Poll: Harrastatko sijoittamista?

Sijainti
Oslo
Olen sijoittanut alle vuoden sisällä kahteen polkupyörään yli 70k NOK. Korkoa ovat kasvaneet ihan mukavasti.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Olen tullut siihen tulokseen, että seuraavan dekadin jaksolla tässä maassa ei ole suurtakaan iloa omistaa mitään kovin kiinteää.
Kiinteistöjen arvo ei tule arveluni perusteella nousemaan, kyseinen pääoma kannattaakin sijoittaa toisaalle, jossa sille on luvassa euvostoliiton ja kouvostoliiton rapistumisesta riippumatonta arvon kehitystä.

Niinpä myyntiin menee tänä vuonna seuraavaa:
- Mökkitontti Pirkanmaalla
- Järvenrantamökki Pohjoissavossa
- Metsäpalsta Etelä-Hämeessä.

Joni ja muutkin bosstason varakkaat, jotka haluavat toimia näitä tuulipukulaumoja vastaan ja panostaa kiinteistö-omaisuuteensa merkittävät massit, voivat olla yhteydessä!
Ne, jotka hokevat mantraa "Osta silloin kun muut myyvät ja myy silloin kun muut ostavat!" - Tilaisuutenne on koittanut.

Hartsa76

Well-known member
Olen tullut siihen tulokseen, että seuraavan dekadin jaksolla tässä maassa ei ole suurtakaan iloa omistaa mitään kovin kiinteää.
Kiinteistöjen arvo ei tule arveluni perusteella nousemaan, kyseinen pääoma kannattaakin sijoittaa toisaalle, jossa sille on luvassa euvostoliiton ja kouvostoliiton rapistumisesta riippumatonta arvon kehitystä.

Niinpä myyntiin menee tänä vuonna seuraavaa:
- Mökkitontti Pirkanmaalla
- Järvenrantamökki Pohjoissavossa
- Metsäpalsta Etelä-Hämeessä.

Joni ja muutkin bosstason varakkaat, jotka haluavat toimia näitä tuulipukulaumoja vastaan ja panostaa kiinteistö-omaisuuteensa merkittävät massit, voivat olla yhteydessä!
Ne, jotka hokevat mantraa "Osta silloin kun muut myyvät ja myy silloin kun muut ostavat!" - Tilaisuutenne on koittanut.
Vastikään luin lehdestä jutun jossa kerrottiin kesämökkien hintojen kehityksestä ja sen jutun mukaan yksi maakunnista joissa kesämökkien hinnat ovat nousussa on nimenomaan Pohjois-Savo eli kannattaisi hieman odottaa tuon järvenrantamökin myymisen suhteen, koska odottamalla hieman voisit saada siitä paremman hinnan etenkin mikäli se sattuu olemaan Kallaveden rannalla.

oldez

Well-known member
Olen sijoittanut alle vuoden sisällä kahteen polkupyörään yli 70k NOK. Korkoa ovat kasvaneet ihan mukavasti.

Nokithan on nykyään niin arvottomia ettei tuolla rahalla saa edes kupillista kahvia Gardemoenin kentältä.

jjv

Arschloch
Soonnyssitte brexittiporukka gallu pissa ekaa kertaa johdossa. Kattelin et äänestystuloksen jälkeinen pörssipäivä on juhannusaatto ja Hesan stadi kiinni, olettaisin. Saattaa olla hyvä. Vai hakeeko pohjia jo ennen, mitä kertoo Pöhkiksen ristallipallo?

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Soonnyssitte brexittiporukka gallu pissa ekaa kertaa johdossa. Kattelin et äänestystuloksen jälkeinen pörssipäivä on juhannusaatto ja Hesan stadi kiinni, olettaisin. Saattaa olla hyvä. Vai hakeeko pohjia jo ennen, mitä kertoo Pöhkiksen ristallipallo?
Jos pelkää tätä, se vapaasti liikuteltavissa oleva varallisuus, jonka arvon kehittyminen saattaa olla riippuvaista tästä, kannattaa pitää pääosin kiinnitettynä sellaisiin kohteisiin, joiden arvoon äänestyksen tuloksella on mahdollisimman vähän vaikutusta.

Omasta, vapaasti liikuteltavasta varallisuudestani yli 90% on kiinnitettynä jo tällä tavalla, mutta ei tästä syystä.

Kotiin sidottu varallisuus ei ole vapaasti liikuteltavaa, koska koti on vähän niinku tarpeellinen.
Fyysisellä omaisuudella on olemassa aina omaisuuden tarpeellisuutta vastaava käyttöarvo, vaikka siihen sidotun rahan arvolle tapahtuisi väliaikaisesti mitä tahansa.

Olen pyrkinyt aktiivisesti muuttamaan vapaasti liikuteltavan omaisuuteni muotoa viime aikoina sellaiseen muotoon, että voin siirtää sen sellaisiin kohteisiin, joiden arvon kehityksen keskipitkällä aikavälillä näen joka tapauksessa positiiviseksi. Tapahtui esim. Brexitille, eurolle, tai monelle muulle asialle tällä pallon nurkalla mitä tahansa.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Britit on tässä asiassa etujunassa, mikä on heille mahdollisesti hyvä.

Muutosten merivirroissa mukana ajelehtiminen ilman melaa, airoja tai muita vaikuttamisen välineitä, johtaa virtojen tuottamaan, satunnaiseen lopputulokseen.

