Polkupyöräily ja -pyörät

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Kenelle ne tiet on tehty? Ja kenen rahoilla?
Autoilijoille. Autoilijoiden. Voivat ihan hyvin vispata siinä vieressä menevällä pyörätiellä eikä tukkia,muuta liikennettä. Karavaanarit onkin pahempi juttu. Tänäänkin ehkä noin kahden kilometrin autoletkaa veti, joku karvanaamari ja vauhti seilasi 60-80kmh satasen alueella. Vitutti kun oli kiire katsomaan formuloita. Meni vähän ot nyt kyllä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Autoilijoille. Autoilijoiden. Voivat ihan hyvin vispata siinä vieressä menevällä pyörätiellä eikä tukkia,muuta liikennettä. Karavaanarit onkin pahempi juttu. Tänäänkin ehkä noin kahden kilometrin autoletkaa veti, joku karvanaamari ja vauhti seilasi 60-80kmh satasen alueella. Vitutti kun oli kiire katsomaan formuloita. Meni vähän ot nyt kyllä.
Eipä ole tässä missään lähellä pyöräteitä. Ja poliisi muutenkin käskenyt kaupungissa pois pyöräteiltä ajamasta kilpurilla.

En tiedä paljonko sä maksat veroja valtiolle ja kunnalle, mutta itse kun ajan sen 65000-70000 km vuodessa (polttoaine- ja arvonlisäverotuloja valtiolle) ja maksan sen 32% vielä veroja tuloista, katson olevani oikeutettu käyttämään teitä ihan millä laitteella vaan, jolla se on tieliikennelain mukaan sallittua.

Olet sinä sitten siitä mitä mieltä tahansa. Eikä mulla ole koskaan ollut itsellä ajella autolla pyöräilijöiden seassa. Ehkä kaikilla ei ole samaa kokemusta autolla ajosta? Tosin onhan mulla ajettuna pakilla enämpi kuin monelle eteenpäin.:eek:
 

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Eipä ole tässä missään lähellä pyöräteitä. Ja poliisi muutenkin käskenyt kaupungissa pois pyöräteiltä ajamasta kilpurilla.

En tiedä paljonko sä maksat veroja valtiolle ja kunnalle, mutta itse kun ajan sen 65000-70000 km vuodessa (polttoaine- ja arvonlisäverotuloja valtiolle) ja maksan sen 32% vielä veroja tuloista, katson olevani oikeutettu käyttämään teitä ihan millä laitteella vaan, jolla se on tieliikennelain mukaan sallittua.

Olet sinä sitten siitä mitä mieltä tahansa. Eikä mulla ole koskaan ollut itsellä ajella autolla pyöräilijöiden seassa. Ehkä kaikilla ei ole samaa kokemusta autolla ajosta? Tosin onhan mulla ajettuna pakilla enämpi kuin monelle eteenpäin.:eek:
Joillain pyöräilijöille on vaan tapana sutata munamankelillaan kuin euroopan omistaja. Olettaa, että muu liikenne mukaanlukien raskas kalusto väistää häntä.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Autoilijoille. Autoilijoiden. Voivat ihan hyvin vispata siinä vieressä menevällä pyörätiellä eikä tukkia,muuta liikennettä. Karavaanarit onkin pahempi juttu. Tänäänkin ehkä noin kahden kilometrin autoletkaa veti, joku karvanaamari ja vauhti seilasi 60-80kmh satasen alueella. Vitutti kun oli kiire katsomaan formuloita. Meni vähän ot nyt kyllä.
Niin ne karavaanarit "seilaa". Ja vetävät autoletkaa? Oletkos koskaan kuullut, että se jonon toinen auto aiheuttaa sen jonon, eikä se ensimmäinen?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Salminen on varmaan ainoa, joka käyttää postauslaskuria matkamittarina. Modet toimii ajotietokoneena. Kerran on jo määrätty uusikin nikki huoltoon.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Salminen on varmaan ainoa, joka käyttää postauslaskuria matkamittarina. Modet toimii ajotietokoneena. Kerran on jo määrätty uusikin nikki huoltoon.
Edelleen se yli 40000 eri autolla ajettuna ja yli 2 miljoonaa kilometriä. Etta turha sun siinä on porata.:p
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Joillain pyöräilijöille on vaan tapana sutata munamankelillaan kuin euroopan omistaja. Olettaa, että muu liikenne mukaanlukien raskas kalusto väistää häntä.
Joillakin autoilijoilla taas on tapana ajaa kuin maailmanomistajat joita liikennesäännöt eivät koske eli kyllä niitä mulkkuja löytyy autoilijoista vähintään yhtä paljon kuin pyöräilijöistä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Torstaina viimeksi kaupasta lähtiessä taksi tuli valoissa (tietenkin sumuvalot päällä) vasenta kaistaa kaikkien ohi , kiilasi siitä keskikaistalle ja hups olikin sitten jo oikealla kaistalla. Muut veti lukkojarrutusta, kun tämä maailmanomistaja voitti noin 20 sekuntia ajoajassa.

Hieno laji maapallolla täydentämässä eläinkuntaa.:p
 

Örfil

Guest
Hyvä esimerkki siitä että kaikki ne on samanlaisia :nope: voi voi, voi voi...
 

Örfil

Guest
Mahdatko sä oikeasti ehtiä seuraamaan ajaessa mitä liikenteessä tapahtuu ;)
 
Ylös