Pistejärjestelmä

mikromanageri

Well-known member
Liittynyt
3.8.2005
Viestit
65
En ole varma onko otsikko niin hyvä mutta asiaan: Niin moni on valittanut siitä että nykyään mestaruus voitetaan sillä että auto pysyy kasassa(kuljettaja ei voi tähän vaikuttaa) , eikä sillä että auto ja kuski ovat nopeimmat(tähän kuljettaja voi vaikuttaa)
Oma ehdotukseni:

1. 11pistettä
2. 7 pistettä
3. 5 pistettä
4 3 pistettä
5 2 pistettä
6 1 piste
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kaksi pistettä lisää voittajalle luulisi riittävän. Silloinkaan voiton arvostus ei tosin olisi pisteiden mukaan ihan niin suuri kuin aiemmin, mutta luulisi toimivan silti. Joka tapauksessa Ykkösissä kisaavat niin kuljettajat kuin tiimitkin ja mielestäni luotettavuudesta pitääkin palkita.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Voittajalle ja kakkoselle jaettavien pisteiden erotus suuremmaksi, siitä se lähtee. Kahdeksalle parhaalle pisteitä -systeemi on kuitenkin mielestäni toiminut ihan hyvin.
 

proMB

Well-known member
Liittynyt
19.4.2004
Viestit
79
Jos voittoja haluaa painottaa niin:
1.sija 1p
muut 0.


--itse tosin pidän nykyisestä järjestelmästä, ainoana erona:
bonuspiste aika-ajosta ja kisan nopeimmasta kiekasta.
 

serial

Active member
Liittynyt
11.9.2005
Viestit
36
proMB sanoi:
Jos voittoja haluaa painottaa niin:
1.sija 1p
muut 0.


--itse tosin pidän nykyisestä järjestelmästä, ainoana erona:
bonuspiste aika-ajosta ja kisan nopeimmasta kiekasta.
Itsekkin pidän ideästä että nopeimman kierroksen ja paalupaikan ajaja saisi pisteitä, mutta voitosta saatava pistemäärä pitäisi olla kuitenkin hieman suurempi kuin kakkossija+paalu+nopeinkierros
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
serial sanoi:
Itsekkin pidän ideästä että nopeimman kierroksen ja paalupaikan ajaja saisi pisteitä, mutta voitosta saatava pistemäärä pitäisi olla kuitenkin hieman suurempi kuin kakkossija+paalu+nopeinkierros
Paalusta ja nopeimmasta saisi tosiaan antaa pisteet, ja sitten muuten nykyinen järjestelmä on ok mutta voittoa ei arvosteta eli voittajalle nykyisen 10p sijaan 12p eli:

1 12p
2 8p
3 6p
4 5p
5 4p
6 3p
7 2p
8 1p
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Kilpailun nopein kierros on täysin epäoleellinen asia kilpailun lopputuloksen kannalta, joten ei todellakaan pisteitä siitä. Paalupaikkakin on vähä kakspiippunen juttu nykyään kun tankissa on kisabensat, joten siitäkään on turha antaa pisteitä.
Mielestäni seuraava ehdotus voisi olla toimiva:

1. 11
2. 8
3. 6
4. 5
5. 4
6. 3
7. 2
8. 1
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Partsi sanoi:
1 12p
2 8p
3 6p
4 5p
5 4p
6 3p
7 2p
8 1p
Yllä mainittu olisi mielestäni nykyistä parempi, toinen vaihtoehto olisi:

1 15
2 10
3 7
4 5
5 4
6 3
7 2
8 1

Tässä 3-sija on enemmän arvostettuna. Paalupaikasta ei voida nykysäännöillä pisteitä antaa eikä nopeimmasta kierroksestakaan. Muuten kisan ehtoopuolella kärjestä jääneet koittaisivat vedellä aika-ajostinttejä.

Mutta - kaikille säännöt ovat samat. Jokainen tiesi tähän kauteen tullessa että luotettavuus on tärkeää eikä pelkkä voittaminen. Ehkäpä Kimi olisi ansainnut MM-voittonsa, mutta McLaren-Mersu mielestäni ei.

Voisi tietysti muistella Keken aikojakin, hänhän ei missään nimessä ollut nopein mies radalla, kun turbot aina löytyivät edestä aika-ajojen jälkeen. Jokaisessa urheilulajissa pitää päästä maaliin.
 

serial

Active member
Liittynyt
11.9.2005
Viestit
36
Ma sanoi:
Kilpailun nopein kierros on täysin epäoleellinen asia kilpailun lopputuloksen kannalta, joten ei todellakaan pisteitä siitä. Paalupaikkakin on vähä kakspiippunen juttu nykyään kun tankissa on kisabensat, joten siitäkään on turha antaa pisteitä...
Tuohan vain lisäisi mielenkiintoa. Keskikastin tallit voisivat ajaa tyhjillä tankeilla saavuttaakseen pisteen pari, muuttaisi mukavasti järjestystä. Samaten jos nopeimmasta kierroksesta annetaan piste pitäisi se vauhdin kohdallaan viimeiseen kierrokseen asti. Jokainen kärkikuljettaja tietää että yksikin piste on arvokas. Ja saavathan jotkut myös rahallista bonusta pisteistä :)
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
serial sanoi:
Tuohan vain lisäisi mielenkiintoa. Keskikastin tallit voisivat ajaa tyhjillä tankeilla saavuttaakseen pisteen pari, muuttaisi mukavasti järjestystä.
Ei siellä kilpaa ajeta pakan sekoittamisen vuoksi :jaska:
Samaten jos nopeimmasta kierroksesta annetaan piste pitäisi se vauhdin kohdallaan viimeiseen kierrokseen asti. Jokainen kärkikuljettaja tietää että yksikin piste on arvokas. Ja saavathan jotkut myös rahallista bonusta pisteistä :)
Siellä ajetaan kilpaa sijoista. Minkä ihmeen takia kärjessä pitäis painaa lujaa jos kärkipaikka on hallussa :jaska:

