Peltipoliisi välähti

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Jaajuu.

En olekaan muistanut kertoa, että peltipoliisi iski silmää VT 8:asilla Luvialla, Lattomeren eteläisen liittymämän kulmilla 13.4. 2016 noin klo 15:37. Kärmemäeksikin tuota harjannetta paikallisesti kutsutaan. Toistaiseksi ei ole tullut seuraamuksia ko. silmäniskusta.

jjv

Arschloch
Ajoin tänään kahdeksankympin alueella noin 101km/h poliisiautoa vastaan. Ei lähteny perään. Satasen kyltti oli ihan siinä kohdalla, otin vähän varaslähdön. Peltipoliisi ei ois antanu armoa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Olen välttynyt ylinopeussakoilta autolla kahden saman aikaisesti huomioitavan seikan ansiosta:

1. tarkkailen pyöreitä, maalattuja peltilätkiä tien vieressä ja yritän ymmärtää niihin kirjoitetut hieroglyyfit.
2. säätelen auton toimintaa siten, että kojelaudassa olevan pyöreän laitteen tikku osoittaa samaa hieroglyyfiä, joka on merkittynä tien varren peltilätkään.

Metodi on toiminut autoillessa ihan hyvin.
Moottoripyörässä on erilainen täysin kojelauta, jonka vuoksi edellä kuvatun kaltainen menettely on selvästi hankalammin toteutettavissa. Ajoittain linkki 1 ja 2 kohtien välillä ikäänkuin katoaa. Häiriö kuvayhteydessä tai jotain.

Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Olen välttynyt ylinopeussakoilta autolla kahden saman aikaisesti huomioitavan seikan ansiosta:

1. tarkkailen pyöreitä, maalattuja peltilätkiä tien vieressä ja yritän ymmärtää niihin kirjoitetut hieroglyyfit.

2. säätelen auton toimintaa siten, että kojelaudassa olevan pyöreän laitteen tikku osoittaa samaa hieroglyyfiä, joka on merkittynä tien varren peltilätkään.

Metodi on toiminut autoillessa ihan hyvin.

Moottoripyörässä on erilainen täysin kojelauta, jonka vuoksi edellä kuvatun kaltainen menettely on selvästi hankalammin toteutettavissa. Ajoittain linkki 1 ja 2 kohtien ikäänkuin katoaa. Häiriö kuvayhteydessä tai jotain.

Mä just eilen tilasin auton joka hoitaa kohdan 1 mun puolesta.

DW

2009-2016
Sainpa muuten idean halvoille passikuvlle nytten. Tarttis kaverin nytten. Toinen ajaa ja toinen roikkuu tolpassa naama linssillä, sitten vaihto. Poliisillehan nuo kerran jo valmiiksi menee

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Kävin tänään hakemassa ajokorttipäätöksen poliisilta, ja ajokieltoa tuli kuukausi. Oli ollut tiedossa jo pidempään, mutta olin sopinut virkailijan kanssa että on päätös mikä hyvänsä, haen sen heinäkuussa eli kesälomalla, jolloin työjutut eivät kärsi. Olin kirjoittanut ajokiellon käsittelijälle niin sydäntä riipaisevan vastineen, että ajattelin että pääsisin varoituksella, mutta ei. Kesälomareissut menevät nyt kyllä hankaliksi, juna laiva tai lentokone jne.

Örfil

Guest
Tuli taas mieleen ensitapaamiseni Andyn kanssa. Siihenkin liittyi reipas autolla ajaminen, josta tuli kyllä myös sanomista silloinkin :thumbup:

Otan osaa, harmilliseen aikaan iski ajokiellon nytkyllä :(

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Itselläni välähti peltipoliisi sunnuntaina 26.6 Kehä Kolmosella Mikkelän kohdalla. Tiistaina tuli kirje poliisilta, jossa ilmoitettiin nopeudeksi 84 km/h. Ei aiheuta toimenpiteitä, koska ylitys oli vain 4 km/h.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Itselläni välähti peltipoliisi sunnuntaina 26.6 Kehä Kolmosella Mikkelän kohdalla. Tiistaina tuli kirje poliisilta, jossa ilmoitettiin nopeudeksi 84 km/h. Ei aiheuta toimenpiteitä, koska ylitys oli vain 4 km/h.
Mää sain samasta rikkeestä monia vuosia sitten huomautuksen poliisiviarnomaiselta.

