Pyöräteitä rakennetaan hektisesti, suurimpana muutoksena näyttäisi kuitenkin olevan se, että koko keskusta-alueesta nk. Ring 1- tien sisäpuolella, aiotaan tehdä autovapaa vyöhyke (yksityisautoilla ei mitään asiaa, ei edes sähköautoilla).
Toisin kuin maastopyöräilyn suhteen, on Oslo ollut surkea kaupunkipyöräilyä ajatellen. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että asioita on alkanut tapahtua, ja tapahtuu nopeasti.
Kesällä ostamassani polkupyörässä on Presta-venttiilit (katsoin nimityksen googlesta, ainoa itse tähän asti niistä käyttämäni nimi oli "vitun paska"). Yksinkertaisempiin venttiileihin tottuneena vaivaa jatkuvasti se, että näiden Prestojen keskellä oleva tappi vääntyy renkaita käsipumpulla täyttäessä. Kai se pitäisi hankkia sitten parempi pumppu tai vain kehittyä paremmaksi pumpun käsittelijäksi.
:eek!:Katupyörässä niiden käyttö on ihan perusteltua, kiitos kapean vanteen. Mutta maastopyörässä ne on mielestäni silkkaa vittuilua. Omasta maasturista puolenkymmentä prestaa katkottuani viilasin venttiilireiän isommaksi ja vaihdoin sisäkumin toisen tyyppisellä venttiilillä varustetuksi.
Kesällä ostamassani polkupyörässä on Presta-venttiilit (katsoin nimityksen googlesta, ainoa itse tähän asti niistä käyttämäni nimi oli "vitun paska"). Yksinkertaisempiin venttiileihin tottuneena vaivaa jatkuvasti se, että näiden Prestojen keskellä oleva tappi vääntyy renkaita käsipumpulla täyttäessä. Kai se pitäisi hankkia sitten parempi pumppu tai vain kehittyä paremmaksi pumpun käsittelijäksi.
Niin enpä ole ollut tietoinen että prestaan tuollaisia ongelmia liittyisi. Kaikissa pyörissäni on ollut viimeisten, n. 30 vuoden aikana prestat. Selkeästi paras venttiili (minkä tiedän).
Onko Zwift tuttu Forumisteille?
Sisäkumit vaihtaa saa sellaiset venttiilit kun haluaa 2e/kpl.
Mulla ainakin toimi kun jonkun pilipaliventtiilin vaihdoin autonrengasventtiiliksi.Väärin. Jos vanne on mitoitettu Prestalle, ei Dunlop tahi Schrader mahdu vanteen venttiiliaukosta läpi.