Philips Rally Argentina 2012

  • Viestiketjun aloittaja mjs
  • Aloituspäivämäärä

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
VW tulee ensi kaudelle mukaan, mutta se ei vielä valitettavasti pelasta mm-sarjaa. Vaatisi toiset 3-4 tallia lisää, niin alkaisi näyttää paremmalta. Toivottavasti suunnitteilla on jotain, mitä me ei vielä tiedetä... :doubtful:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3397
Sijainti
Lahti
Ihan ajatusleikkinä vaan, mutta jos Mikko olisi jatkanut ilmeisen kilpailukykyisen Fordin puikoissa, taitaisipa hän olla tällä erää jokseenkin tukevassa MM-johdossa ja stongaisi paraikaa tosissaan Loebia vastaan tuolla kaukaisessa maassa? Jos ja jos. Mutta kuitenkin....vaan eipä sillä niin väliä.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Toki tuon ymmärrän, mutta kyseessä olisi kuitenkin yksittäinen osakilpailu. Mestaruuden kannalta kuitenkin merkityksetön.
Ihan yhtä merkityksellinen kuin kauden kaikki muutkin rallit. Näyttäisi Citikka kohtuu typerältä, jos kuskit toisiaan vastaan taistellessaan humauttaisivat lepikkoon. Tilanteen jäädyttäminen oli ainut järkevä vaihtoehto, oli sopimuksissa sitten mitä pykäliä tahansa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
^ Tuossa se ero Citikan ja Fordin välille onkin tullut. Citoroenilla on ollut aina selvät sävelet, kuka saa voittaa ja kuka ajelee vaan tallille pisteitä. Fordilla se päätös on tehty usein liian myöhään ja hävitty mestaruuksia muutaman pisteen erolla. Tää on kuitenkin pohjimmiltaan bisnestä, missä uhreilijat on pelinappuloita.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Ihan ajatusleikkinä vaan, mutta jos Mikko olisi jatkanut ilmeisen kilpailukykyisen Fordin puikoissa....
Tilillä olisi jo muutama keskeytys tekniseen vikaan. Eikä tuo Fordin vauhtikaan ole vakuuttanut kuin silloin, kun Citikat ovat jo lopettaneet kilvanajon.

Ford on tälläkin kaudella kilpailukykyinen lähinnä Wilsonin ja palkollistensa julkisissa puheissa. Muuten ei. Joka on ihan ok, kun ottaa huomioon, kuinka pienillä resursseilla auto on kasattu Sitikkaan nähden. Rallissa ei valitettavasti kuitenkaan mitata suhteellista nopeutta, vaan absoluuttista. Ja sen vuoksi mestaruus menee sille, joka on valmis panostamaan eniten.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tilillä olisi jo muutama keskeytys tekniseen vikaan. Eikä tuo Fordin vauhtikaan ole vakuuttanut kuin silloin, kun Citikat ovat jo lopettaneet kilvanajon.

Ford on tälläkin kaudella kilpailukykyinen lähinnä Wilsonin ja palkollistensa julkisissa puheissa. Muuten ei.
Uskotko itsekkään? Ford on vauhdissa selvästi edellä Citroenia. Vain kuljettajien hölmöilyt ja uskomattoman huono tuuri ovat estäneet Fordia karkaamasta molemmissa sarjoissa. Ota huomioon että Fordit ovat johtaneet jokaista rallia ylivoimaisesti siihen asti kun on puppeloitu jotain. Citroenit ovat ilmeisesti lopettaneet kilvanajon jo ennen rallin alkua vai?
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Citroenilla pätevät kuskit tietävät, että viidensadan kilometrin rallia ei voita kahdella ensimmäisellä erikoiskokeella. Ei vaikka ajaisi kuinka lujaa. Palataan tuohon vauhtiin sitten, kun siellä on kisattu pidempään kuin ensimmäiselle huoltotauolle, eikä tarvitse miettiä rengasvalintojen tai lähtöpaikan vaikutusta.

