nyt en löydä enää sivua missä tästä oli juttua, minardi oli käyny neuvotteluja wirdheimin kanssa, mutta ruottalainen oli tehny ihan järkivalinnan ja päättäny keskittyä f3000 sarjan voittamiseen.Archtur:
Hmm mitahan se ruottin poika Wirdheim mahtaa tuumia kun Kiesa saikin paikan ykkosista, silla Wirheim elattelee haaveita paasta ykkosiin.
Noh taitaa olla toinen kuski juutinmaasta tama Kiesa.. Onneksi viela ei ole ruottalaista paastetty wink
Siis oli miten oli niin auto on varmasti nopeampi ja helpompi ajaa kuin minardi. Tuskin toi rengasmerkin vaihto tuottaa ongelmia, koska ne ovat joka suhteessa paremmat kuin minardin vahahkot bridgestonet. Voi olla että jaguar tekee niin kuin minardi ja antaa wilsonin testata autoa.patriot:
Onko tässäkään nyt mitään järkeä?
Wilson vaikuttaa kyllä hyvältä kuskilta, mutta hyödyttikö häntä tähän rakoon palkata Pizzonian tilalle? Nyt Wilson ei saa testata uutta ajokkiaan, koska on testikielto. Wilsonilla on vaikeita kisoja edessä.Toiseen rengasmerkkiin tottuminen voi ottaa koville!
Toivottavasti Minardit kestävät perjantaina ja auto pysyy hanskassa. Saa kyllä nähä, että miten Kiesa pärjää sitten kisoissa.Kiesalle superlisenssi vasta Hockenheimissa
Minardille Justin Wilsonin tilalle palkattu tanskalaisajaja Nicolas Kiesa ei toistaiseksi ole ajanut superlisenssiin tarvittavaa 300 kilometrin testimäärää. Ensi viikolla Kiesa saa Fioranossa 50 kilometriä ja loput 250 kilometriä hänen on tarkoitus ajaa Hockenheimin perjantain ylimääräisissä testeissä. Mikäli kilometrimäärä ei täyty, ei Kiesalla ole osallistumisoikeutta Hockenheimin kilpailuun.
Perjantain ylimääräisissä harjoituksissa Kiesalla on käytössään jopa kaksi autoa, jotta lisenssiin tarvittavat kilometrit saataisiin täyteen.
Teksti: Sportti.com.
Kiesa lunasti
erikoisluvalla
superlisenssin
F1-sähkeet 25.7.
Vaikka formula ykkösissä on testikielto menossa, Justin Wilsonin paikalle Minardille siirtynyt tanskalainen Nicolas Kiesa pääsi perjantaina ajamaan täyden päivän Minardin tämän vuoden PS03-autolla Fioranon radalla.
Kiesa ajoi 106 kierrosta eli täydet 300 kilometriä, mikä vaaditaan Grand Prix -kisoihin oikeuttavan superlisenssin lunastamiseen.
Minardin päällikkö Paul Stoddart vakuutti, että tallista osan omistavalla Bernie Ecclestonella ei ollut mitään tekemistä erikoisluvan saamisessa.
- Paljon paineita poistui, kun lisenssiasiat saatiin kuntoon. Pystyn Hockenheimissa keskittymään muuhun kuin vain ajomäärään. Sopeuduin nopeasti autoon ja uskon todistaneeni myös nopeuteni, Kiesa tilitti.
Alun perin Kiesalle oli luvassa vain 50 kilometrin lyhyt sisäänajo viimeistään tiistaihin mennessä ja sitten loput 250 km olisi pitänyt hoitaa Hockenheimin perjantaiharjoituksissa.
Perjantaina Fioranossa Kiesan nopein kierrosaika 1.02,601 oli Minardille kohtuullinen.
TS/Heikki Kulta