Ihme ehdotus. Tässä on omani: 10-8-6-5-4-3-2-1-0.8-0.6-0.5-0.4-0.3-0.2-0.1
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Eiköhän se kaikkein oikeudenmukaisin järjestelmä olisi:

1. 20
2. 19
3. 18
.
.
19.2
20.1

jne..

serial sanoi:
Tuohan vain lisäisi mielenkiintoa. Keskikastin tallit voisivat ajaa tyhjillä tankeilla saavuttaakseen pisteen pari, muuttaisi mukavasti järjestystä. Samaten jos nopeimmasta kierroksesta annetaan piste pitäisi se vauhdin kohdallaan viimeiseen kierrokseen asti. Jokainen kärkikuljettaja tietää että yksikin piste on arvokas. Ja saavathan jotkut myös rahallista bonusta pisteistä
No jaa...

Joku Sauber ei nykykunnolla tulisi koskaan saamaan edes paalupaikkaa, vaikka ajaisi kuinka tyhjillä tankeilla, joten tuskin Sauber sitä edes yrittäisi. Korkeintaa joku Toyota voisi Trullin voimin sen tehä (ja tuskin se Trullinkaan kannalta kannattaa, koska silloin itse kisa menee piloille ja näin pisteitä tulisi vähemmän), joten koko idea on nykyisellä aika-ajo järjestelmällä mielestäni aika turha. Sen sijaan, jos kisabensoja ei olisi, asiaa voisi miettiä tarkemmin.

En näe myöskään järkeä antaa pisteitä nopeimmasta kierroksesta. Tällöinhän pisteiden ulkopuolella/keskeyttäneet rupeavat ajelemaan aika-ajo säädöillä yhen kierroksen stinttejä, mikä olisi ihan naurettavaa pelleilyä.
 

serial

Active member
Liittynyt
11.9.2005
Viestit
36
mn97 sanoi:
Eiköhän se kaikkein oikeudenmukaisin järjestelmä olisi:

1. 20
2. 19
3. 18
.
.
19.2
20.1

jne..



No jaa...

Joku Sauber ei nykykunnolla tulisi koskaan saamaan edes paalupaikkaa, vaikka ajaisi kuinka tyhjillä tankeilla, joten tuskin Sauber sitä edes yrittäisi. Korkeintaa joku Toyota voisi Trullin voimin sen tehä (ja tuskin se Trullinkaan kannalta kannattaa, koska silloin itse kisa menee piloille ja näin pisteitä tulisi vähemmän), joten koko idea on nykyisellä aika-ajo järjestelmällä mielestäni aika turha. Sen sijaan, jos kisabensoja ei olisi, asiaa voisi miettiä tarkemmin.

En näe myöskään järkeä antaa pisteitä nopeimmasta kierroksesta. Tällöinhän pisteiden ulkopuolella/keskeyttäneet rupeavat ajelemaan aika-ajo säädöillä yhen kierroksen stinttejä, mikä olisi ihan naurettavaa pelleilyä.
Totta, jos se menee tuohon. Lähinnä meinasin että jos esim kuljettaja on jäänyt sen verta ettei pysty enään ottamaan kiinni edellä olevaa, niin voi silloin hieman ottaa riskinpäälle ja ajaa sen nopeimman kierroksen pisteen parin toivossa. Näin lisäisi hieman jännittävyyttä itse kuskille että katsojille.

Ja edelleen sitä mieltä että sekoittaisi hieman pakkaa ja lisäisi tallin riskinottoa jos aika-ajoistakin annettaisiin pisteitä. Ei nähtäisi välttämättä enään niin identtisiä varikkotaktiikoita ja pakkaa saataisiin hieman sekaisin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
serial sanoi:
Ja edelleen sitä mieltä että sekoittaisi hieman pakkaa ja lisäisi tallin riskinottoa jos aika-ajoistakin annettaisiin pisteitä. Ei nähtäisi välttämättä enään niin identtisiä varikkotaktiikoita ja pakkaa saataisiin hieman sekaisin.
Siis miksi ihmeessä pakkaa pitäisi sekottaa? Kilpaa ajamisen idea on saada pakka järjestykseen. Ja järjestyksen tulee olla sen perusteella, kuka ajaa paremmin ja kenellä on parempi auto :thumbup:
 

mikromanageri

Well-known member
Liittynyt
3.8.2005
Viestit
65
serial sanoi:
edelleen sitä mieltä että sekoittaisi hieman pakkaa ja lisäisi tallin riskinottoa jos aika-ajoistakin annettaisiin pisteitä. Ei nähtäisi välttämättä enään niin identtisiä varikkotaktiikoita ja pakkaa saataisiin hieman sekaisin.
:thumbup: aika ajoista (tai/ja nopeimmasta kierroksesta) bonuspiste (1p)
 

serial

Active member
Liittynyt
11.9.2005
Viestit
36
J.Heldenview sanoi:
Siis miksi ihmeessä pakkaa pitäisi sekottaa? Kilpaa ajamisen idea on saada pakka järjestykseen. Ja järjestyksen tulee olla sen perusteella, kuka ajaa paremmin ja kenellä on parempi auto :thumbup:
Tuolla tyylillähän kisat olisivat kohtalaisen tylsiä. Alusta loppuun ajettaisiin samassa järjestyksessä eron tasaisesti kasvaessa :wink:. Ja se kuka paalulle ajaa on sillä hetkellä nopein kuljettaja radalla nopeimman auton kanssa :p
 
Ylös