Peli

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
KILPAILU

Seuraava kilpailu on versio legendaarisesta laivanupotuspelistä. Tehtävänä on aluksi sijoittaa omat aluksensa koordinaatistoon, minkä jälkeen alkaa vuorotellen tapahtuva ampuminen tarkoituksena upottaa vastustajan alukset ennen kuin omat alukset ovat mennyttä.

Karttana toimii 10x10 kokoinen ruudukko (vaaka-akseli A-J ja pystyakseli 1-10). Kartalle sijoitetaan seuraavan kokoisia aluksia:
1 kpl 2x3
1 kpl 1x5
2 kpl 1x4
3 kpl 1x3
4 kpl 1x2

Alukset saavat olla joko vaaka- tai pystytasossa. Alukset eivät saa olla vierekkäisissä ruuduissa. Viereiseksi ruuduksi ei lasketa alusten kulmissa olevia ruutua (vai miten tän nyt suomeksi selittää, ymmärrätte kyllä!).

Kapteenien homma olisi laatia oman joukkueen alusten sijoittuminen. He lähettävät omien alustensa koordinaatit minulle privassa mahdollisimman nopeasti. Tarkoituksena olisi saada homma pyörimään huomenna iltapäivällä.

Ampuminen tapahtuu vuorotellen. Kuka tahansa saa käyttää joukkueensa vuoron. Ampua saa kerralla yhteen (1) koordinaattiin, esim. A1 tai E7. Aluksen upottaakseen pitää osua sen kaikkiin ruutuihin.
Jos koordinaatissa on alus, vastustajan tulee vastata OSUMA!
Jos koordinaatti on viimeinen osuma alukseen, vastustajan tulee vastata OSUI JA UPPOSI!
Jos koordinaatin viereisessä ruudussa (EI kulmalla) on alus, vastustajan tulee vastata VIEREEN!
Jos koordinaatissa eikä sen vieressä ole alusta, vastustajan tulee vastata OHI!

Voittajajoukkue on se, joka ensin saa upotettua vastustajansa kaikki alukset.

No niin, tarkennan sääntöjä, jos kysymistä ilmenee. Mutta nyt ensi alkuun kapteenit hopi hopi, alusten sijoittautumisia suunnittelemaan ja koordinaatit privana minulle.
 
Viimeksi muokattu:

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Tehdäänpäs pieniä tarkennuksia nyt heti, ennen kuin ampumiset lähtee käyntiin, että homma pysyisi selkeämpänä.

Vastaaminen tapahtuu seuraavasti: ensin kerrotaan osuiko vastustajan äskeinen koordinaatti ja lopuksi, mihin itse ampuu.

Esimerkki:
Joukkue 1 ampui F3 OHI!
Joukkue 2 ampuu B9.

Näin kaikki pysyvät paremmin kärryillä, kumpi joukkue on kulloinkin ampumassa ja kumpi ottavana osapuolena.
 
Viimeksi muokattu:

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Niin ja siis älkää vielä hötkyilkö niitten ampumisten kanssa. Kapteenit lähettävät alustensa koordinaatit ensin minulle hyväksytettäväksi, jonka jälkeen tiedotan privassa kummankin joukkueen kilpailijoita omista aluksista. Tämän jälkeen annan merkin ampumisen aloittamiseksi!
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Jos JayR ei ole kuitannut tänne lähettäneensä koordinaatteja kello 12 mennessä, saa sen tehtäväkseen kuka tahansa muu Joukkueen 2 jäsenistä.

Sori hieman kiireinen aikataulu, mutta tää pitäis saada aloitettua about kolmeksi, kun sitten olen yli neljä vuorokautta poissa valvomasta Peliä.
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
VÄLIAIKATIEDOITUS

Joukkue 2:n koordinaatit saapuneet. Joukkue 1:n koordinaateissa vielä hieman viilattavaa.

Varsinainen kilpailu käynnistynee arviolta tänään kolmelta.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
VÄLIAIKAISTIEDOTE

Ikävä kyllä olen poissa joukkueen käytöstä (ja samalla voorumilta \o/) lauantaihin/sunnuntaihin asti. Pärjäilkää!
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Joukkue 1

Nyt joku aktiivinen kilpailija ilmoittakoon läsnäolostaan!
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Väliaikaista kaikki on vaan

Väliaikaishallitus tiedottaa: Olemme väliaikaisesti poissa käytöstä. Väliajalla kahvia ja pullaa.
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
KILPAILU KÄYNNISTYY!

Toivoakseni jokainen kilpailija on nyt tietoinen oman joukkueensa aluksien koordinaateista.

Muistakaa mahdollisimman selkeät vastaukset, että kilpailun kulkua olisi helpompi seurata.
Esimerkki:
Joukkue 1 ampui F3 OHI!
Joukkue 2 ampuu B9.

Ampuminen tapahtuu vuorotellen. Kuka tahansa saa käyttää joukkueensa vuoron. Ampua saa kerralla yhteen (1) koordinaattiin, esim. A1 tai E7. Aluksen upottaakseen pitää osua sen kaikkiin ruutuihin.

Jos koordinaatissa on alus, vastustajan tulee vastata OSUMA!
Jos koordinaatti on viimeinen osuma alukseen, vastustajan tulee vastata OSUI JA UPPOSI!
Jos koordinaatin viereisessä ruudussa (EI kulmalla) on alus, vastustajan tulee vastata VIEREEN!
Jos koordinaatissa eikä sen vieressä ole alusta, vastustajan tulee vastata OHI!


Voittajajoukkue on se, joka ensin saa upotettua vastustajansa kaikki alukset.

Jos tapahtuu ns. tuplalaukaus ts. saman joukkueen hahmot ampuvat samaan aikaan, myöhästyneen kilpailijan tulee editoida vastauksensa välittömästi pois! Näin käyttämättömät koordinaatit ei tule sotkemaan kuvioita.

Edellisen kilpailun hävinnyt Joukkue 1 saa aloittaa!

SAA AMPUA!
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Onpas varovaisesti lähtenyt liikkeelle!

Itsehän poistun nyt koneen ääreltä ja palaan asiaan sunnuntai-illalla, joten koittakaahan pelailla täällä sillä välin. :thumbup:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Joukkue 1 ampui A8 VIEREEN
Joukkue 2 ampuu E5
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Joukkue 1 ampui I9 OSUMA
Joukkue 2 ampuu D5
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tulipas luettua säännöt uudestaan. A8 on VIEREEN ei OHI, niinkuin aiemmin epähuomiossa tuli mainittua... Ihmeelliset säännöt acella tässä, koska laivoja on niin paljon ottaen huomioon pelialueen koon tulee melkeinpä kaikki hudit olemaan VIEREEN eikä OHI
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Joukkue 1 ampui I8 VIEREEN
Joukkue 2 ampuu F5
 
Ylös