Polttoaineen hinta

Kuinka paljon olisit valmis enintään maksamaan 95 oktaanisesta?

• Äänestäjiä yhteensä
    153

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
En ole ostanut yhtään yli 1,30 hintaista bensaa, enkä edes tehnyt viime hetken tankin täyttöä ennen hintojen nousua. Molemmissa autoissa oli tankki puolillaan - omaani tosin ei enempää kannata laittaakaan, kun tankin päällä on reikä :D

DFiaA

I told you so
Runar ja Kyllikki sanoi:
Moon sitä mieltä, että vois tehä niin että muut sais bensaa ilman veroja ja sit J.Heldenview maksais kaikkien verot.
Joo. Sulle kyllä kelpaa kaikki ilmatteks mutta mistään et oo valmis maksamaan. Taidat olla kommari.

DFiaA

I told you so
Bensan kulutus oli hieman noussu, jopa 10%! Rengaspaineet oli laskeneet 1.8:aan alle suosituksen joka o 1.9. Eiköhän 2.35:llä säästy vähän löpöä, ainakin auto rullaa nyt kuin tyhjää vaan!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
J.Heldenview sanoi:
Joo. Sulle kyllä kelpaa kaikki ilmatteks mutta mistään et oo valmis maksamaan. Taidat olla kommari.
Nyt mä oon taas kommari. Yhdessä vaiheessa mä olin sun mukaasi kova oikeistolainen ja esim USA:n varaukseton tukija. Voisit päättää jo. :(

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
J.Heldenview sanoi:
Bensan kulutus oli hieman noussu, jopa 10%! Rengaspaineet oli laskeneet 1.8:aan alle suosituksen joka o 1.9. Eiköhän 2.35:llä säästy vähän löpöä, ainakin auto rullaa nyt kuin tyhjää vaan!
Löpöä? Se on siis sittenkin diisseli? Olen koko ajan kuvitellut että sun Micra on bensapeli.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Moe Szyslak sanoi:
Eli mulla on noussut polttoainekulut aika helvetisti vuoden alusta, mutta korvaus on sama kuin vuoden alussa --> ansiotaso tippuu kun 'omista' joutuu tankkaamaan.

On nimittäin tuo korvaus laskettu aika tarkkaan verottajan taholta että se korvaus on keskimäärin se auton kulut mitä siitä on. :jaska:
Toi on muuten persiista.

Siksipa perjantaiselle saksan matkalle en lahdekaan omalla autolla vaan vuokraan tuosta naapurikylan europcarista itselleni uuden passat varmarin. Porotan silla saksanmaalle ja virma maksaa kulut.
Josko omalla celicalla tahi chevylla olisin lahtenyt, kilsakorvauksen kanssa oisin tappiolle jaanyt. :nope:

Meidan markkinointimanagerit on tuota kayttanyt jo vuoden alusta kun firma kieltaytyi tyosuhdeautoista (myos mulle ois kuulunut) kostoksi siita. :D

DFiaA

I told you so
Runar ja Kyllikki sanoi:
Nyt mä oon taas kommari. Yhdessä vaiheessa mä olin sun mukaasi kova oikeistolainen ja esim USA:n varaukseton tukija. Voisit päättää jo. :(
Luulen sun olevan oikeistolainen sillonkun siitä on sulle hyötyä ja vasemmistolainen silloin kun siitä on sulle hyötyä. Mutta tämä asiahaara jääköön tähän.

DFiaA

I told you so
Runar ja Kyllikki sanoi:
Löpöä? Se on siis sittenkin diisseli? Olen koko ajan kuvitellut että sun Micra on bensapeli.
Kummallakohan meistä on oikea käsitys? Olen aina pitänyt löpöä ihan vaan menovetenä. Ja saan käsitykselleni tukea intternetistä:
No ny prujatti tääl Turus löpö jumalattoma korkial ko kylmälki asemal makso eile 1,28€.Riisseliki jo liki euro (98snt).

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
J.Heldenview sanoi:
Kummallakohan meistä on oikea käsitys? Olen aina pitänyt löpöä ihan vaan menovetenä. Ja saan käsitykselleni tukea intternetistä:
Löpö nimitys juontaa siitä, kun oli aikanaan maanpäälliset tankit joissa luki Lö/Pö. Ja maajussit tankkas niistä traktoreitaan. Syntyi käsite "ajaa löpöllä", eli laittaa dieseliin polttoöljyä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Runar ja Kyllikki sanoi:
Löpö nimitys juontaa siitä, kun oli aikanaan maanpäälliset tankit joissa luki Lö/Pö. Ja maajussit tankkas niistä traktoreitaan. Syntyi käsite "ajaa löpöllä", eli laittaa dieseliin polttoöljyä.
Jeps. Öljylämmitteisessä talossa kun asustelin ja autoni kulutti dieseliä 30l/100km niin olisi ollut sangen mukavaa tankata löpöä :nope: Rehellisenä kansalaisena en näin kuitenkaan tehnyt.

