Poll: Harrastatko sijoittamista?

Örfil

Guest
Tavallisella keskiluokkaisella ei ole sijoitella muuta kuin laskun- ja velkojenmaksuun rahansa. Jos jonkun kympin laittaa laittaa silloin tällöin säästöön jonnekin nollakorkotilille, niin hyvä.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Opintotuilla optiomiljonääriksi!
Aikoinaan, kun inflaatio oli vielä mitä oli ja valtion korkotuki opintolainoille oli mitä oli, kannatti nostaa opintolaina ja pistää se tavalliselle pankkitilille kasvamaan korkoa. Talletuskorko oli suurempi kuin opintolainasta maksettu korko.

Toisaalta itsehän olin hölmö ja tuhlasin opintolainan vuokraan, kirjoihin, ruokaan yms. turhuuteen.

Örfil

Guest
Toisaalta itsehän olin hölmö ja tuhlasin opintolainan vuokraan, kirjoihin, ruokaan yms. turhuuteen.
Mä ostin stereot ja loput vedin kurkusta alas. Stereot on muuten vieläkin tallella & käytössä ja on aika arvossaan nykyään. Etenkin nuo pönikät saundaa paremmilta kuin mikään nykypönttö. En muuten myy pienellä rahalla pois.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Mä ostin stereot ja loput vedin kurkusta alas. Stereot on muuten vieläkin tallella & käytössä ja on aika arvossaan nykyään. Etenkin nuo pönikät saundaa paremmilta kuin mikään nykypönttö. En muuten myy pienellä rahalla pois.
No jos nykypönttö tarkoittaa korvanapit korvissa ja ämpäri päässä musiikin kuuntelua, niin olen taipuvainen yhtymään mielipiteeseesi (ja huom. vain siihen).

Örfil

Guest
Kyllä ne oli ihan JVC:n kamaa. Ihan päivittäisessä käytössä nykyään. Niistä ja -90 luvulla ostetusta CD soittimesta kuulostaa musa parsaimmalta.
CD soitin ei tosin hyväksy enää ihan uusimpia levyjä.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Kyllä ne oli ihan JVC:n kamaa. Ihan päivittäisessä käytössä nykyään. Niistä ja -90 luvulla ostetusta CD soittimesta kuulostaa musa parsaimmalta.
CD soitin ei tosin hyväksy enää ihan uusimpia levyjä.
Koska ne uusimmat levyt eivät enää ole CD-levyjä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Aikoinaan, kun inflaatio oli vielä mitä oli ja valtion korkotuki opintolainoille oli mitä oli, kannatti nostaa opintolaina ja pistää se tavalliselle pankkitilille kasvamaan korkoa. Talletuskorko oli suurempi kuin opintolainasta maksettu korko.
.
Mä ostin opintolainalla osakkeita.

oldez

Well-known member
Juuri sijoitin forumin VIP-jäsenyyteen. Kuulemma on tiedossa useita etuja.

jjv

Arschloch
Mulla on arvopaperisijoituksia mm. Kraft Foods, Boeing, Ford, Fortum, Konecranes, Elisa, Olvi, China Advanced Building Materials ja tuo mainitsemani Global Brands rahasto.
Tuosta muistui mieleen, että tovi sitten ihmettelin, kun Konecranes sai kovasti julkisuutta osakesäästöohjelmastaan. Näinköhän tuo nyt sitten on ensimmäinen laatuaan Suomessa, kun omalla työnantajallanikin on ollut hyvin samankaltainen systeemi jo kymmenkuntavuotta myös Suomessa. Lehdet taisi mennä halpaan.

Fasaldi

Well-known member

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Nyt oli pakko ostaa taas samankokoinen potti Vestasia, kun kurssi laski alle 40 Tanskan kruunun. Ootellaan nyt muutama vuosi ja katsellaan.
Vieläköhän se sijoittaja on pitänyt Vestasin osakkeensa,
joka maksoi niistä vuoden 2008 elokuussa 698 kruunua/kappale?
Voi olla, että sälli joutuu odottamaan hetken, ennen kuin voi luopua sijoituksestaan voitollisesti.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Viime syksynä Helsingin pörssin ollessa 5000 pisteen kieppeillä kannatti ostaa. Nyt ollaan taas niillä main. Monilla yrityksillä tuntuu kuitenkin menevän varsin hyvin. Rohkea ihminen ostaisi potentiaalisia käänneyhtiöitä, mutta itse nyhvönä keskityn ennätystulosta tai lähes sitä tahkoaviin yrityksiin. Suurimmat voitot jäänevät saamatta, mutta niin suurimmat tappiotkin. Osinkojakin tulee joka vuosi.

Fasaldi

Well-known member
Nyt oli pakko ostaa taas samankokoinen potti Vestasia, kun kurssi laski alle 40 Tanskan kruunun. Ootellaan nyt muutama vuosi ja katsellaan.
Saman kokoinen potti taas eilen, kun sai alle 30 kruunun. Ostetaan taas lisää, jos laskee alle 25 kruunun.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Saman kokoinen potti taas eilen, kun sai alle 30 kruunun. Ostetaan taas lisää, jos laskee alle 25 kruunun.
Miten arvioit, onko Kiinalaiset yms. halpamaiden tuulivoimalayhtiöt todellinen uhka Vestasille ja markkinaosuuksien rappeutumiselle sekä voitontuottokyvyn ylläpitämiselle?
Minusta näyttää että on, vai onko tuolle yhtiön arvon surkastumiselle joku muu tiedossa oleva konkreettinen ja korjattavissa oleva syy?

En tunne juuri Vestasia, enkä kilpailijoitaan.