Pekingin olympialaiset 2008

mjs

Long easy right sumppuun
Tuli FST:ltä sulismatsi, sekin kanava kerrankin hyötykäytössä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Eikö FST:ltäkään?

Ihmetyttää tuo suomalaisselostajien USA hypetys. Aivan kuin Phelpsin mitskut olisivat kisojen tärkein judu.
Perhana, en huomannut FST:ltä katsoa. :eek!:

Olen muuten itsekin kiinnittänyt tuohon Phelps-hypetykseen. Ihankuin kisoissa tosiaan kaikkein tärkein asia on se, täyttyykö Phelpsin mitalitavoite vai ei.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Kuten Häkkinen itse juuri äsken sanoi, kannattaa muistaa että hänellä on vielä kaksi kilpailua ampumatta....

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tuntuuko se vaan siltä, mutta onko Jarkko Nieminen ura jonkunlaisessa aika rajussa alamäessä? Vai olenko mä kiinnittänyt huomiota vaan negatiivisiin uutisiin?

Vesku

Maatalousneuvos
Mitali olympialaisista on aina hieno juttu!:thumbup: Aina voi jossitella, mutta voittaja vei väkisin kullan ( finaalissa selkeästi parempi ) , ja hopean luisuminen pronssiksi ei nyt niin pitkään harmita!
Ampujaksi vielä nuori mies, ja sopivasti jäi hampaankoloon lisäämään motivaatiota harjoitteluun jatkossa!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Mitali olympialaisista on aina hieno juttu!:thumbup: Aina voi jossitella, mutta voittaja vei väkisin kullan ( finaalissa selkeästi parempi ) , ja hopean luisuminen pronssiksi ei nyt niin pitkään harmita!
Ampujaksi vielä nuori mies, ja sopivasti jäi hampaankoloon lisäämään motivaatiota harjoitteluun jatkossa!
Kyllä. Paremmilleen tuo hävisi, joten ei aihetta harmitteluun. Loistava suoritus!

Trullinkaasu

Well-known member
ferrari4ever: saatko jotain tyydytystä siitä, että mollaat ampumaurheilua? Nimittäin ei tuo laji mikään helppo ole ja vaatii kyllä fyysistä kuntoa, siinä missä jalkapallo.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Eikö FST:ltäkään?

Ihmetyttää tuo suomalaisselostajien USA hypetys. Aivan kuin Phelpsin mitskut olisivat kisojen tärkein judu.
Tässä tapauksessa FST oli se kanava, joka kuvat näytti. TV2:n ja FST:n välillä on työnjako, jossa mm. sulkapallo ja purjehdus on laitettu FST:n kontolle. Kun suomenkielinen selostus tulee joka tapauksessa ei tuolla kanavavalinnalla ole kovin suurta merkitystä. Nyt lisäksi sulkapallo ja purjehdus ajoittuivat optimaalisella tavalla.
Perhana, en huomannut FST:ltä katsoa. :eek!:

Olen muuten itsekin kiinnittänyt tuohon Phelps-hypetykseen. Ihankuin kisoissa tosiaan kaikkein tärkein asia on se, täyttyykö Phelpsin mitalitavoite vai ei.
Omasta mielestäni tämä televisiointi on muutenkin ontunut tähän mennessä aika pahasti. Ymmärrän sen ettei kaikkia lajeja voi näyttää samaan aikaan kun on vain kaksi kanavaa, mutta oikein mitään tiedoitusta ei saa muiden lajien tapahtumista.

Ja sit tosiaan tuo USA-hypetys. Phelps ei ole ainoa. Myös USAn koripallojoukkuetta hypetetään ihan saatanasti. Eilen hypetettiin USA-Kiina matsia, joka oli sitten kuitenkin ihan selvä peli alusta asti. Muutenkin tuossa koripallossa tilanne on epäreilu, kun USA on varmaan ainoa, jonka kaikki pelaajat pelaavat NBA:ssa. Miksi ihmeessä tollainen laji edes on olympialaisissa? Edellisissä olympialaisissa tapahtui yllätys, joka ei tule ikinä toistumaan. USA on ylivoimainen.. Sama pätee Baseballiin, joka ilmeisesti onkin nyt viimeistä kertaa olympialaisissa.

Totta.
Kyllä muuten oli varmasti kotikatsomoissa pulssit korkealla! Itsellä ainakin hakkasi varmasti lähemmäs 200.
Hieno lisähomma sekä Häkkisen että Nevansuun suorituksissa on se, että molemmat ovat ampujiksi nuoria ja parhaat vuodet vielä edessä. Nämä suoritukset lupaavat hienoja juttuja tulevaisuuteen. :thumbup:
Varsinkin Mira kun pääsee silminnähtävästä jännityksestä eroon (ei siis kokonaan eroon vaan jännitystä sen verran alemmas ettei käsi tärise silminnähden) niin siltä likalta voi odottaa vaikka mitä.
Valtavien fyysisten ja henisten työmäärien tuloksia toki jo nämäkin suoritukset. Varsinkin Häkkisellä on todella hurja fyysinen kunto.

F4everin provoilulle :thumbdown
Mä en ihan noin paljoa jännittänyt, koska olin juuri herännyt ja oli vähän WTF-fiilis. :D
Mut joo ton Häkkisen kovan kunnon näkee kyllä olemuksesta. Osasyynä kovakuntoisuuteen taitaa olla ammatti (Olin kuulevinani Hannulan sanoneen häntä luutnantiksi)..

