paljos on puolet rajattomasta

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tällästä löyty hesarista:
Pohjoismaiden terveysministerit puolittaisivat EU:n alkoholintuontirajat

Kööpenhamina. Pohjoismaiden terveysministerit vaativat, että alkoholin matkustajatuontia koskevat EU:n tuontirajat puolitetaan nykyisestä. Kööpenhaminassa neuvotelleet terveysministerit olivat yksimielisiä myös siitä, että EU:n alkoholijuomien vähimmäisveroa olisi nostettava merkittävästi ja minimivero olisi otettava käyttöön myös viinille, kertoi peruspalveluministeri Liisa Hyssälä STT:lle maanantaina.

Pohjoismaiden terveysministerit olivat koolla maanantaina Kööpenhaminassa yhteistä pohjoismaista alkoholipolitiikkaa linjaamassa.
Ministerit toivovat myös, että WHO ottaa ensi kevään kokouksessa alkoholiasian entistä vahvemmin asialistalleen ja tutkii monipuolisesti alkoholin ja alkoholihaittojen taloudellisia vaikutuksia.
mä kun olen luullut, että tuo raja on rajaton ts. "Omaan käyttöön" saa tuoda niin paljon kuin haluaa... Toki tulli sitten tekee rajauksen, onko tuo "omaan käyttöön"

Mutta se että omaa käyttöä rajotetaan - mikä se raja on ... ?
Ett silleen!!!!!!!!!!
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
jaska sanoi:
Tällästä löyty hesarista:


mä kun olen luullut, että tuo raja on rajaton ts. "Omaan käyttöön" saa tuoda niin paljon kuin haluaa... Toki tulli sitten tekee rajauksen, onko tuo "omaan käyttöön"

Mutta se että omaa käyttöä rajotetaan - mikä se raja on ... ?
Ett silleen!!!!!!!!!!
Sitä ettei enää saa ottaa "toiselle jalalle".
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No niin, Sileeniltä hyvä toikki!:thumbup:

Kyllä tähänkin varmaan on olemassa joku kaava: Jos oma käyttö on joka toinen viikonloppu, halvan viinan vuoksi käyttö nousee 2/3 viikonlopuista eli 66,6%, ja kun sen puolittaa niin käyttö olisi siis 33,3%, eli vähemmän kuin alun oletuksella.

Kyllä Hyssälä colleegoineen on aika velmuja;)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Tästä tulikin mieleen, että mikä ihmeen itu on noissa laivayhtiöiden ostorajoituksissa? Luulis olevan niiden etu myydä niin paljon kuin mahdollista. Perustuvatko ne rajat joihinkin lakeihin?

Yhdessä vaiheessa laivoilla ei oltu yhtään kiinnostuneita merkkaamaan hyttikorttiin ostettuja viina/olut/tupakkamääriä, eikä valvontaa ollut mutta nyt sitä taas harrastetaan. Esim. palatessani viime sunnuntaina keski-euroopasta jäi joillakin ostot jemmaan siksi aikaa, että se hyttikortti käytiin hakemassa hyttikaverilta, että merkinnät saatiin tehtyä. Ihan yhtä pulloa ne ei merkanneet, mutta heti kun osti vähän kään enemmän, korttiin tuli merkintä..

Oisko jollain ihan oikeeta tietoa asiasta?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Epäilen sen johtuvan verottomasta myynnistä, mikä on sallittua kun laivat käyvät Maarianhaminassa.
 
Ylös