ettelbruck
Well-known member
Oli kauden viimeinen ja yleensä noina vuosina TV:stä tuli vain Monacon GP, sekin nauhoitettuna.Mr Natural sanoi:Olikos tuo se kauden päätöskisa? Muistelen, että se vika osakilpailu taisi olla suunnilleen ainoa kisa, joka Keken mestaruusvuonna televisioitiin.
Joka tapauksessa, muistan valvoneeni TV.n äärellä sen päätös-GP:n, Juha Jokisen selostuksesta huolimatta. Isoveli oli laittanut Keke-tarran jääkaapin oveen joskus vuonna 1979 tai 1980.
Mulla on hämärä mielikuva että "82 tuli myös Monzan kisa mutta täysin varmasti muistan sen että olin tuolloin itse töissä TV:n saavuttamattomissa ja kuuntelin Ylen Rinnakkaisohjelmasta kuinka Höyry Häyrinen spekuloi lukemattomilla pistelaskentamahdollisuuksilla niin että itse kisa jäi Raimolta seuraamatta...
Sen aikainen TV:n urheilutoimitus ei käyttänyt freelancereita kuin maakuntaraporteissa ja vakinaisesta väestä kai Juha Jokinen oli ainoa joka edes jossain määrin oli kiinnostunut Keke ajamisesta. Veteraanit Kukkonen, Kannas, Salmi yms eivät moiseen omituiseen saastaan suostuneet sekaantumaan.