Muutoksiin joutuessaan voittajat ennakoivat, häviäjät reagoivat. Pääsääntöisesti on näin.

Kapteeni, kartta, kompassi ja perämoottori tuottaa todennäköisesti paremman lopputuloksen kuin virtojen vietävänä ajelehtiminen.

Jos esim. EU murenee omaan mahdottomuuteensa, siitä on hyvä olla otettuna hallittu exit ennen kuin kaaoksen seuraukset realisoituvat. Merikarttaan suunniteltu oman aluksen tuleva reitti, jota myös noudatetaan, ei ole itseasiassa ollenkaan huono juttu.
Se on johtamista. "Seuraillaan mitä tapahtuu" on ajelehtimista.

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Kovin on nyt varovainen ja maailmanlopunodotuksellinen Pöhkiksen taktiikka. Mä lähinnä odottelen, että tulis jotain helmikuun alun kaltaista notkahdusta. Edellisen maailmanloppuviikon aikaan mä olin onnellisesti lomamatkalla (no perjantaina ehdin jotain raapimaan kasaan) ja niin olen juhannusviikollakin. Pari viikkoa sitten ennustivat vielä, että markkinoilla ollaan aika varmoja ettei britit mihkään lähre. Eilen saattoi ennusteet muuttua.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Kovin on nyt varovainen ja maailmanlopunodotuksellinen Pöhkiksen taktiikka. Mä lähinnä odottelen, että tulis jotain helmikuun alun kaltaista notkahdusta. Edellisen maailmanloppuviikon aikaan mä olin onnellisesti lomamatkalla (no perjantaina ehdin jotain raapimaan kasaan) ja niin olen juhannusviikollakin. Pari viikkoa sitten ennustivat vielä, että markkinoilla ollaan aika varmoja ettei britit mihkään lähre. Eilen saattoi ennusteet muuttua.
Ei nyt tulkita väärin, minulla ei ole maailmanlopun tai edes eu:n murenemiseen liittyviä odotuksia tai oletuksia lain. Ennustaja en ole, enkä sellaiseksi aio ryhtyä, mutta varaudun pitämään pääomani siellä, josta odotan sille parasta mahdollisuus-riski suhdetta. Se paikka ei tällä hetkellä sijaitse tällä puolen palloa.

Aloitin omaisuuden siirron toisaalle yli vuosi sitten ja projekti jatkuu.
Tällä hetkellä arvoiden hanke on ollut kannattava. Hedelmät poimitaan kuitenkin ehkä 5-10 vuoden päästä, joten spekulointi lyhyen aikavälin muutoksilla on täysin turhaa.

Editoin ylempää postaustani hieman, jotta se näyttää siltä, jolta oli tarkoitettu näyttävän. Virhe viestinnässä korjattu.

Viimeksi muokattu:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Helvetti!

Nyt on - taas - varmaa ja todella tuottavaa sijoittamista tarjolla.
Pakko kai lähteä mukaan, muutamilla satasilla tai tonneilla- onecoiniin. Koulutusta ostetaan ja louhinta käyntiin vuodeksi tai pariksi.
Naapurin kaveri vihjasi varmana tietona.
Ennen oli pennit miljooniksi veikkauksessa, nyt bittilouhinta ajaa saman asian.:thumbfh:
Saas nyt nähdä....
Ei kai siinä.

Örfil

Guest
Albertin linkkaamalta Vauva -lehden sivulta:

Motivaatio päiväduuniin näyttäisi olevan nollassa, ja tälläkin hetkellä äijä on keksittyjen selkäkipujen takia sairauslomalla. Kokosi toissa yönä aamukolmeen saakka +200 000 euron Audia itselleen Audin kotisivuilla. Esitteli sitä tohkeissaan ja kertoi, että ensi kesänä ajetaan sillä sitten Euroopan läpi Monacoon. En voinut muuta kuin huokailla.
Hieno mies, kerta kaikkiaan!

jjv

Arschloch
Hieno mies, kerta kaikkiaan!
Mies ja unelma. Onhan niitä sellaisia tyyppejä joiden voi olettaakin haksahtavan äkkirikastumisviritelmiin, mut omassa suvussanikin on pari äijää, joista en olis ikinä uskonut, että alkavat mainostaa jotain verkostomarkkinointisysteemejä. Rasittavia ovat sellaiset kun oikein alkavat kohkaamaan. Kuten luokkakaverini amiksessa joka alkoi myymään puhelimitse uuden firman kännykkäliittymiä ja kehui sen olevan niin halpa ettei kukaan ole niin tyhmä, että jättäisi sen ostamatta. Jossain vaiheessa se kohkaus aina loppuu yhtäkkiä eikä aiheesta enää puhuta, vaikka kysyttäis.

Örfil

Guest
Tätä ilmiötä voisi nimittää vaikka tupperwarismiksi. Ihan sama onko kyseessä muovikiulut vai joku ihme valuuttalaskin tai virtuaalivaluutta, samasta asiasta on pohjimmiltaan kyse - liki ilman duunia äkkirikkauksiin. Ja pitää toimia nopeasti, sillä tarjous ei ole voimassa kovin kauaa.

Minä luotan edelleen n. 20 eurolla kuussa äkkirikastumiseen veikkauksen kautta. Sen kautta todistettavasti voi rikastua, mutta mitä varmimmin köyhtyy ja se on laillista.