Sam
Muumipappa
En ole ostanut yhtään yli 1,30 hintaista bensaa, enkä edes tehnyt viime hetken tankin täyttöä ennen hintojen nousua. Molemmissa autoissa oli tankki puolillaan - omaani tosin ei enempää kannata laittaakaan, kun tankin päällä on reikä
Joo. Sulle kyllä kelpaa kaikki ilmatteks mutta mistään et oo valmis maksamaan. Taidat olla kommari.Runar ja Kyllikki sanoi:Moon sitä mieltä, että vois tehä niin että muut sais bensaa ilman veroja ja sit J.Heldenview maksais kaikkien verot.
Nyt mä oon taas kommari. Yhdessä vaiheessa mä olin sun mukaasi kova oikeistolainen ja esim USA:n varaukseton tukija. Voisit päättää jo.J.Heldenview sanoi:Joo. Sulle kyllä kelpaa kaikki ilmatteks mutta mistään et oo valmis maksamaan. Taidat olla kommari.
Löpöä? Se on siis sittenkin diisseli? Olen koko ajan kuvitellut että sun Micra on bensapeli.J.Heldenview sanoi:Bensan kulutus oli hieman noussu, jopa 10%! Rengaspaineet oli laskeneet 1.8:aan alle suosituksen joka o 1.9. Eiköhän 2.35:llä säästy vähän löpöä, ainakin auto rullaa nyt kuin tyhjää vaan!
Toi on muuten persiista.Moe Szyslak sanoi:Eli mulla on noussut polttoainekulut aika helvetisti vuoden alusta, mutta korvaus on sama kuin vuoden alussa --> ansiotaso tippuu kun 'omista' joutuu tankkaamaan.
On nimittäin tuo korvaus laskettu aika tarkkaan verottajan taholta että se korvaus on keskimäärin se auton kulut mitä siitä on. :jaska:
Luulen sun olevan oikeistolainen sillonkun siitä on sulle hyötyä ja vasemmistolainen silloin kun siitä on sulle hyötyä. Mutta tämä asiahaara jääköön tähän.Runar ja Kyllikki sanoi:Nyt mä oon taas kommari. Yhdessä vaiheessa mä olin sun mukaasi kova oikeistolainen ja esim USA:n varaukseton tukija. Voisit päättää jo.
Kummallakohan meistä on oikea käsitys? Olen aina pitänyt löpöä ihan vaan menovetenä. Ja saan käsitykselleni tukea intternetistä:Runar ja Kyllikki sanoi:Löpöä? Se on siis sittenkin diisseli? Olen koko ajan kuvitellut että sun Micra on bensapeli.
No ny prujatti tääl Turus löpö jumalattoma korkial ko kylmälki asemal makso eile 1,28€.Riisseliki jo liki euro (98snt).
Löpö nimitys juontaa siitä, kun oli aikanaan maanpäälliset tankit joissa luki Lö/Pö. Ja maajussit tankkas niistä traktoreitaan. Syntyi käsite "ajaa löpöllä", eli laittaa dieseliin polttoöljyä.J.Heldenview sanoi:Kummallakohan meistä on oikea käsitys? Olen aina pitänyt löpöä ihan vaan menovetenä. Ja saan käsitykselleni tukea intternetistä:
Jeps. Öljylämmitteisessä talossa kun asustelin ja autoni kulutti dieseliä 30l/100km niin olisi ollut sangen mukavaa tankata löpöä :nope: Rehellisenä kansalaisena en näin kuitenkaan tehnyt.Runar ja Kyllikki sanoi:Löpö nimitys juontaa siitä, kun oli aikanaan maanpäälliset tankit joissa luki Lö/Pö. Ja maajussit tankkas niistä traktoreitaan. Syntyi käsite "ajaa löpöllä", eli laittaa dieseliin polttoöljyä.
Eiks tuo "Kieli muuttuu" oo jo vähän vanhanaikanen argumentti niissä kohdissa kun yritetään paikata sitä, että on itse ymmärretty joku asia väärin?J.Heldenview sanoi:Kieli muuttuu. Sitten kun teidän ikäluokat kupsahtaa, löpö on jo bensaa, jos sitä vielä silloin saa.
Näin se vaan menee siinä kohdin kun riittävän moni omaksuu merkityksen. Miksi muuten suomen ja viron kielessä osa sanoista olisi saman näköisiä mutta varsin eri suuntaisella merkityksellä?Runar ja Kyllikki sanoi:Eiks tuo "Kieli muuttuu" oo jo vähän vanhanaikanen argumentti niissä kohdissa kun yritetään paikata sitä, että on itse ymmärretty joku asia väärin?
J.Heldenview sanoi:Näin se vaan menee siinä kohdin kun riittävän moni omaksuu merkityksen. Miksi muuten suomen ja viron kielessä osa sanoista olisi saman näköisiä mutta varsin eri suuntaisella merkityksellä?
Sä voit sanoa mitä vaan. Mutta mopo se ei ole ennekuin on yleistä puhkieltä.Runar ja Kyllikki sanoi:Eli mä voin alkaa kutsua Nissan Micraa mopediksi ja sua mopopojaksi ja vedota siihen, että kieli muuttuu?
Tuosta orginaaliosasta tulikin mieleen Turunsanomien kampperikulma :nope:(Vinkki: Sanojen ymmärtäminen väärin, kuten sulla tuo löpö, on ihan eri asia kuin kielen kehittyminen ja muuttuminen)
:nope: Kohta bensa maksaa vähemmän kuin ennen "katariinaa"...Neste Oil alentaa bensiinin hintaa torstaiaamuna noin kymmenen senttiä litralta.
Joo, mun piti ruuvata kans tänään 400 kilometriä. Huomenna jos olisin ajanu, ni olisin säästäny bensoissa jo ihan kivasti.. :thumbfh:Moe Szyslak sanoi:Oli jo joku edustaja kieltäytynyt ajamasta omalla autolla duuniajoja 40 sentin kilometrikorvausta vastaan. Tammikuun 2002 jälkeen km-korvaus on noussut 5%, polttoainekulut 57%.
Ei paljoa hyödytä ajaa omalla autolla duuniajoja. :nope: