Parasta Autourheiluviihdettä?

• Viestiketjun aloittaja NHL
  • Aloituspäivämäärä

NHL

Active member
Sijainti
Nastola
Eli kerro mikä sarja SINUN mielestäsi tarjoaa tällä hetkellä autourheilun parasta viihdettä, jos pitää valita vain yksi. Tässä muutamia esimerkki ehdokkaita: Formula 1, Formula 2, GP2, Formula 3 Euroseries, IndyCar Series, Firestone Indy Lights, Atlantic Championship, NASCAR, WTCC, DTM... tai nimeä joku listan ulkopuollta jos on. Eli aloitan itse vaikka ensin ja se on Superleague Formula.

Irwin

Well-known member
Luin ensin nopeasti tuolta sivulta että aikuisviihdettä. :)

Eiköhän ne fykköset vie voiton; tosin jos tosissaan alkaisi jotain Nascaria seurata siitä voisi kiinnostuakkin, taitaa nimittäin olla nuo amerikan sarjat vähän tapahtumarikkaampia.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
F1. Hyvänä päivänä Indycar kaksin kerroin kuin F1, taso on silti laskenut huomattavasti Champ Carin päivästä... DTM -kisat ovat näistä vaihtoehdoista myös joskus onnistuneista. Enduranssikisat ovat myös hyvää seurattavaa, vaikkei niissä sitä äksöniä niin olekkaan.

Joni

Well-known member
Ykköset ja varsinkin nyt kun Schumi tulee takas! :ahem:

Vice

Reality bites
WTCC olisi mielenkiintoisempaa mikäli autot ei olisi täysiä mopoja. Esimerkiksi Australian tourin car kisat vaikuttava paljon mielenkiintoisemmilta.
http://www.youtube.com/watch?v=3AmI91JOnNg
Molempia seuraan vakituisesti, mutta vaikka V8:n autot huomattavasti ärhäkempiä (ja nätimpiä) ovatkin, nähdään kiintoisammat taistot WTCC:ssä. BTCC:stä kyllä ei jaksa oikein innostua samalla tavalla kuin noista kahdesta.

En osaa sanoa yksittäistä suokkisarjaani, profiilissa ne lukee.

Sue_me

Well-known member
Vanhat koppiautokisat ovat olleet mielenkiintoisempia kuin uudet. Esim. BTCC 1990-luvulla ja vanha DTM. Samaten Indycar/CART oli hyvä luokka vielä vuosituhannen vaihteessa.

Nykyisistä parhaimpina pidän rallia ja F1:iä. Ralli siksi, että pääsee lähelle autoja ja kuskeja. Lisäksi näyttävää menoa. MM-sarjaa kiertäviä autoja saisi vain olla enemmän. F1:ssäkin on vuodesta 2005 lähtien ollut enemmän äksöniä kuin ennen sitä. Sääli vaan että ratasuunnittelijat ovat keskittyneet arkkitehtuuriin enemmän kuin kunnolliseen ratasuunnitteluun.

Sijainti
Kerava
Suomen kansalliset sarjat tarjoavat usein hienoa viihdettä, joskus parempaa jopa kuin F1, joka on kansainvälisistä parhain.

Sue_me

Well-known member
Suomen kansalliset sarjat tarjoavat usein hienoa viihdettä, joskus parempaa jopa kuin F1, joka on kansainvälisistä parhain.
Tämä on myös totta. Autoja vain saisi olla enemmän useimmissa luokissa.

Legendseissä autoja riittää: Yleensä aina yli 30 autoa ja kilpailu on sen mukaista :thumbup:

WebSlave

Trackman
Tottahan minunlaiseni F1-fanin mielestä parasta viihdettä on F1, koska seuraan sitä tarkimmin. Ei ratatapahtumiltaan, mutta kokonaisuutena. Tänä vuonna FIA-FOTA-taistelu oli itse asiassa parempaa viihdettä kuin ratatapahtumat.

Säännöllisesti seuraamistani sarjoista GP2 on ratatapahtumiltaan parempi, vaikka uusi auto onkin ohittelua vähentänyt.

LMS-kisat ja NASCAR ovat omalla tavallaan mukavia seurattavia, mutta ei niitä samalla tarkkuudella tule tuijottaneeksi.

Murre

Well-known member
Tottahan minunlaiseni F1-fanin mielestä parasta viihdettä on F1, koska seuraan sitä tarkimmin. Ei ratatapahtumiltaan, mutta kokonaisuutena. Tänä vuonna FIA-FOTA-taistelu oli itse asiassa parempaa viihdettä kuin ratatapahtumat.
Kiinnostava näkökanta, ainakin minun kirjoissani tuollaiset kilvanajon kannalta merkitsemättömät väännöt nimenomaan laskevat sarjan viihdyttävyyttä. :p
"Protestiäänenä" annan ääneni DTM:lle. Autot ovat hienoja ja väännöt kovia, tosin iso miinus sarjalle on se, että kun mukana on vain kaksi autonvalmistajaa, ovat tallimääräykset välillä kovia, kuten Audi näytti farssiksi vääntyneessä tämän kauden Zandvoortin kisassa. Tosin tuon jälkeenhän linjaa tällaisista tallimääräyksistä tiukennettiin ja ainakin nyt Oscherslebenissä nähtiin varsin hyvää kilvanajoa ihan samanmerkkisten autojenkin kesken. Joka tapauksessa sarjalle tekisi hyvää jos sinne lisää automerkkejä saataisiin.
Yleisin vastaus F1 on nykyään toki myös välillä hyvää kilvanajoa ja onhan se merkittävin rataluokka mitä on, mutta se ei välttämättä aina sarjan viihdyttävyyttä lisää.
Seuraan itse melko monia sarjoja, myös rallia. Jenkkien ovaalipyöritykset eivät itseäni sitten yhtään kiinnosta.

Viimeksi muokattu:

Leo

User
Sijainti
Formula Vee. Olen katsonut muutaman Australian sarjan kilpailun ja pidin niistä todella. Autoja monta erilaista, osa jopa itse suuniteltu ja rakennettu. Halpa kalusto takaa suuren kilpailija määrän.

Mount Panorama Race2

WebSlave

Trackman
Kiinnostava näkökanta, ainakin minun kirjoissani tuollaiset kilvanajon kannalta merkitsemättömät väännöt nimenomaan laskevat sarjan viihdyttävyyttä. :p
Tiedän toki, ettei kaikki (useimmat) jaa tuota näkemystä. Aloin kuitenkin seurata lajia FISA-FOCA-väännön aikana, joten olen alusta asti mieltänyt politikoinnin osaksi F1-maailmaa ja sen viehätystä. Ja tarkoittihan kapinasarjaprojekti sitäkin, että uutisia ja käänteitä tuli harva se päivä, eikä kaikki action rajautunut kisaviikonloppuihin.