Örfil
Guest
Tavallisella keskiluokkaisella ei ole sijoitella muuta kuin laskun- ja velkojenmaksuun rahansa. Jos jonkun kympin laittaa laittaa silloin tällöin säästöön jonnekin nollakorkotilille, niin hyvä.
Aikoinaan, kun inflaatio oli vielä mitä oli ja valtion korkotuki opintolainoille oli mitä oli, kannatti nostaa opintolaina ja pistää se tavalliselle pankkitilille kasvamaan korkoa. Talletuskorko oli suurempi kuin opintolainasta maksettu korko.Opintotuilla optiomiljonääriksi!
Mä ostin stereot ja loput vedin kurkusta alas. Stereot on muuten vieläkin tallella & käytössä ja on aika arvossaan nykyään. Etenkin nuo pönikät saundaa paremmilta kuin mikään nykypönttö. En muuten myy pienellä rahalla pois.Toisaalta itsehän olin hölmö ja tuhlasin opintolainan vuokraan, kirjoihin, ruokaan yms. turhuuteen.
No jos nykypönttö tarkoittaa korvanapit korvissa ja ämpäri päässä musiikin kuuntelua, niin olen taipuvainen yhtymään mielipiteeseesi (ja huom. vain siihen).Mä ostin stereot ja loput vedin kurkusta alas. Stereot on muuten vieläkin tallella & käytössä ja on aika arvossaan nykyään. Etenkin nuo pönikät saundaa paremmilta kuin mikään nykypönttö. En muuten myy pienellä rahalla pois.
Koska ne uusimmat levyt eivät enää ole CD-levyjä.Kyllä ne oli ihan JVC:n kamaa. Ihan päivittäisessä käytössä nykyään. Niistä ja -90 luvulla ostetusta CD soittimesta kuulostaa musa parsaimmalta.
CD soitin ei tosin hyväksy enää ihan uusimpia levyjä.
Siksipä samaan settiin on yhdistetty 59 e:n DVD soitin.Koska ne uusimmat levyt eivät enää ole CD-levyjä.
Lukihäiriö iski ja ihmettelin hetken, miten DVD-soitin käy 95E:llä.Siksipä samaan settiin on yhdistetty 59 e:n DVD soitin.
Do not underestimate the power of the Dark Side.Pimeällä puolella on kaikenmoisia pöhlöjä.
Mä ostin opintolainalla osakkeita.Aikoinaan, kun inflaatio oli vielä mitä oli ja valtion korkotuki opintolainoille oli mitä oli, kannatti nostaa opintolaina ja pistää se tavalliselle pankkitilille kasvamaan korkoa. Talletuskorko oli suurempi kuin opintolainasta maksettu korko.
.
Tuosta muistui mieleen, että tovi sitten ihmettelin, kun Konecranes sai kovasti julkisuutta osakesäästöohjelmastaan. Näinköhän tuo nyt sitten on ensimmäinen laatuaan Suomessa, kun omalla työnantajallanikin on ollut hyvin samankaltainen systeemi jo kymmenkuntavuotta myös Suomessa. Lehdet taisi mennä halpaan.Mulla on arvopaperisijoituksia mm. Kraft Foods, Boeing, Ford, Fortum, Konecranes, Elisa, Olvi, China Advanced Building Materials ja tuo mainitsemani Global Brands rahasto.
Tänään tuli ostettua Vestas Windin osakkeita 3 000 kpl. Eipä ole näin halvalla saanut vuoden 2003 jälkeen.
http://finance.yahoo.com/echarts?s=VWS.CO+Interactive#chart2:symbol=vws.co;range=my;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined
Vieläköhän se sijoittaja on pitänyt Vestasin osakkeensa,Nyt oli pakko ostaa taas samankokoinen potti Vestasia, kun kurssi laski alle 40 Tanskan kruunun. Ootellaan nyt muutama vuosi ja katsellaan.
Saman kokoinen potti taas eilen, kun sai alle 30 kruunun. Ostetaan taas lisää, jos laskee alle 25 kruunun.Nyt oli pakko ostaa taas samankokoinen potti Vestasia, kun kurssi laski alle 40 Tanskan kruunun. Ootellaan nyt muutama vuosi ja katsellaan.
Miten arvioit, onko Kiinalaiset yms. halpamaiden tuulivoimalayhtiöt todellinen uhka Vestasille ja markkinaosuuksien rappeutumiselle sekä voitontuottokyvyn ylläpitämiselle?Saman kokoinen potti taas eilen, kun sai alle 30 kruunun. Ostetaan taas lisää, jos laskee alle 25 kruunun.