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tuntuuko se vaan siltä, mutta onko Jarkko Nieminen ura jonkunlaisessa aika rajussa alamäessä? Vai olenko mä kiinnittänyt huomiota vaan negatiivisiin uutisiin?
Jep, munkaan mielestä Niemiseltä ei ole tullut aikoihin mitään erikoisia suorituksia. Isoissa turnauksissa tipahtaa aina viimeistään toisella kierroksella. Ilmeisesti hän sitten pärjää heikompi tasoisissa pikkuturnauksissa, minkä ansiosta ranking-sijoitus on edelleen ihan ok.

SOKO

Well-known member
Muutamassa turnauksessa Nieminen on parantanut aikaisempien vuosien tulostaan, vaikka liian moni turnaus onkin päättynyt jo ensimmäisellä kierroksella. Tämä vuosi on Niemiselle kuitenkin siltä osin poikkeuksellinen, että hän suorittaa myös varusmiespalvelusta.

Joni

Well-known member
HÄKKINEHÄKKINE HYVÄ HÄKKINE! :alppu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Laittakaas radio Suomi päälle, he seuraavat suomalaisten otteita. Radiossa on vissiin helpompaa 'hyppiä' paikasta toiseen kun televisiossa.

mjs

Long easy right sumppuun
Tuli katsottua "nauhalta" tuo aamuinen 4x100 metrin vapaauintiviesti ja jukolauta mikä loppuveto jenkkien ankkurilta - mutantin kahdeksan kullan haave on vielä elossa mutta itse jaksan vielä uskoa että homma kusee jossain vaiheessa, nytkin oli jo melko hilkulla.

Ja koriksessa, jenkit ei takuuvarmasti pyöritä joka vastustajaa niinkuin Kiinaa eilen, Dream Team -päivät on kaukana takana.

SOKO

Well-known member
Ja koriksessa, jenkit ei takuuvarmasti pyöritä joka vastustajaa niinkuin Kiinaa eilen, Dream Team -päivät on kaukana takana.
Kiina ei tosiaan ole näiden kisojen toiseksi paras joukkue, vaikka pari maailmanluokan pelaajaa löytyykin. USA ei ole 2 viime kilpailuissa onnistunut kultaa nappaamaan, ja siksi ei voida puhua mistään dominoinnista. Dream team voitti aikanaan jokaisen ottelunsa yli 40 pisteellä. Siihen ei tämän vuoden joukkue pystynyt edes Kiinan osalta. Puhumattakaan sitten siitä, kun Liettua tai Argentiina asettuu USA:ta vastaan.

Vesku

Maatalousneuvos
Hieman off-topic, mutta kerronpa tässä joutessani...
Eilen olin kastajaisissa (kotona, ei kirkossa), n 20 henkilöä. Lapsen eno perheineen, vaimo + 3 poikaa katsoo telkkaria - o-kisoja tietysti - ja selaa txt-tv.stä tuloksia , siinäpä mullekin sopiva vapaa sohvan nurkka istumaan. Pappi jo asemissa, lopulta telkkari kiinni ja asianmukainen toimitus.

Sitten taas innostunutta katselua ja keskustelua eri lajeista ja poikien voima- ja nopeuskestävyysharjoitteluista yms. kahvien juonnin lomassa. Iskä vähän vähättelee poikansa treenimääriä, että ei ne nyt vielä niin kovia vielä ole, kun kaveri innostuneena kertoo mulle treeneistään ja määristään. Jossain vaiheessa iskä kertoo, että Soulissa liikennejärjestelyt toimi hyvin, mutta Barcelonassa oli yhtä tuskaa...

Onpas kova penkkiurheilija, jos kaksia kisoja on ollut katsomassa, fundeeraan... :doubtful:Vasta kotimatkalla mulle selviää, ettei ollutkaan katsomassa, vaan painikisoissa! Toisissa kisoissa pääsi viidenneksi.. Vähän harmitti, kun tajusin vasta niin myöhään...:eek: No, kenties toiste jutunjuurta riittää...

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Hienoa Häkkinen :thumbup: Ja mitä tämän yhden forumistin aina yhtä säälittäviin provoihin tulee, onhan kirjallisuuskin (!) ollut jossain muotoa Lontoon 1948 kisojen lajina. Ja eikös jossain talvikisoissa 50-60v sitten Ruotsi saanut ainoan kultamitalinsa kukkopillin soitossa :D :D

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Muutamassa turnauksessa Nieminen on parantanut aikaisempien vuosien tulostaan, vaikka liian moni turnaus onkin päättynyt jo ensimmäisellä kierroksella. Tämä vuosi on Niemiselle kuitenkin siltä osin poikkeuksellinen, että hän suorittaa myös varusmiespalvelusta.
Eipä tuosta kevyt-palveluksesta ole kuin huonoksi tekosyyksi. Jarkon oma kommentti:
- Olen aina ollut hyvässä kunnossa, mutta asepalveluksen takia olen henkisesti paremmassa kunnossa kuin aiemmin, Nieminen pohti ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa Ylen mukaan.
Keväällä enkka taisi olla ainakin seitsemän! peräkkäistä tappiota avauspelissä.

Mutta onneksi on ammunta ja purjehdus jotka näin saavat ansaitsemaansa julkisuutta. vrt. Niemisen tappioiden ja selitysten uutisointi joka viikko.

Knoukka

Well-known member
Ammuttu mitali viime yönä!:eek!: Hienoa Häkkinen! :ahem::thumbup: