Pisteet vanhalla pistelaskusysteemillä

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4950
Sijainti
Vantaa
Kuskit:

1. Kimi Räikkönen 16
2. Lewis Hamilton 12
3. Felipe Massa 10
4. Robert Kubica 10
5. Nick Heidfeld 10
6. Heikki Kovalainen 8
7. Nico Rosberg 4
8. Jarno Trulli 4
9. Fernando Alonso 3
10. Kazuki Nakajima 1

Tallit:

1. Ferrari-Ferrari 26
2. McLaren-Mercedes 20
3. BMW-BMW 20
4. Williams-Toyota 5
5. Toyota-Toyota 4
6. Renault-Renault 3
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Hyvä homma. Tätähän voisi sitten kauden mittaan päivitelläkin.. :thumbup:
 

Mise

Well-known member
Liittynyt
7.3.2008
Viestit
90
Sijainti
Tampere
Nyky systeemillä viime kauden 5 kärki näyttäis tämmöseltä jos pisteet laskettas vanhan kaavan mukaan. Kyllä se paras kuski näköjään läytyy nyky kaavallaki.
Räikkönen 93
Hamilton 87
Alonso 85
Massa 72
Heidfeld 33
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4950
Sijainti
Vantaa
Viime kausi olis ollu kokonaisuudessaan seuraavanlainen, kuskit:

1. Kimi Räikkönen 93
2. Lewis Hamilton 87
3. Fernando Alonso 85
4. Felipe Massa 72
5. Nick Heidfeld 33
6. Robert Kubica 18
7. Heikki Kovalainen 12
8. Giancarlo Fisichella 9
9. Alex Wurz 7
10. David Coulthard 7
11. Nico Rosberg 6
12. Mark Webber 4
13. Sebastian Vettel 3
14. Jenson Button 2
15. Jarno Trulli 1
16. Ralf Schumacher 1
17. Takuma Sato 1
18. Vitantonio Liuzzi 1

Tallit:

1. Ferrari-Ferrari 165
2. BMW-BMW 51
3. Renault-Renault 21
4. Williams-Toyota 13
5. Red Bull-Renault 11
6. Toro Rosso-Ferrari 4
7. Honda-Honda 2
8. Toyota-Toyota 2
9. Super Aguri-Honda 1
 

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
Mikäs funktio tällä toijikkilla oikein on? Mitäpä jos laskisit kaikki kaudet 1950-2008 tällä nykyisellä pistesysteemillä, jookos?
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Eddie Rickenbacker sanoi:
Mikäs funktio tällä toijikkilla oikein on? Mitäpä jos laskisit kaikki kaudet 1950-2008 tällä nykyisellä pistesysteemillä, jookos?
Sattuiskohan olemaan sellanen, että vanha pistesysteemi oli paljon parempi, jossa voitolle annettiin enemmän painoarvoa, kun nykyään?
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1344
Jostain luin ennen kauden alkua jutun jossa oli kaikilla pistelaskutavoilla laskettu viime kauden tulokset. Kimi oli maailmanmestari kaikilla muilla tavoilla paitsi ennen 50-luvun tapoja.
 

Overhouse

Well-known member
Liittynyt
26.2.2007
Viestit
280
petrolhead sanoi:
Jos pistelaskusysteemi olisi erilainen niin tallien taktiikka ja kuskien ajotapa olisi erilainen.->kilpailun lopputulokset eivät olisi vältt. samat.
Juuri näin. Voihan näitä laskeskella, mutta kyllä tämä kuuluisi vapaan puolelle.
 

Rally Speedway

Active member
Liittynyt
16.3.2007
Viestit
26
IceManFani sanoi:
Sattuiskohan olemaan sellanen, että vanha pistesysteemi oli paljon parempi, jossa voitolle annettiin enemmän painoarvoa, kun nykyään?
Minun mielestäni tuo nykyisellä systeemillä laskettu pistetilanne on ainakin tämän kauden osalta paljon oikeudenmukaisempi kuin tuolla vanhalla. Massa kauden kolmanneksi paras kuski? Yeah right...
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Rally Speedway sanoi:
Minun mielestäni tuo nykyisellä systeemillä laskettu pistetilanne on ainakin tämän kauden osalta paljon oikeudenmukaisempi kuin tuolla vanhalla. Massa kauden kolmanneksi paras kuski? Yeah right...
Totta. Heikki on ajanut kaikki kisat kohtalaisille sijoituksille, mutta olisi silti Massaa kaksi pinnaa perässä. Samoin Massa olisi Heidin ja Kubican kanssa tasoissa. Liikaa korostuu voittamisen tärkeys tuossa vanhassa systeemissä. Kai se on makuasia, pitäisikö tasaisimman suorittajan viedä mestaruus vai "nopeimman".
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ikävä sanoa jälleen kerran, mutta vanha pistelasku vain oli/on huomattavasti parempi. Voitolla täytyisi olla sille kuuluva arvo.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Black Leopard sanoi:
Ikävä sanoa jälleen kerran, mutta vanha pistelasku vain oli/on huomattavasti parempi. Voitolla täytyisi olla sille kuuluva arvo.
Näinhän se on. Toivottavasti joku päivä tuo otettaisiin vielä takaisin.

