eikös öljy-markkinoita ole säädelty kautta historian Opecin tuotantokiintiöiden kautta ? Tuolla alalla kysyntä ja tarjonta ei ole koskaan toiminut.Observer sanoi:No esimakua siitä mitä tapahtuu kun kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.
eikös öljy-markkinoita ole säädelty kautta historian Opecin tuotantokiintiöiden kautta ? Tuolla alalla kysyntä ja tarjonta ei ole koskaan toiminut.Observer sanoi:No esimakua siitä mitä tapahtuu kun kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.
Olisikohan maaperässä tässä vaiheessa enää yhtään tippaa raakaöljyä jos sitä olisi pumpattu täysin mielen mukaan?jaska sanoi:eikös öljy-markkinoita ole säädelty kautta historian Opecin tuotantokiintiöiden kautta ? Tuolla alalla kysyntä ja tarjonta ei ole koskaan toiminut.
sitähän voi spekuloida.Observer sanoi:Olisikohan maaperässä tässä vaiheessa enää yhtään tippaa raakaöljyä jos sitä olisi pumpattu täysin mielen mukaan?
Ei tässä kai kukaan ole sanonut että Peak Oil olisi lähempänä tämän tapahtuman takia? Öljyntuotanto sen sijaan on jo nyt hyvin tiukalla joten tämmöiset häiriöt tuotannossa aiheuttavat tulevaisuudessa entistä helpommin ongelmia.jaska sanoi:Mutta pointti on se, että tuo nyt tullut hinnanousu pikemminkin loitontaa OilPeakia, kuin liittyy siihen.
sooda sanoi:Suomessahan rangaistaan vaihtoehtoenergialla liikkuvia ajoneuvoja (tai tarkkaanottaen niitten haltijoita/omistajia). Rangaistuksena on moninkertainen dieselvero. Johtunee Nesteoilin voiton maksimoinnin halusta.
Taitaa olla kyseessä kuorma-autoja ei rekkoja. Kyllä normaalisti noi täysperät hörppää tyhjänä sen 35l/100km ja kuorma päällä 45l-50l/100km. Siis 24m-25m/60tn (max). Eipä puoliperävaunut kovin paljoa vähempää vie toisaalta. Ainakin meidän talossa tulee aikatarkkaan 150000km/vuosi.Runar ja Kyllikki sanoi:Kaveri on töissä firmassa, jossa on 28 rekkaa. Kuluttavat about 30 litraa satasella, mutta vanhimmat jopa 40. Kun niillä ajetaan vähintään 100 000km vuosi jokaisella, niin voi kuvitella millainen lisälasku tulee. .
Sellanen puolperäsysteemi niillä taitaa olla yleisin autotyyppi.Matxi sanoi:Taitaa olla kyseessä kuorma-autoja ei rekkoja. Kyllä normaalisti noi täysperät hörppää tyhjänä sen 35l/100km ja kuorma päällä 45l-50l/100km. Siis 24m-25m/60tn (max). Eipä puoliperävaunut kovin paljoa vähempää vie toisaalta. Ainakin meidän talossa tulee aikatarkkaan 150000km/vuosi.
On tunnettu tosiasia että öljy on loppuva luonnonvara. Nykyään pystytään jopa esittämään arvioita siitä koska öljy loppuu. Ennen sitä sen hinta nousee moninkertaiseksi. Siirtyminen korvaaviin energiamuotoihin ei tapahdu yhtä joustavasti kuin eräät utopistit antavat ymmärtää. Maailma on rakennettu tällä hetkellä toimimaan öljyllä. Yhdysvallat on ymmärtänyt että lähivuosikymmeninä tämän mustan kullan hallinta on ratkaisevan tärkeää.
Hehheh. Tuo on joo ihan täyttä tuubaa että yksi tynnyri menisi yhden kännyn tuottamiseen. Muuten ainakin kaksi kolmesta maailman suurimmasta öljykentästä on ohittanut maksimituotannon eli Burgan Kuwaitissa ja Cantarell Meksikossa:pyrydaman sanoi:joo, barreli varmaan menee. ainaki musta kuullostaa täysin kotuulliselta että esim tohon mun kännykkään ja saman kokoiseen dödöpurkkiin on uponnut 318 litraa öljyä. (barreli on 159l) mistäs greenpeacein sivulta olet tuon viisauden lukenut?