DFiaA

I told you so
Kieli muuttuu. Sitten kun teidän ikäluokat kupsahtaa, löpö on jo bensaa, jos sitä vielä silloin saa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
J.Heldenview sanoi:
Kieli muuttuu. Sitten kun teidän ikäluokat kupsahtaa, löpö on jo bensaa, jos sitä vielä silloin saa.
Eiks tuo "Kieli muuttuu" oo jo vähän vanhanaikanen argumentti niissä kohdissa kun yritetään paikata sitä, että on itse ymmärretty joku asia väärin?
Tai kuten nyysseissä oli joskus tapana. Kun ei osattu omaa äidinkieltä ja käyttää esim. välimerkkejä ja yhdyssanoja, vedottiin heti "Kieli muuttuu".

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
mulla ei kieli kyllä muutu. varmaan se on lapsesta pikkasen kasvanut, mutta edelleen se hampaiden välissä on ja tuommoinen punane....

DFiaA

I told you so
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eiks tuo "Kieli muuttuu" oo jo vähän vanhanaikanen argumentti niissä kohdissa kun yritetään paikata sitä, että on itse ymmärretty joku asia väärin?
Näin se vaan menee siinä kohdin kun riittävän moni omaksuu merkityksen. Miksi muuten suomen ja viron kielessä osa sanoista olisi saman näköisiä mutta varsin eri suuntaisella merkityksellä?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
J.Heldenview sanoi:
Näin se vaan menee siinä kohdin kun riittävän moni omaksuu merkityksen. Miksi muuten suomen ja viron kielessä osa sanoista olisi saman näköisiä mutta varsin eri suuntaisella merkityksellä?

Eli mä voin alkaa kutsua Nissan Micraa mopediksi ja sua mopopojaksi ja vedota siihen, että kieli muuttuu? Onhan nimittäin mahdollista että joskus tulevaisuudessa noin alkaa muutkin sanoa.

Esimerkki: Eräässä jenkkiautolehdessä alettiin aikanaan virheellisesti (lukihäiriöinen toimittaja?) käyttää sanaa 'orginaaliosa' sanan 'originaaliosa' asemasta ja siitä sitten vääntyi sana orggisosa. Sanat ovat edelleen laajassa käytössä. Logiikkasi mukaan tulisi siis pikkuhiljaa alkaa kirjakielessä käyttää sanoja orginaali ja orggis, koska ovat niin laajalti käytettyjä.
(Paras olisi tietenkin ollut kirjoittaa jo alunperin 'alkuperäisosa')

(Vinkki: Sanojen ymmärtäminen väärin, kuten sulla tuo löpö, on ihan eri asia kuin kielen kehittyminen ja muuttuminen)

DFiaA

I told you so
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eli mä voin alkaa kutsua Nissan Micraa mopediksi ja sua mopopojaksi ja vedota siihen, että kieli muuttuu?
Sä voit sanoa mitä vaan. Mutta mopo se ei ole ennekuin on yleistä puhkieltä.
(Vinkki: Sanojen ymmärtäminen väärin, kuten sulla tuo löpö, on ihan eri asia kuin kielen kehittyminen ja muuttuminen)
Tuosta orginaaliosasta tulikin mieleen Turunsanomien kampperikulma :nope:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Oli jo joku edustaja kieltäytynyt ajamasta omalla autolla duuniajoja 40 sentin kilometrikorvausta vastaan. Tammikuun 2002 jälkeen km-korvaus on noussut 5%, polttoainekulut 57%.

Ei paljoa hyödytä ajaa omalla autolla duuniajoja. :nope:

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
Moe Szyslak sanoi:
Oli jo joku edustaja kieltäytynyt ajamasta omalla autolla duuniajoja 40 sentin kilometrikorvausta vastaan. Tammikuun 2002 jälkeen km-korvaus on noussut 5%, polttoainekulut 57%.

Ei paljoa hyödytä ajaa omalla autolla duuniajoja. :nope:
Joo, mun piti ruuvata kans tänään 400 kilometriä. Huomenna jos olisin ajanu, ni olisin säästäny bensoissa jo ihan kivasti.. :thumbfh:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Tuli uutisista mielenkiintoinen juttu, rajan pinnassa asuvat käyvät Venäjällä ahkerasti tankilla. Kauhia jono oli takasin Suomeen, Venäjällä bensa maksaa alle puol euroa litra siis 95 oktaaninen.