Tähän mennessä vauhtieroista ei ole kovin kummoista näyttöä suuntaan taikka toiseen. Näyttöä on ainoastaan siitä, ettei Ford kestä tai pysy tiellä siinä vauhdissa, mitä kuljettajat yrittävät.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Ihan yhtä merkityksellinen kuin kauden kaikki muutkin rallit. Näyttäisi Citikka kohtuu typerältä, jos kuskit toisiaan vastaan taistellessaan humauttaisivat lepikkoon. Tilanteen jäädyttäminen oli ainut järkevä vaihtoehto, oli sopimuksissa sitten mitä pykäliä tahansa.
No jaa. Eipä tuolla tälläkään kaudella näytä Loebin ja Citikan mestaruuksille estettä olevan, joten siinä mielessä edes yhden osakilpailun verran olisi saumoja antaa kuskien kisata rauhassa, mikä taas ainakin omasta mielestäni näyttää huomattavasti vähemmän typerältä, kuin tilanteen jäädyttäminen.
Mutta näillä mennään, ihan ymmärrettävä ratkaisu toki tämäkin.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Ei tuo paska tuuri voi koko kautta jatkua, ja sitten mennäänkin oikeasti. Pitää Loebinkin ruveta ajamaan tosissaan 2 Fordia vastaan ja siinä vaiheessa Hirvoselle ei jää kuin statistin rooli käsiin. Nyt tämä näyttää liian helpolta Citroenille.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ei tuo paska tuuri voi koko kautta jatkua, ja sitten mennäänkin oikeasti. Pitää Loebinkin ruveta ajamaan tosissaan 2 Fordia vastaan ja siinä vaiheessa Hirvoselle ei jää kuin statistin rooli käsiin. Nyt tämä näyttää liian helpolta Citroenille.
Lajin nimi on kuka ajaa täysillä pisimpään. Tuppaa olemaan aika usein Loeb, joka voi alkaa nostella muiden virheiden jälkeen. Kyllä niitä virheitä Loebillekin tulee, mutta sillä ei ole väliä jos muut tekee virheensä ensin. Kai se aika lähellä oli, ettei Hirvonen olisi painostanut Loebia pihalle :alppu: Huoltotauko tuli ihan viime tipassa.. Enkä nyt mitenkään kritisoi tallipeliä: se oli ainoa oikea ratkaisu. Hirvonen on vain backup kuskimestaruuteen - ja aika vahva sellainen. Johtaisi sarjaa ilman hylkyä :dunno:
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Mikä sitten meni vikaan viime ja toissakaudella? Miksei Fiesta kulkenut Mikon alla?
Loebin haastaamiseen tarvitaan täydellinen kausi. Sitä ei tullut kohdalle, pari kertaa se oli todella lähellä. Auto ei myöskään ollut samassa iskussa, jokainen voi miettiä mistä se Fiestan vauhti on tälle kaudelle löytynyt lopullisesti. Ne on ne pienet asiat, tarvittiin vain yksi herra löytämään ne.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Loebin haastaamiseen tarvitaan täydellinen kausi...
Ei siihen muuta tarvita kuin sellainen auto jolla voi ajaa riittävän lujaa ilman kohtuuttomia riskeja. Toistaiseksi muutamaan vuoteen sellaista tilannetta ei Suomalaislla kuskeilla ole ollut. Jos jatkuvasti joutuu ajamaan ihan ylärajalla niin tuppaa jatkuvasti käymään niitä pikku vahinkoja joita tavataan huonoksi tuuriksikin sanoa. Fordilla voi ajaa hetkittäin kovempaa kuin sitikalla mutta se ei vielä riitä. Sitkka on vain parempi tällä hetkellä. Mikko voi haastaa Loebin vahdillaan mutta ei saa voittaa. Sama tilanne olisi jos JM ajaisi sitikalla. Todennäköisesti JM ajaisi Mikkoakin kovempaa...

Grönholm muistaakseni joskus totesi ettei koskaan voi olla varma että onko oikeasti maailman paras jos tallikaveria vastaan ei saa ajaa kilpaa...
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Ei siihen muuta tarvita kuin sellainen auto jolla voi ajaa riittävän lujaa ilman kohtuuttomia riskeja. Toistaiseksi muutamaan vuoteen sellaista tilannetta ei Suomalaislla kuskeilla ole ollut. Jos jatkuvasti joutuu ajamaan ihan ylärajalla niin tuppaa jatkuvasti käymään niitä pikku vahinkoja joita tavataan huonoksi tuuriksikin sanoa. Fordilla voi ajaa hetkittäin kovempaa kuin sitikalla mutta se ei vielä riitä. Sitkka on vain parempi tällä hetkellä.
Fordilla voi tällä hetkellä ajaa riittävän lujaa ilman mitään riskejä. Ei nämä parin viime rallin toilailut minkään riskinottamisen piikkiin ole tosiaan menneet. Sitikka on ehkä ollut parempi viimeiset vuodet, mutta ei todellakaan tällä hetkellä.
 

Saakura

Well-known member
Liittynyt
14.4.2010
Viestit
357
Yllättävän kovaa se Hirvoska edelleen ajaa kun kävi melkein rallin johdossakin ek15..
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
"Istu. Anna tassu. Hyvä poika, hyvä Mikko niih. Ens vuonna saat sitten voittaa, ihan varmaan saat niih *skat mikään muutu*. Tai jos ei ens vuonna, niin sit viimestään 2014, sitten saa meidän Mikko lisää makupaloja, ihan varmaan saa niih *ei olla sarjassa enää mukana silloin*."

Ou jee.
 

Ffast

Well-known member
Liittynyt
12.7.2008
Viestit
144
vuh vuh

Juu Mikko joutuu nuolemaan ranskiksen persetta, voi helvetti, vaikka vauhti voisi muuten riittaa vaikka rallin voittoon.

Jos Mikolla olisi munaa tekisi han Ogierit: vetaisi niin vitusti viimeiset patkat ja kaulan Onnenhanheen - ja sitten pysahtyisi power stagella minuutiksi jotta Loeb "voittaisi". Tulisi siina samalla naytettya keskaria ja noudatettua tallimaaraysta.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Kyllähän se oli Citikka-sopimuksen julkaisuaikoihin selvää, että muutaman rallin jälkeen Mikolla on riittävä tuntuma ja luotto autoon ja vauhti piisaisi voittoon. Ja sitten alettaisiin tallin puolelta toppuuttelemaan.
Mutta enpä olisi uskonut, että vituttaa näin lujaa.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Mitä täällä näin kovaa ihmetellään tätä Mikon asemaa, täähän oli selvä kuvio, Mikko on sopimuksessa kakkoskuski. Turha verrata Ogieriin, sen sopimuksessa ei ollut mainintaa mistään kakkoskuskin asemasta.
 
Ylös