Oletettavasti tapauksessasi nopeusrajoitus oli 80 km/t.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
87 voi korjauksien jälkeen olla ja sama paperi tulee. Tiedän kokemuksesta. Ja se tuli ihan laskettelulla 100 alueelta >> 80 alueelle , jossa jonossa ajoin ja minulla välähti. Ja useinhan nuo on juuri kun nopeusrajoitus vaihtuu, a.k.a. sakkorysä.

Viimeksi muokattu:

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Hei, oks teistä kukaan koskaan kokeillut tätä jo silloin, kun se 80-taulu erottuu silmillä?
On. Jarruttaa en viitsi, jos ei ole ihan pakko. Sen verran pihi olen. Ja automaatti vaan rullaa niin pirun hyvin ettei meinaa millään hidastua ennen ilman jarrutusta. Tai no, jos ennakois enemmän

DW

2009-2016
On. Jarruttaa en viitsi, jos ei ole ihan pakko. Sen verran pihi olen. Ja automaatti vaan rullaa niin pirun hyvin ettei meinaa millään hidastua ennen ilman jarrutusta. Tai no, jos ennakois enemmän
Päivittäinkö ajelet sillä pätkällä?

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Päivittäinkö ajelet sillä pätkällä?
No en sentään. Se oli ihan satunnainen reissu ko. tiellä. Tuo automaatin rullaaminen on vaan yleisesti niin hyvä, että pitää todella nostaa paljon ennen kuin ajoitus todellisesti vaihtuu.

Örfil

Guest
Niinhän se taas välähti. Muuramessa menomatkalla pohjoiseen tuli otatettua potretti karavaanistamme.

Kohdassa oli 80 km/h rajoitus, ajoin ilman vakkaria siinä kohdassa ja nopeus oli karannut jonnekin +90 km/h paikkeille. Höpisin siinä ajaessa vaimon kanssa niitä näitä enkä ollut tarkkaavainen. Ensin välähti edellä ajavalla ja vasta siinä vaiheessa reagoin itse.

Eilen tuli sitten lappu ja nopeus oli vähennyksineen 83 km/h eli varoituksella selvisi.

Mietin että tässä on nyt kaksi tapaa ajatella asiaa:
1) "V*ttu että lähettelevät lappuja moisesta minimaalisesta ylityksestä"
2) Kameran sijaan siinä kohtaa olisi voinut olla elikko/ihminen tiellä tai muu este ja olisin ajanut siihen iloisesti vaimon kanssa jutellen, katse muualla kuin tiellä

Päätin ottaa luterilaisen katumislähestymistavan 2 ja antaa tukkapöllyä itelleni ja päälle sata isämeitää. Etenkin kun lappu oli jo neljäs muistutus reilun kolmen vuoden sisällä, seuraavaksi tulee joko sakko tai kolahtaa.

Tolerantti

Well-known member
Niinhän se taas välähti. Muuramessa menomatkalla pohjoiseen tuli otatettua potretti karavaanistamme.

Kohdassa oli 80 km/h rajoitus, ajoin ilman vakkaria siinä kohdassa ja nopeus oli karannut jonnekin +90 km/h paikkeille. Höpisin siinä ajaessa vaimon kanssa niitä näitä enkä ollut tarkkaavainen. Ensin välähti edellä ajavalla ja vasta siinä vaiheessa reagoin itse.

Eilen tuli sitten lappu ja nopeus oli vähennyksineen 83 km/h eli varoituksella selvisi.

Mietin että tässä on nyt kaksi tapaa ajatella asiaa:
1) "V*ttu että lähettelevät lappuja moisesta minimaalisesta ylityksestä"
2) Kameran sijaan siinä kohtaa olisi voinut olla elikko/ihminen tiellä tai muu este ja olisin ajanut siihen iloisesti vaimon kanssa jutellen, katse muualla kuin tiellä

Päätin ottaa luterilaisen katumislähestymistavan 2 ja antaa tukkapöllyä itelleni ja päälle sata isämeitää. Etenkin kun lappu oli jo neljäs muistutus reilun kolmen vuoden sisällä, seuraavaksi tulee joko sakko tai kolahtaa.
Vaimohan se tässä ilmiselvästi oli syyllinen. Repsikan paikalla istutaan hiljaa ja keskitytään siihen, ettei estä kuljettajaa näkemästä oikealle. Vaimolle 30 punnerrusta.

Lunssila

Well-known member
Vaimohan se tässä ilmiselvästi oli syyllinen. Repsikan paikalla istutaan hiljaa ja keskitytään siihen, ettei estä kuljettajaa näkemästä oikealle. Vaimolle 30 punnerrusta.
Mutta hyvä ettei vaimo sentään ratiin päässyt! Liekkö olisi koko hahmoa enää olemassakaan?