Moottorilla on myös 150 kg:n vähittäispaino. Varmaan siitäkin saataisiin kiloja pois ihan reilusti, kuten koko motin leiskaa muuttamalla.
Enhän minä painon pudottamisesta puhunut vaan autojen geometriasta.
Jonkin verran kiloja saataisiin varmasti pois pienentämällä autoja vaikka väkisin, mutta noin yleisesti autot tulevat aina painamaan sen verran mitä ne nytkin painavat.
Osittainhan näin vaaditaan säännöissäkin ja mainitsikin jo voimayksiköiden painon alarajan. Painoa nostaa myös se, että kalliimpien ja kevyimpien materiaalien käyttöä on rajoitettu säännöissä.
FIA itse asiassa pohtiikin parhaillaan autojen keventämistä ulkomittoja pienentämällä, mutta eivät he uskaltaisi ryhtyä niin aggressiivisiksi kuin mitä itse ehdotan.
Ylipainoinen auto liian pienessä paketissa johtaisi siihen, että tallit löytäisivät itse menetelmät myös autojen keventämiseksi, vaikka se varmasti tietäisi myös paluuta niihin möhkäleisiin, mitä kaudella 2014 jouduttiin katselemaan.