Totta. Heikki on ajanut kaikki kisat kohtalaisille sijoituksille, mutta olisi silti Massaa kaksi pinnaa perässä
Massan yksi voitto voittaa minusta Heikin tasaiset suoritukset, eli ihan oikein pisteet olisi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Device sanoi:
Massan yksi voitto voittaa minusta Heikin tasaiset suoritukset, eli ihan oikein pisteet olisi.
Itse ainakin arvostan Kovalaisen kohtuu suorituksia enemmän kuin Massan yhtä voittoa ja kahta muuta aivan käsittämätöntä ajoa. Kyllä minusta myös tasaisuudesta on tultava pisteitä.

Antamalla yksi piste nopeimmasta kierroksesta saataisiin lisää säpinää loppuun. Useat kuskit yrittäisivät lopussa tempoa nopeita kierrosaikoja. Veikkaisin, että tämän päivän kilpailussa esim. Hamilton olisi tullut muutama kierros ennen loppua varikolle vaihtamaan renkaat ja yrittänyt nopeata aikaa lopussa. Sillä saataisiin loppukilpailuun jännitystä ja seurattavaa. Siinä sitten esim. Räikkönen yrittäessä nopeinta olisi luiskahtanut pihalle jolloin tilanne olisi muuttunut MM-kannalta ihan erilaiseksi. No pihalle ajanut kuskihan olisi voinut olla myös Massa, Kubica tai Heidikin :)
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
Vanha järjestelmä oli parempi koska voittoa arvestettiin. Voittaja sai samat pisteet kuin kakkonen ja kolmonen yhteensä. Nykyistä järjestelmää kannatan siksi että "peräti" kahdeksan kuljettajaa saa pisteitä. Jos pisteitä saisi enempi tyyliin 100 60 40 20 19 18 ... loppujoukko saisi irtopisteet jo siitä että tulee maaliin niin häntäpäässäkin tallit taistelisi loppuun asti.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
petrolhead sanoi:
Jos pistelaskusysteemi olisi erilainen niin tallien taktiikka ja kuskien ajotapa olisi erilainen.->kilpailun lopputulokset eivät olisi vältt. samat.
Vanhalla pistelaskutyylillä olis erittäin houkuttelevaa tehokkaammin säädellä, kummalle kuskille ne voittopisteet kanavoidaan :yuck:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
JML82 sanoi:
Antamalla yksi piste nopeimmasta kierroksesta saataisiin lisää säpinää loppuun. Useat kuskit yrittäisivät lopussa tempoa nopeita kierrosaikoja. Veikkaisin, että tämän päivän kilpailussa esim. Hamilton olisi tullut muutama kierros ennen loppua varikolle vaihtamaan renkaat ja yrittänyt nopeata aikaa lopussa.
Tuohan on käytössä GP2:ssa, ja olen pitänyt sitä jokseenkin keinotekoisena sääntönä. Vaikka siellä on hieman eri tilanne, koska kalusto on identtistä ja sen ylimääräisen pisteen voi periaatteessa saada kuka tahansa. F1:ssä se menisi jollekin kärkitallien kuskille kuitenkin. Ylivoimaisen tallin ollessa kyseessä se vain lisäisi kyseisen tallin ylivoimaa MM-pisteissä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
WebSlave sanoi:
Tuohan on käytössä GP2:ssa, ja olen pitänyt sitä jokseenkin keinotekoisena sääntönä. Vaikka siellä on hieman eri tilanne, koska kalusto on identtistä ja sen ylimääräisen pisteen voi periaatteessa saada kuka tahansa. F1:ssä se menisi jollekin kärkitallien kuskille kuitenkin. Ylivoimaisen tallin ollessa kyseessä se vain lisäisi kyseisen tallin ylivoimaa MM-pisteissä.
No eilen pisteen olisi ottanut Heikki Kovalainen. Kyllähän huonommillakin talleilla siihen olisi mahdollisuus juuri pienellä stintillä.
 
Ylös