Taidat olla takanapyöräilijä enämpi.:frank:Jacques sanoi:Itsehän olen lopettanut moisen puuhastelun jo 6 vuotta sitten. :tongue:
Olen siis EDELLÄKÄVIJÄ! :ahem: :ahem: :ahem:
Taidat olla takanapyöräilijä enämpi.:frank:Jacques sanoi:Itsehän olen lopettanut moisen puuhastelun jo 6 vuotta sitten. :tongue:
Olen siis EDELLÄKÄVIJÄ! :ahem: :ahem: :ahem:
Tuskin kuitenkaan, autoteollisuudella, joka ei kuitenkaan ole ihan mitätön teollisuuden haara, lienee kuitenkin mahdollisuudet siirtyä pois bensiinin ja dieselin käytöstä viimeistään siinä vaiheessa, kun normaalipulliaisilla ei enää ole varaa käydä tankkaamassa autojaan.Runar ja Kyllikki sanoi:Se voipi olla, että nyt elossa olevat sukupolvet vielä näkevät yksityisautoilun loppumisen tyystin.
Miten toi nyt noin toimii? Mun ymmärtääkseni Suomessa on autojen verovapaat hinnat jotakuinkin EU:n alhaisimmat ja ne verot maksat kuitenkin Suomeen vaikka sen uuden biilin kävistikin Saksasta ostamassa?Runar ja Kyllikki sanoi:Kattelin/laskeskelin tossa autoverotustietoja, niin mun ois kannattanut ostaa auto Saksasta, kun se on nykyisin mahdollista, vaikka Niinistö (kok.) laittoi kaiken henkilökohtaisen arvovaltansa peliin yksityisen tuonnin estämiseksi.
Samanlaista autoa saa tuolla värillä Saksasta uutena verovapaana mobile.de:n kautta etsittynä jopa 9000-10 000 eurolla. (Tällä hetkellä edullisin Saksassa 10 670, Unkarissa 9000 euroa) Verot autosta ovat 3380 euroa. Vaikka ei lasketa edes edullisimman mukaan vaan oletetaan auton hinnaksi 10 000 euroa ja vaikka menis 500 euroa hakukuluihin, auton hinnaksi tulisi vain 13 880, eli 3910 euroa edullisemmin itsetuotuna kuin Suomesta.
Takuu niissä on koko EU:n kattava.
Jos vaihtoautoa ei olisi, uutta autoa ei missään nimessä kannattaisi ostaa suomalaisesta liikkeestä autoa vaan roudata se Saksasta, Unkarista tahi muualta EY-alueelta.
Jenkeissä muuten se versio, joka Suomessa maksaa n. 21 000 euroa, maksaa vähän runsaat 15 000 dollaria, eli alle puolet Suomen hinnasta. :nope: :nope:
Noh, Norjassa telkkarimainoksen mukaan maksaa yli 30 000 euroa...et ei sinänsä....
Sinä kun olet tommonen nettiostajat ja muukin huijari, niin kerrottakoon sulle, että se entinen työkaveri osti ebayn kautta Chevy -57 auton Kaliforniasta.:ahem: Eli hyödynsi sen halvan dollarin tässä näin. San Diegossa Nokialla hommissa oleva kaveri kävi sen auton läpi magneetin kanssa ja tsekkas sen muutenkin. Huippukuntoinen yksilö, hinnaksi muodostui 28000 egee.:ahem:Runar ja Kyllikki sanoi:Kattelin/laskeskelin tossa autoverotustietoja, niin mun ois kannattanut ostaa auto Saksasta, kun se on nykyisin mahdollista, vaikka Niinistö (kok.) laittoi kaiken henkilökohtaisen arvovaltansa peliin yksityisen tuonnin estämiseksi.
Samanlaista autoa saa tuolla värillä Saksasta uutena verovapaana mobile.de:n kautta etsittynä jopa alle 9000-10 000 eurolla. (Tällä hetkellä edullisin Saksassa 10 670, Unkarissa 9000 euroa) Verot autosta ovat 3380 euroa. Vaikka ei lakseta edes edullisimman mukaan vaan oletetaan auton hinnaksi 10 000 euroa ja vaikka menis 500 euroa hakukuluihin, auton hinnaksi tulisi vain 13 880, eli 3910 euroa edullisemmin itsetuotuna kuin Suomesta.
Takuu niissä on koko EU:n kattava.
Jos vaihtoautoa ei olisi, uutta autoa ei missään nimessä kannattaisi ostaa suomalaisesta liikkeestä autoa vaan roudata se Saksasta, Unkarista tahi muualta EY-alueelta.
Jenkeissä muuten se versio, joka Suomessa maksaa n. 21 000 euroa, maksaa vähän runsaat 15 000 dollaria, eli alle puolet Suomen hinnasta. :nope: :nope:
Noh, Norjassa telkkarimainoksen mukaan maksaa yli 30 000 euroa...et ei sinänsä....
OoPee sanoi:Miten toi nyt noin toimii? Mun ymmärtääkseni Suomessa on autojen verovapaat hinnat jotakuinkin EU:n alhaisimmat ja ne verot maksat kuitenkin Suomeen vaikka sen uuden biilin kävistikin Saksasta ostamassa?
Oonko missannut jotakin?
Tuskin paljoakaan, kun töpselin vaan laittaa seinään.:frank: :thumbup:OoPee sanoi:Myönnän tosin, että mulle ei ole aavistustakaan paljonko jonkun sähkömoottorikäyttöisen auton ajokustannukset ovat.
Jos ei Leviksiä niin sitte optiikkaa!!Moe Szyslak sanoi:Sinä kun olet tommonen nettiostajat ja muukin huijari, niin kerrottakoon sulle, että se entinen työkaveri osti ebayn kautta Chevy -57 auton Kaliforniasta.:ahem: Eli hyödynsi sen halvan dollarin tässä näin. San Diegossa Nokialla hommissa oleva kaveri kävi sen auton läpi magneetin kanssa ja tsekkas sen muutenkin. Huippukuntoinen yksilö, hinnaksi muodostui 28000 egee.:ahem:
Kontissa on jo. Ja varaosia yms. tilpehööriä ja roinaa kontti täynnä. Käskin ostamaan lopputilaan Leviksiä, mutta ei innostunut kun Thaimaasta saa niin halvalla.
No niinpä tietenkin. Ja Myllikselle videot.Runar ja Kyllikki sanoi:Jos ei Leviksiä niin sitte optiikkaa!!
Mikä toi 4510 euroa nyt taas olikaan?Runar ja Kyllikki sanoi:Homma toimii niin, että ostat uuden auton Saksasta hintaan 10 000, tuot sen Suomeen ja meet tulliin, josta sulle tulee 3380 euron lasku.
Hommahan selittyy sillä, että täällä autokauppa ottaa tuon 4510 euroa (tai enemmänkin, koska täällä tosiaan verovapaat autot ovat edullisempia) välistä. Kun haet Saksasta, saat sen osuuden itse.
Eu-maissa tyyppihyväksytty auto pätee kaikissa EU-maissa.OoPee sanoi:Mikä toi 4510 euroa nyt taas olikaan?
Mites tommosen tuontiauton kohdalla paperityöt sun muut, tartteeko käydä tyyppihyväksyttämässä tai jotain vastaa Suomessa?
4510 on euroa on mun tähän kohtaan itse laskema esimerkki ja pätee vaan tuohon autoon jonka ostin. (ja vissiin kun päässä äkkiä laskin, satasella pieleen laskettu, oikee summa taitaa olla 4410) ) Eli auton hinta Suomessa sis. toimituskulut ja metallivärin (18390) miinus auton hinta Saksassa (10 000) miinus autoverot (3380) miinus hakemiskulut (500). Toki jokunen kymppi menee rekisteröintiin.OoPee sanoi:Mikä toi 4510 euroa nyt taas olikaan?
Mites tommosen tuontiauton kohdalla paperityöt sun muut, tartteeko käydä tyyppihyväksyttämässä tai jotain vastaa Suomessa?
Kaveri osti Englannista JDM Galantin niin vaikka se on kilvissä Briteissä niin suomessa katsastaessa tarvii olla TÜV paperit autosta. Johtuu vissiin siitä tosiaan että on JDM (Japan domestic market) auto kyseessä ja se ei ole 'EU tyyppihyväksytty' auto. On saatu siellä aikanaan kilpiin jollain poikkeusluvalla.Runar ja Kyllikki sanoi:Ei tartte tyyppihyväksyttää kun tuodaan EU-alueella ennestään hyväksytty auto. Suoraan rekkariin Suomessa. Vaikka Niinistö yrittikin sen estää.
Jr- sanoi:Kaveri osti Englannista JDM Galantin niin vaikka se on kilvissä Briteissä niin suomessa katsastaessa tarvii olla TÜV paperit autosta. Johtuu vissiin siitä tosiaan että on JDM (Japan domestic market) auto kyseessä ja se ei ole 'EU tyyppihyväksytty' auto. On saatu siellä aikanaan kilpiin jollain poikkeusluvalla.
musta porrasperä VR4 ilmeisesti?Jr- sanoi:Kaveri osti Englannista JDM Galantin...
'Höylä'FO110K sanoi:musta porrasperä VR4 ilmeisesti?
On selvästi alueen kallein paikka. Valtava hintaero mäen alla olevaan Shell Express-pisteeseen :alppu:kouvotsvoni sanoi:Mikkelin Visulahden paikkeilla olevalla huoltsikalla ennenkin tullut nähtyä tolkuttomia hintoja, mutta tuo yli 1,5euroa:thumbfh:
juurikin se ja sama, jonkun verran meinaan tullut tarinaa meseen tuostaJr- sanoi:'Höylä'