Meillä oli kaksi tuntia ysillä valinnaista viikossa ...95-99. Vai millaisia määriä nykyään prukasivat pitää312T4 sanoi:Eikö se vähene kaksi tuntia ysiltä? Tarkastan sen opolta huomenna, voin olla väärässä?
Meillä oli kaksi tuntia ysillä valinnaista viikossa ...95-99. Vai millaisia määriä nykyään prukasivat pitää312T4 sanoi:Eikö se vähene kaksi tuntia ysiltä? Tarkastan sen opolta huomenna, voin olla väärässä?
No jukolauta kyllä kehtaa poistaakkin noita häröpallotuntejaS.A sanoi:8. 9 ja 9. 10 tuntia?
Taitaa olla peräti 12 tuntia nykyisen vanhan opsin mukaan. Uudessa se tippuu kymmeneen! Tarkistan huomenna!Rusina sanoi:Meillä oli kaksi tuntia ysillä valinnaista viikossa ...95-99. Vai millaisia määriä nykyään prukasivat pitää
Enpä oikein ole kanssasi samaa mieltä. Ruotsin kieltä olen tarvinnut viimeisen 25'n vuoden aikana hyvin vähän, huolimatta siitä että toimin B to b sektorilla myynti ja johtotehtävissä. Tilanteet jotka muistan on yksi friidun iskeminen noin 20-kymppisenä. Muutama ostoksilla käynti Ruotsissa. Ostettuani vahingossa ruotsinkielisen satukirja niin iltasatua lukiessanni olen kääntänyt tekstin samalla suomeksi sekä ruotsinkielisten lastenohjelmien tulkkaaminen suomeksi.Rusina sanoi:Ruotsia pitäisi silti osata. Ruotsinosaamisen hyötyjä ei kukaan varmaan lähde kiistämään.
Suomi on historiallisesti kuulunut Ruotsiin, Ruotsi ei suinkaan Suomeen. Kielellisesti ruotsi on kuulunut Suomeen.jaska sanoi:- Toki historiallisesti ja kultuurillisesti Ruotsi kuuluu Suomeen, mutta miksi sen takia kaikkien sitä on pakolla opeteltava, varsinkin kun tulokset on todella onnettomat.
No tota tarkotin :jaska:jps sanoi:Suomi on historiallisesti kuulunut Ruotsiin, Ruotsi ei suinkaan Suomeen. Kielellisesti ruotsi on kuulunut Suomeen.
Thh.. tsiisus.. ja nyt ihmiset sitten kitisevät kun tipahtaa nuo valinnaiset kymmeneen! No joo..itse valitsin ATK-asiantuntijat kurssin..meinasin valita Bilekurssin.. (köksä..)312T4 sanoi:Taitaa olla peräti 12 tuntia nykyisen vanhan opsin mukaan. Uudessa se tippuu kymmeneen! Tarkistan huomenna!
Onhan siellä ollut niitä "kissanhoito" kursseja valinnaisten seassa
12? No ei meillä.. 7 taitaa olla, ja kai noitakin vähennetään.312T4 sanoi:Taitaa olla peräti 12 tuntia nykyisen vanhan opsin mukaan. Uudessa se tippuu kymmeneen! Tarkistan huomenna!
Onhan siellä ollut niitä "kissanhoito" kursseja valinnaisten seassa
Siis kasilla ja ysillä yhteensä:thumbup:jenan sanoi:12? No ei meillä.. 7 taitaa olla, ja kai noitakin vähennetään.
Mitä valitsit? Kissanhoitokursseja ei teillä näköjään oleS.A sanoi:Seuraavalla lukuvuotena (9 lk.) minulla onilmeisesti tällaisia valinnaisaineita:
- ranskaa kaksi tuntia viikossa (2 krs.)
- ATK:ta kaksi tuntia viikossa (2 krs.)
- kaupallisia aineita kaksi tuntia viikossa (2 krs.)
- ruotsin lisäkurssi puolivuotta/kaksi tuntia viikossa
- englannin lisäkurssi puolivuotta/kaksi tuntia viikossa
- äidinkielen sanataide kurssi puolivuotta/kaksi tuntia viikossa
- tähtitieteen kurssi puolivuotta/kaksi tuntia viikossa
Aejaa312T4 sanoi:Siis kasilla ja ysillä yhteensä:thumbup:
Hmm... mä olen täällä ollut jo miltei kolme vuotta, joten tää ei toivottavasti koske mua...Jarto sanoi:Kun aiheena on sentään peruskoulu, en malta olla puuttumatta erään innokkaan uuden juniorin oikeinkirjoitustaitoihin. Näyttää siltä että se ensimmäinenkin kotimainen on ollut pakkopullaa...
Järkivalintoja:thumbup: Vieraita kieliä aina tarvitaan!jenan sanoi:Aejaa
Itsehän en toki mitään kissanhoitokursseja ottanutkaan, vaan saksaa, ranskaa ja ruotsia [ja tunnin musiikkia kun en muuta keksinyt].
Tarvitseeko kaikkien osata kieliä englantia enempää? Yhteiskunta tarvitsee monia eri alojen osaajia. Itse luin kaikki kemiat, fysiikat ja biologiat. Jatko-opiskelu paikkoja on paljon enemmän tarjolla, kuin mitä olisi kolmella eri kielellä ollut. Ei sinäänsä että olisin niitä silti lukenut.Asko S. sanoi:Ehkä lukiossa pitäisikin olla kiintiö kuinka paljon kielikursseja pitäisi ottaa?