kisasta? Vai ajaako se voitosta? No, onpahan Malesian Spangissa tuore pannu. Sillä voi sitten ehken saavuttaa ne pakolliset apupisteet tallille.
6) McLaren. Ronzo tahtoo päästä Kimistä eroon ja siksi perjantai ja lauantai menikin miten meni. Sähkövika ja tukivarsi. Rupee viat olemaan sen verran aakkosten lopusta että joutuu vikaluettelon aloittamaan alusta taasen. Tosin Vaihteisto ja Äänimerkki ja Öljyvuoto on vielä käyttämättä ennen uutta kierrosta.
7) Bridgestone. Sai renkaanvaihtonsa takaisin. Toimii hyvin kuumassa, ainakin Ferrarilla. Mutta aika liimalta ne renkaat maalissa näytti. Ja niillä oli ajettu vajaat 20 rundia. Kimin Misukat oli tuplasti enämpi ajetut, mutta ei ne siltä vaikuttaneet. 'Pikkuviiksi' kerkesikin jo kertomaan että viileissä oloissa ne ei sitten toimi ollenkaan. Toivotaan nyt sitten pakkasia seuraaviin kisoihin.
8) Honda. Talvikauden 'mestari'. Nyt toinen autoista jää kierroksen ja toinenkaan ei uusilla renkailla ja vahvimmala moottorilla pääse ohi autosta jossa on vanhat renkaat ja formulasirkuksen puhdittomin moottori. Vai olisiko sittenkin syytä siinä penkin ja ratin välissä. Olisiko Pyyttoni niin käsi, kuin muut kuskit sitä aina herjaa. Siinä tapauksessa Rubens on käden varjo.
9) Felipe Massa. Kakkosruutu ja starttikiemurtelut kuin Ykköskuskilla. Tokassa mutkassa viedään kuin kuoriämpäriä ja sitten menee säätämään jarrubalansissa samanlaiseksi kuin muilla on käsijarru. Luulis nyt että Rubensin jäljiltä autossa on portugalin-kielinen manuaali, miten ne namiskat ja vipstaakit toimii. Se musta siinä edessä on ratti, jolla käännetään niitä etupyöriä (Bridgestone) ja vasen poljin on jarru ja oikea on kaasu. Ennen mutkaa vasenta painat ja mutkan jälkeen painat oikeaa. Rattia käännät niin. että ne BS:t sojottaa siinä valkoisten viivojen välissä.
10) Juan-Pablo Montoya. Hemmetin hyvin meni kisa. Ei mennyt kuin yksi ohi. Tallikaveri. Ruudusta 22. :thumbup: